וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שורת מקרי אנטישמיות באוניברסיטת מישיגן, בליגה נגד השמצה דורשים פעולה

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 17:08

"אאחל מוות לכל אדם שתומך במדינה הציונית", כתב סטודנט באינסטגרם שלו. יומיים בלבד לאחר מכן, מפגינים אנטי-ישראלים קטעו טקס מצטיינים - ואלו רק המקרים האחרונים בשורת אירועי אנטישמיות בקמפוס. "לאוניברסיטאות יש חובה להגן על סטודנטים יהודים מפני הטרדה ואלימות"

בווידאו: הפגנות פרו-פלסטיניות בקמפוס אוניברסיטת סטנפורד/מערכת וואלה

הליגה נגד השמצה שיגרה שלשום (שלישי) מכתב לנשיא אוניברסיטת מישיגן, שבו גינתה שתי תקריות אנטישמיות שהתרחשו בקמפוס וקראה לפעולה מידית לטיפול בהפרות של קוד ההתנהגות של הסטודנטים. זאת על מנת להבטיח שאירועים עתידיים של האוניברסיטה יוכלו להמשיך ללא הפרעה.

בתקרית הראשונה, שהתרחשה ביום שישי, ב-22 במרץ, סטודנט מאוניברסיטת מישיגן כתב בעמוד האינסטגרם שלו - "עד נשימתי האחרונה אאחל מוות לכל אדם שתומך במדינה הציונית. מוות ועוד. מוות וגרוע מכך". האוניברסיטה, שהבינה את חומרת האיום על הקהילה היהודית, הגבירה את סיורי האבטחה בקמפוס. עם זאת, נראה שלא ננקטה כל פעולה נוספת וסטודנט זה עדיין חלק מקהילת הקמפוס.

אוניברסיטת מישיגן הציגה תמונה של אדולף היטלר על לוח התוצאות הענקי באצטדיון הפוטבול. מתוך הרשתות החברתיות, צילום מסך
תמונה של אדולף היטלר על לוח התוצאות הענקי באצטדיון הפוטבול של האוניברסיטה/צילום מסך, מתוך הרשתות החברתיות

בתקרית נוספת ונפרדת, שאירעה ביום ראשון, ב-24 במרץ, כינוס ההצטיינות שהתקיים באוניברסיטה הסתיים בפתאומיות עקב הפרעות של מפגינים אנטי-ישראלים. הטקס, לכבוד מאות תלמידים עם משפחותיהם שנכחו בו, הופסק במהלך דבריו של הנשיא. בעוד שבתקריות דומות הרחיקו את הגורמים מפריעים על ידי האבטחה - האוניברסיטה בחרקה לסיים את הטקס בפתאומיות.

המקרים הללו הם רק האחרונים בשורה של מקרי אנטישמיות ללא מענה בקמפוס באוניברסיטת מישיגן. במהלך החודשים האחרונים, סטודנטים בקמפוס - במקרים מסוימים בהובלת SJP ו- SAFE UMich - הסתערו על בניין המנהלה, שיבשו את השיעורים בבית הספר למנהל עסקים ועוד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
עצרת פרו-פלסטינית בעיר דירבורן, מישיגן, ארה"ב, 16 במאי 2021. רויטרס
"אוניברסיטת מישיגן לא הצליחה להגן על הסטודנטים מפני הטרדה ואלימות"/רויטרס

"מה שהיה צריך להיות רגע משמח עבור משפחות וסטודנטים לחגוג את ההישגים האקדמיים, הפך במקום זאת למפגן להט אנטי-ציוני, שהתאפשר על ידי חוסר המעש של האוניברסיטה", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה.

לדבריו, "בתקופה שבה האנטישמיות מתגלגלת גואה בקמפוסים, למכללות ולאוניברסיטאות יש חובה להגן על סטודנטים יהודים מפני הפחדה, הטרדה ואלימות. אוניברסיטת מישיגן לא הצליחה לעשות זאת במהלך החודשים האחרונים, בעוד שהאירוע ביום ראשון השפיע על משפחות יהודיות ולא-יהודיות כאחד. עליהם לפעול באופן מידי למניעת הפרעות נוספות ופגיעה בכל קהילת הקמפוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully