וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ארבל לנתניהו: יש לבחון את הסדרת כניסתם של פועלי בניין מיהודה ושומרון

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 17:41

שר הפנים שיגר מכתב לרה"מ בבקשה שיבחן את איסור הכניסה המוחלט שהוטל בעקבות מלחמת חרבות ברזל. החלטה שהובילה לדברי השר להקפאת בנייה בפרויקטים רבים וכן לפגיעה כלכלית משמעותית הן בקבלנים והן ברוכשי הדירות

שר הפנים משה ארבל העניק מעמד תושב קבע לחמיד אבו עראר/מערכת וואלה!

שר הפנים משה ארבל שיגר היום (רביעי) מכתב בהול לרה"מ בנימין נתניהו, בבקשה שיבחן את כניסתם של פועלי הבניין מיהודה ושומרון וכן את תנאי כניסתם. מעת פרוץ מלחמת חרבות ברזל הוטל איסור כניסה מוחלט על כניסתם של פועלי בניין מאזור יהודה ושומרון - שטחי הרשות הפלסטינית, והשר ארבל טוען כי האיסור המוחלט הביא לעיכובים משמעותיים במסירת דירות חדשות ובהתחלות בנייה וכן להקפת בניה בפרויקטים רבים ופגיעה כלכלית משמעותית הן בקבלנים והן ברוכשי הדירות.

"אחת מההשלכות הצפויות למשבר זה הוא עלייה משמעותית במחירי הדיור בשנים הקרובות בשל המחסור בדירות, אשר יורגש זמן רב לאחר תום המלחמה וחזרה לשגרת העבודה בענף הבניין, זאת בנוסף לחשש הממשי לקריסת חברות בענף הבנייה", אמר ארבל.

משה ארבל בישיבת הממשלה 10 בספטמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
שר הפנים משה ארבל/פלאש 90, חיים גולדברג

ארבל אינו מתעלם במכתבו מהקושי הביטחוני, אך הוא מציין נתון מעניין לפיו מתחילת השנה נעצרו למעלה מ-2,900 שוהים בלתי חוקיים בשטחי ישראל, רובם נעצרו באתרי בנייה, מה שמוביל לדברי השר להפקרות והפרת החוק. "התוצאה חלמאית, אתרי בנייה רבים החליפו פועלי בניין בעלי אישור שניתן לאחר בדיקת שב"כ בפועלי בניין חסרי אישור בהיעדר פיקוח בקרה ופיקוח זאת דווקא בשעה קריטית מבחינה ביטחונית".

בסיום מכתבו כותב ארבל: "אני קורא לכבודו במיוחד בשעה זו נוכח המציאות הכלכלית והביטחונית המורכבת, לבחון את הסדרת כניסתם של פועלי בניין מיהודה ושומרון ואת תנאי הכניסה המתאימים לכך. זאת כמובן בתיאום בטחוני מלא עם השב"כ וגורמי הביטחון בבחינה פרטנית של כל פועל, הגבלת גיל וכיו"ב ובדיקת פרטיים מהותיים שיבטיחו ביטחון מירבי לאזרחי המדינה, זאת לצד הפעילות המואצת של כלל משרדי הממשלה הרלוונטיים להבאת עובדים זרים חלופיים מחו"ל פעילות שנתה פירות ועליה להמשיך ולהתגבר כך עד כה לא היה די להשבת במצב לקדמותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully