וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד מתקרבת לאישור נישואים חד-מיניים: "להתחיל ליצור שוויון"

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 10:40

הצעת חוק שתאפשר לבני אותו המין להתחתן עברה ברוב מוחץ בבית התחתון של הפרלמנט, וכעת זקוקה לאישור הסנאט ולאחריו של המלך. בכך היא תהפוך למדינה השלישית באסיה המאשרת נישואים חד-מיניים

מצעד הגאווה בבנגקוק, תאילנד, 29 בנובמבר 2018. רויטרס
תאילנד היא אחת המדינות הסובלניות ביותר כלפי קהילת הלהט"ב באסיה. מצעד גאווה בבנגקוק/רויטרס

הבית התחתון של הפרלמנט של תאילנד אישר היום (רביעי) חוק לשוויון בנישואים, בצעד משמעותי שמקרב אותה להיות המדינה שלישית באסיה שמאשרת נישואים בין בני אותו המין.

החוק עובר לאישור הסנאט והמלך לפני שייכנס לספר החוקים. הוא זכה לתמיכת כל המפלגות הגדולות בתאילנד ונתמך על ידי 400 מתוך 415 המחוקקים שהשתתפו בהצבעה. רק עשרה חברי פרלמנט התנגדו.

"עשינו זאת עבור כל תושבי תאילנד כדי לצמצם את הפערים בחברה ולהתחיל ליצור שוויון", אמר למחוקקים דנופורן פונקנטה, יו"ר הוועדה שניסחה את הצעת החוק, לקראת ההצבעה בקריאה אחרונה. "אני רוצה להזמין את כולכם לעשות היסטוריה".

העברת הצעת החוק מסמנת צעד משמעותי לקראת חיזוק מעמדה של תאילנד כאחת החברות הליברליות ביותר באסיה ביחס לקהילה הגאה, הנהנית מפתיחות וגישה חופשית במקביל לשמירה על ערכים בודהיסטיים מסורתיים ושמרניים.

כבר כיום מהווה תאילנד מוקד משיכה לזוגות חד-מיניים, ויש בה סצינה חברתית להט"בית תוססת עבור מקומיים וזרים, וקמפיינים ממוקדים למשיכת תיירים גאים.

החוק ייכנס לתוקף בתוך 120 יום מאישור המלך. לאחר מכן, תצטרף תאילנד לטייוואן ונפאל, שתי המדינות הנוספות באסיה שבהן נישואים חד-מיניים הם חוקיים.

החוק גובש במשך יותר מעשור, והוא התעכב בשל משברים פוליטיים ואי-הסכמות לגבי תוכנו.

ב-2020, בית המשפט החוקתי קבע שחוק הנישואין הנוכחי של תאילנד, שמכיר רק בזוגות הטרוסקסואלים, הוא חוקתי, והמליץ להרחיב את החקיקה כדי להבטיח זכויות של מגדרים אחרים.

הפרלמנט אישר בדצמבר ארבע הצעות חוק שונות בנושא נישואים חד-מיניים בקריאה ראשונה והטיל על ועדה לאחד אותן להצעה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully