וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית שתיתן מענה פיזי ונפשי לאנשים עם מוגבלות בזמן מלחמה

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 8:05

תוכנית "עורף סגול" שיזמה ח"כל שירלי פינטו התקיים בכנסת בנוכחות השר גנץ ושר הרווחה מרגי. אסתר שחר דובוסרסקי, אמא של מעיין שבתה נפצעה בטיול שנתי וביה"ס לא רצה לשתפה במסיבת פורים: כששמעתי את האזעקה, ניתקתי את מעיין ממכשיר ההזנה ורצתי איתה למסדרון, מחזה אימה"

השירותים שמספקות הרשויות המקומיות לאנשים עם מוגבלות/משרד מבקר המדינה

כנס חירום "עורף סגול" שעסק בניסיון לתת מענה פיזי ונפשי לאנשים עם מוגבלות בזמן לחימה, התקיים היום (רביעי) בכנסת, בנוכחותם של השר בני גנץ, שר הרווחה, יעקב מרגי ובהובלת חברת הכנסת פנינה תמנו שטה, חבר הכנסת דבי ביטון וחברת הכנסת לשעבר שירלי פינטו.

חכ"ל שירלי פינטו, יוזמת התוכנית "עורף סגול", סיפרה על המיזם שהחל בתחילת המלחמה ואמרה כי: "לא יכול להיות שאמא תצטרך לבחור איזה ילד לקחת לממ"ד כי יש לה ילד בכיסא גלגלים, זה לא יכול להיות שילד על הרצף האוטיסטי יחווה התפרצויות זעם ורגרסיה כי לא קיבל מענה חינוכי-טיפולי תואם, שילדה בת 14, חירשת לא תדע שיש אזעקה ותתפלל לאלוהים שלא ייפול עליה טיל!. המדינה לא הייתה במלחמה הזאת לסייע לאנשים הכי חלשים. זה הזמן שהממשלה תוציא תוכנית חירום לאומית דחופה על בסיס התוכנית "עורף סגול" שהגשתי".

שר הרווחה יעקב מרגי הודה לעו"סיות. דוברות משרד הרווחה, לשכת העיתונות הממשלתית
שר הרווחה יעקב מרגי/לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות משרד הרווחה
חכ"ל שירלי פינטו, ח"כ פנינה תמנו שטה, ח"כ דבי ביטון ושר הרווחה יעקב מרגי. שירן יח"צ, אתר רשמי
חכ"ל שירלי פינטו, ח"כ פנינה תמנו שטה, ח"כ דבי ביטון ושר הרווחה יעקב מרגי/אתר רשמי, שירן יח"צ

יו"ר המחנה הממלכתי, והשר בני גנץ, התייחס גם הוא לדאגה לאנשים עם מוגבלויות: "העוצמה שלנו כחברה היא היכולת לדאוג גם לחלש יותר, לאלו שמתקשים ולדחוף אותם קדימה, ככה מתנהלת חברה שהיא לא רק מצטיינת, אלא גם מתקדמת. כמדינה וכחברה יש לנו מחוייבות להעניק סיוע וטיפול לאנשים עם מוגבלויות, לראות בהם שווים כמו כל אדם. זה נכון בשגרה, וזה בוודאי נכון בזמן מלחמה. זהו צו מוסרי".

שר הרווחה, יעקב מרגי, הוסיף ש"אף אחד לא כתב את המחזה שחווינו ב-7 באוקטובר. לצערי אנשים עם מוגבלויות לא נלקחו בחשבון בתוכניות הפינוי ביישובים שלא היו זכאים לפינוי. משרד הרווחה לקח על עצמו את המשימה ופינה אנשים עם מוגבלות מאזורים מטווחים לאזורים בטוחים".

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ויו"ר סיעת המחנה הממלכתי, ח"כ פנינה תמנו שטה, הדגישה ש"ההבנה מאוד ברורה, החברה שלנו לא יכולה להיות חברה טובה, חברה שיכולה למצוא בעצמה את הטוב, אם היא לא יודעת לעמוד על זכויות של כלל החברה הישראלית. אנו נמדדים על היכולת שלנו להוביל לשיוויון, לאנשים עם מוגבלות יש את הזכות לביטחון ובמיוחד כשמדברים על מאות אלפי אזרחים".

חה"כ דבי ביטון (יש עתיד) יו"ר השדולה לזכויות אנשים עם מוגבלויות, הוסיפה כי: "גם אני אמא מיוחדת, לשתי בנותיי העיוורות ובחיי התמודדתי עם לא מעט אתגרים. כתושבת שדרות ומפונה בחמשת החודשים האחרונים, נפגשתי עם לא מעט משפחות, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, אנשים עם מוגבלות והבנו את הקשיים. לפנינו עוד המון עבודה".

אסתר שחר דובוסרסקי, אמא של מעיין שבתה נפצעה בתאונת דרכים בטיול שנתי ונחשפה כשמשרד החינוך ובית הספר לא רצה שהיא תשתתף במסיבת פורים בטענה שהיא יכולה להפחיד את הילדים ולעורר אצלם פוסט טראומה, אמרה: "אני חדשה בעולם של הילדים המיוחדים. תמיד הייתי אמא מיוחדת. עכשיו ה"טייטל" שלי נקבע בדם. כל מה שהיה עד אז נגמר והתחלנו חיים חדשים. אני זוכרת את הפעם הראשונה שנשמעה אזעקה, ואני ניתקתי את מעיין ממכשיר ההזנה ורצתי עם המיטה שלה למסדרון. זה היה מחזה אימה".

מחוץ לכנס הוצבו דוכנים של ארגוני החברה האזרחית: better ונגישות ישראל במטרה לחשוף לפתרונות מידיים לסוגיות שעלו בפאנלים. הפאנל נפתח בדקת דומייה לזכר הנופלים במלחמה בעזה ולאחר מכם עלו לבמה להקת "הרכב מנצח-ראש העין" לביצוע מרגש של השיר "הלוואי" בניצוחה של עופרה כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully