וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החוקה אישרה הצעת חוק שקוראת להכניס לכלא מחבלים בני פחות מ-14

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 19:34

במרכז הצעת החוק - קטינים בני 12 עד 14 שייגזר עליהם מאסר בגין עבירות המתה בנסיבות טרור - ישהו במעון נעול, עד שיועברו בגיל 14 למאסר. יוזם החוק ח"כ קרויזר: "במעשה אידאולוגי של טרור אין שיקום או מחילה". רוטמן: "גם המחבל ממפלסים לא נחשב ילד בעייתי"

בווידאו: לקראת יום סוער בכנסת: מהומות בוועדת החוקה, ח"כים מהאופוזיציה הוצאו/ערוץ הכנסת

ועדת החוקה אישרה היום (רביעי) לקריאה ראשונה את הצעת "חוק הנוער" - הצעת חוק שתאפשר לגזור מאסר על מחבלים בני פחות מ-14. במרכז ההצעה נקבע כי קטינים בגילאי 14-12 שייגזר עליהם מאסר בגין עבירות המתה בנסיבות טרור ישהו במעון נעול, וכשיגיעו לגיל 14 יועברו למאסר.

יוזם החוק, ח"כ יצחק קרויזר ממפלגת עוצמה יהודית אמר על החוק כי הוא נכתב לפני 7 באוקטובר, על מנת למגר את התופעה של קטינים "המשתתפים בפעילות חבלנית ורוצחים אזרחים ישראלים", והוסיף כי "במעשה אידאולוגי של טרור אין שיקום ואין מחילה".

דיון בהצעת חוק בועדת חוקה שתאפשר מאסר על מחבלים מתחת לגיל 14, הכנסת, ירושלים. 27 במרץ 2024. דני שם טוב, דוברות הכנסת
אושר לקריאה ראשונה - מאסר למחבלים מתחת לגיל 14. הדיון בועדת החוקה/דוברות הכנסת, דני שם טוב
דיון בהצעת חוק בועדת חוקה שתאפשר מאסר על מחבלים מתחת לגיל 14, הכנסת, ירושלים. 27 במרץ 2024. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"במעשה אידאולוגי של טרור אין שיקום ואין מחילה". רוטמן על הצעת חוק הנוער/דוברות הכנסת, דני שם טוב

במהלך הדיון בוועדה התעוררה מהומה וחברי הכנסת גלעד קריב ועופר כסיף הוצאו מהדיון, לאחר שהתרעמו כי לא ניתן להם זמן לומר את דבריהם ולשאול שאלות. רוטמן האשים אותם במשיכת זמן על מנת לדחות את ההצבעה. קריב האשים: "גל חקיקה פופוליסטי, "אתה מחזיר אותנו ל-6 באוקטובר".

גלעד קריב, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
"גל חקיקה פופוליסטי". ח"כ גלעד קריב/ראובן קסטרו

לאור הצעת החוק, משרד הרווחה הציע כי במקרים של סכנה לשלום הציבור או לשלום הקטין, יוכל הממונה על המעון לבקש מבימ"ש להעביר את הקטין לבית כלא לתקופה של עד 10 ימים, שלאחריה יוחזר למעון הנעול.

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ רוטמן אמר כי "העובדה שמדובר בנוער הופכת את האירוע למורכב, אך הרציונלים ותכליות חוק הנוער לא נועדו להתמודד עם מציאות של חברה התומכת ומסיתה למעשה. נער שהסתבך בסמים לא יקבל את אהדת משפחתו, ביה"ס או המתנ"ס. תמונתו לא תיתלה על הקיר ושכניו יתרחקו, בניגוד למחבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully