וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך הדין החשוד מהפרקליטות - ריצ'ארד סאלח מחיפה: "עורך דין מצטיין, הלם מוחלט"

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 17:00

סאלח, כוכב עולה בפרקליטות, חשוד בשימוש לרעה בכוחו ובהפרת אמונים. זהותו הותרה היום לפרסום בתום דיון בבית המשפט. הוא זכה באות המצטיין הארצי, והוביל את הליך השעייתו של ראש העיר לשעבר של קריית מוצקין. סאלח וסוללת סנגוריו מכחישים את החשד

בווידאו: נתניהו מותח ביקורת על התנהלות הפרקליטות בחקירותיו/צילום: ערוץ הכנסת

עורך הדין החשוד בפרשת השחיתות שנחשפה לכאורה בפרקליטות המדינה הוא עו"ד ריצ'ארד סאלח ממחוז חיפה - כך הותר לפרסום היום (חמישי). זהותו הותרה היום לפרסום בהסכמה בין המשטרה לסנגוריו, לאחר ששמעו את המלצת השופט אחסאן חלבי אתמול בדיון שקיים בבית משפט השלום בחיפה. הדיון המיוחל התקיים לאחר דחיות אינספור בשלושת השבועות מאז הפרשה נחשפה בחודש שעבר ע"י חוקרי לה"ב 433 במשטרת ישראל.

קציני לה"ב 433, יניב שמול וחי ביטון, שלדיון הקודם הגיעו ללא תיק החקירה בו רצה לעיין השופט חלבי טרם יכריע בסוגיית הפרסום, הופיעו אתמול ובידיהם שני ארגזים עמוסים בקלסרים בהם התעמק השופט אחרי שתם הדיון באולם.

סאלח הוא מעורכי הדין המוערכים ביותר בפרקליטות, ובמחלקה האזרחית בפרקליטות מחוז חיפה. לפני שבע שנים העניקה לו שרת המשפטים דאז, איילת שקד, אות מצטיין ארצי. הוא התראיין לתקשורת לצידה של מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר אמי פלמור. הוא מומחה בתחום "אכיפה משולבת", כלומר פגיעה בעבריינים בכלל ובארגוני פשיעה בפרט, באכיפה אזרחית במקביל לאכיפה הפלילית, למשל במניעת או שלילת רישיון עסק. זו "הבטן הרכה" של עבריינים כבדים, משפחות פשע וארגוני פשיעה ומכאן האמון הרב שנותנת המערכת בכל מי שמעורב באכיפה.

סאלח, שנחשב כוכב עולה בפרקליטות, הוביל מול ועדה ממשלתית את השעייתו של חיים צורי, ראש העיר לשעבר של קריית מוצקין, אחרי שהוגשו נגדו כתבי אישום בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה. בהליך הזה ייצג סאלח את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה. בפרקליטות מחוז חיפה ובלשכת עורכי הדין כמו גם בקהילה הנוצרית בחיפה בה כולם מכירים את כולם, התקבלה הידיעה על החשדות נגדו בהלם מוחלט.

ריצ'ארד סלאח. לשכת עורכי הדין מחוז צפון, אתר רשמי
עורך הדין ריצ'ארד סאלח/אתר רשמי, לשכת עורכי הדין מחוז צפון

יחידת להב 433 שעצרה אותו ב-20 למרץ, חקרה אותו וגבתה עדויות מאחרים במשרדי היחידה ובתום כמה שעות שיחררה אותו לביתו בתנאים מגבילים, תוך שהרחיקה אותו מעבודתו למשך 15 ימים.

אבל פרקליט המדינה עמית איסמן, המכיר היטב את הפרקליט עוד מימיו כפרקליט מחוז חיפה כבר ביקש לבחון את השעייתו של סאלח עד תום הבירור. "מדובר בחשדות חמורים אשר אם יתבררו כנכונים, הרי שהם עומדים בניגוד מוחלט לדרכה של פרקליטות המדינה ולערכים המנחים אותנו בפעולתנו", הצהיר איסמן במכתב ששלח לעורכי הדין שעובדים תחתיו. הוא עדכן כי ביקש מהיועצת המשפטית לממשלה להימנע ממעורבותה של הפרקליטות בפרשה: "אנו נסייע למשטרת ישראל בכל הנדרש לכך כפי שעשינו עד כה".

בדיון אתמול עלה כי החקירה הסמויה בתיק החלה שנה קודם לכן. בדצמבר בצעו חוקרי להב "מאיץ", הפכו את החקירה לגלויה חלקית ובמקביל ביצעו האזנת סתר לטלפון של סאלח. אחת הנחקרות בלעה את הפתיון. היא התקשרה בטלפון לסאלח שהיה אותה עת בחופשה ביוון ואמרה לו "שואלים עליך". אבל לדברי סנגוריו הוא עשה בדיוק את מה שאמור לעשות כל אזרח נורמטיבי. הוא מיד התקשר לטלפון של קצין המודיעין שנתנה לו, שאל מה צריכים ממנו והתנדב לקפוץ על מטוס ולהתייצב מייד לחקירה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

החוקרים, מנגד, טענו כי הסנגורים נותנים תמונה "חלקית ולא מדויקת". הם חזרו ואמרו כי הכלל הוא לפרסם וזכות הציבור לדעת. "כשאני יושב בסלון ביתי ואמא שלי שואלת אותי מי זה ולמה אתם שומרים את זהותו בסוד - זה בדיוק העניין", הסביר אחד מהם לשופט חלבי.

ריצ'ארד סאלח, תושב הכרמל, נשוי בשנית ואב לארבעה ילדים, ממשיך להכחיש מכל וכל את החשדות נגדו. גם עמיתיו בפרקליטות מקווים כי הכל יסתיים בלא כלום.

"ריצ'ארד סאלח הוא פרקליט בכיר ומוערך אשר עושה עבודתו נאמנה במשך 16 שנה בהן הוא עובד בפרקליטות. הוא נבחר ב- 10 שנים האחרונות 7 פעמים כעובד מצטיין. הוא מכחיש בתוקף את החשדות כנגדו, שיתף פעולה באופן מלא בחקירתו במשטרה ומסר גרסה מלאה בנוגע לכל השאלות שנשאל". מסרו לוואלה! עורכי הדין מיכאל כרמל, שאדי סרוג'י, ותמי אולמן המייצגים את הפרקליט. "האירוע נשוא החשדות כלל לא קשור לתפקידו, ומכאן לא היה כל שימוש בכוח המשרה או עבירת הפרת אמונים כנטען", הוסיפו, "כן חשוב לנו להבהיר כי בניגוד לפרסומים שונים בכלי התקשורת המשטרה הבהירה כי מרשנו אינו חשוד בקשירת קשר לביצוע פשע או לסיוע לאירוע ירי וכן אינו חשוד ומעולם לא נחקר בחשד להדלפת מידע לארגוני פשיעה. אנו תקווה שהמשטרה תפעל לסיים את כלל הבירור שלה במהרה ואנו בטוחים כי התיק ייסגר ללא כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully