וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: ביידן הוא ידיד גדול של ישראל, הקשר עם ארה"ב הוא חיוני

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 13:18

הנשיא הוקיר את מקבילו האמריקני והיחסים בין המדינות בפגישה עם משלחת של חברי קונגרס אמריקניים מהמפלגה הדמוקרטית. דבריו נאמרים בצל המתיחות הרבה בין ארצות הברית לישראל, בעקבות התנהלות האחרונה במלחמתה ברצועת עזה

דברי נשיא המדינה במכינת ״בני דוד״ בעלי/צלם: רועי אברהם, מקליט: יחזקאל קנדיל

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר היום (חמישי) כי "הנשיא ביידן הוא ידיד גדול של ישראל, הקשר שלנו עם ארצות הברית הוא חיוני". את הדברים אמר בפגישה עם משלחת חברי וחברות קונגרס אמריקניים מהמפלגה הדמוקרטית, על רקע המתיחות ביחסים בין ארצות הברית לישראל.

"אנחנו חולקים, עם ארצות הברית, ועם נשיא ארצות הברית, ידידנו היקר הנשיא ג'ו ביידן - את אותו חזון של מיגור הטרור, והשבת החטופים לבתיהם, חזון שמקדם אותנו לעבר שלום אפשרי עם שכנינו, לא לאחר שנמגר את יכולות הטרור של אובינו בעזה", אמר. "לבסוף, והחשוב מכל - אנחנו חולקים את החזון של השתלבות ישראל באזור. חזון שאני מאמין בו מאוד, וכולל בתוכו גם את הנורמליזציה עם סעודיה.

"הנשיא ביידן הוא ידיד גדול של ישראל", הוסיף והדגיש הנשיא על מקבילו האמריקני. "כשאירחנו אותו יכולתי לראות את האהבה שלו לעם ישראל ולמדינת ישראל. הדמעות ירדו מעיניו כשהוא חווה רגעים גדולים כאן. הוא חבר אמיתי של ישראל ואני מכבד אותו מאוד על כך.

הצהרות של נשיא המדינה, יצחק הרצוג עמיתו האמריקאי ג'ו ביידן בבית הנשיא 14 ביולי 2022. לשכת העיתונות הממשלתית
"חבר אמיתי של ישראל". הרצוג וביידן ב-2022/לשכת העיתונות הממשלתית

"אני אומר לחברים שלנו באמריקה, ואני אומר לעם הישראלי - הקשר שלנו עם ארצות הברית הוא חיוני, חיוני לרווחת האומות שלנו, ועלינו להתמקד בשדרוג וחיזוק הקשר הזה. כי הקשר הזה, הוא קשר ייחודי הנמשך לאורך ההיסטוריה של שתי האומות המאמינות בערכים אנושיים אמיתיים. נפעל יחד לקידום הסיוע ההומניטרי בעזה ונפעל יחד ללא לאות, להחזרת החטופים לבתיהם. ונפעל גם בעוצמה, כנגד הטרור, ונעמוד מול אימפריית הרשע, ויחד נוביל את העולם והאזור לעתיד טוב יותר. תודה רבה".

ביום שני נמנעה ארצות הברית מהטלת וטו על החלטת מועצת האו"ם, הקוראת להפסקת אש מידית בעזה בזמן רמדאן, ושחרור מידי וללא תנאי של כל החטופים. בעקבות הימנעותה של ארצות הברית, בלשכת ראש הממשלה הודיעו כי רה"מ בנימין נתניהו החליט שלא לשלוח את המשלחת הישראלית לארה"ב. "ארה"ב לא הטילה וטו על הנוסח החדש שקורא להפסקת אש ללא התנייה בשחרור החטופים. זוהי נסיגה ברורה מעמדתה העקבית של ארה"ב במועצת הביטחון מאז תחילת המלחמה", נמסר בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully