וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק תעניק פיצויים ליתומים ואחים שכולים: "משפחות של שהידים מקבלות כסף, ואנחנו לא?"

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 12:57

ההצעה עלתה בשדולה בכנסת, אליה הגיעו משפחות שכולות בעקבות המלחמה, שמתחו ביקורת על החוק הקיים. "אנחנו תקועים בחוק של 1950, שמבזה את המשפחות", טען איציק בונצל, אב שכול המקדם את החוק. יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה: "משפחות שלמות בטראומה אך לא מוכרות בחוק"

בני משפחות נרצחים בישיבת השדולה לזכר נרצחי המסיבות ברעים, 18 במרץ 2024/ערוץ כנסת, יונתן זינדל פלאש 90

ישיבת השדולה למען הורים ואחים שכולים בראשותם של ח"כ אלי דלל מהליכוד וח"כ ירון לוי מיש עתיד דנה היום (רביעי) בכנסת על קידום אמצעים לשיפור מצבם של המשפחות השכולות. בדיון עצמו עלתה הצעת החוק של ח"כ משה סעדה מהליכוד, שעבד עליה יחד עם איציק בונצל, אביו של עמית בונצל, שנפל ב-6 בדצמבר בעזה, וקרא לממשלה להצהיר שהחוק יעבור לפני יום הזיכרון. לפי הצעת החוק, המדינה תעניק ליתומים ואחים שכולים תגמול כספי למשך כל ימי חייהם, בניגוד למצב הקיים היום והתגמול להורים השכולים יוגדל.

"הצטרפנו למשפחת השכול הכי חשובה וקדושה בישראל", אמר בונצל בפתח הדיון. "ביקרתי ביותר מ-400 משפחות של מלחמת חרבות ברזל, וזה לא עוצר. האנשים עצמם לא מצליחים לחזור לחיים". הוא ביקר את היחס למשפחות השכולות, ואמר: "אנחנו תקועים בחוק של 1950, חוק שמבזה את המשפחות השכולות ונפגעי פעולות האיבה. נפגשתי עם ראש הממשלה שמגיע ממשפחה שכולה, שמכיר את הכאב, והחלטנו לקדם הצעת חוק בנושא יחד עם ח"כ משה סעדה - חוק עמית בונצל. איך זה שבמשך 75 שנה לא הצליחו לתקן את המצב הקיים?", תמה.

הוא אף השווה את היעדר הפיצויים הכספיים למשפחות ליחס שמעניקה הרשות הפלסטינים למחבלים: "לא יכל להיות ששהיד מקבל שם כסף והמשפחות מקבלות כספים. ומה אנחנו? קדושים? הכאב לא ייעלם, כסף לא ישנה לנו, אבל אנחנו צריכים אמצעים".

כינוס השדולה בכנסת למען הורים ואחים שכולים  27 במרץ 2024. אביחי חיים
כינוס השדולה בכנסת, היום/אביחי חיים

"אנחנו מבקשים מהכנסת, אם לא תעבירו את החוק שנמצא עכשיו על השולחן, אל תקראו לנו ואל תדברו איתנו", מחה. "נמאס לנו. לא רוצים חיבוקים, רוצים מענה. עברנו את חג פורים, השולחן היה ריק. אנחנו לא עוד נושא בכנסת. אנחנו פותחים את הבוקר בבכי וממשיכים אותו בבכי, והצעת החוק צריכה לעבור עד יום הזיכרון".

בדיון דיבר גם יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה, אייבי מוזס, ששכל את אשתו ובנו. לדבריו, אלפי משפחות שהיו שחיפשו אחר בניה שנרצחו במסיבת הנובה, נכנסו לטראומה, אך נכון להיום לא מוכרים בחוק. "כל ה-3,000 שהיו בנובה חייבים לקבל טיפול נפשי כדי שלא יתפרץ להם יום אחד הפוסט טראומה. אתם יודעים כמה מהם מנסים להתאבד יום יום? חייבים לטפל בנושא כמה שיותר מהר", אמר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
כינוס השדולה בכנסת למען הורים ואחים שכולים  27 במרץ 2024. אביחי חיים
כינוס השדולה בכנסת למען הורים ואחים שכולים 27 במרץ 2024/אביחי חיים

איציק פיטוסי, אביו של סמ"ר ישי פיטוסי שנפל בנחל עוז, מתח ביקורת על חוסר ההיענות מצד המדינה. "למה הילדים שלי לא זכאים לטיפולים? למה אין כאן נציג של משרד הביטחון? למה אני צריך להתחנן לטיפולים? הבן שלי זועק לעזרה ואני צריך לראות אותו היום עם קנאביס כי לא מוצאים מטפל. אין מענה של כוח אדם".

"7 באוקטובר הוא אירוע שדורש אתחול מחדש", אמר ח"כ סעדה. "כולם מדברים על שוויון. בתקופה הזאת פנה אלי איציק בונצל על כך שלא רואים את האחים והיתומים. אמרתי לו שאנחנו הולכים יד ביד. את היתומים עוד איכשהו ראו, את האחים לא ראו. קיבלנו גיבוי מרה"מ על מלא אופוזיציה וקואליציה, ואנחנו נחוקק את זה בקרוב. את הכסף צריך לתת למי שמשרת ושילם את המחיר. החובה שלנו לאפשר לכם לחזור לחיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully