וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניתן להסתפק בענישה נלווית": 2 שוטרים הורשעו בתקיפת אזרח, ביה"מ בירושלים ביטל הרשעתם

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 1:48

"באיזון בין הפגיעה בזכויות הקורבן לבין הפגיעה בתעסוקת הנאשמים במשטרה מצאתי שניתן להסתפק בענישה שכוללת מיצוי למתלונן", ציינה השופטת לארי בבלי בהחלטתה והפכה את הסדר הטיעון שהושג. שני שוטרי הבילוש הואשמו בתקיפה באלימות של אזרח סמוך להפגנת חרדים בינואר 2022

חיים מזרחי, שהוכה על ידי שוטרים, מעיד בוועדת הכנסת. קרדיט: ערוץ כנסת/דוברות הכנסת

לאחר שהורשעו בתחילת החודש בתקיפת אזרח במסגרת הסדר טיעון - בית משפט השלום בירושלים ביטל אתמול (שלישי) את הרשעתם של קצין הבילוש, שי עזרא, ושל שוטר הבילוש, יותם גרגיר. השניים הואשמו בתקיפה באלימות של אזרח בשם חיים מזרחי, סמוך להפגנת הציבור החרדי בשכונת גאולה - בינואר 2022. בית משפט הטיל על השניים עונש של כ-200 שעות למען הציבור ופיצוי של כ-8,000 שקלים למתלונן במצטבר.

"באיזון שבין הפגיעה בזכויותיו של הקורבן לבין הפגיעה בהמשך תעסוקתם של הנאשמים במשטרה מצאתי שניתן להסתפק באי הרשעה ובענישה נלווית, הכוללת בין היתר מיצוי למתלונן", ציינה שופטת השלום שרון לארי בבלי בהחלטתה והוסיפה: "אינני מקלה ראש במעשיהם של הנאשמים. מדובר במעשים חמורים כלפי אזרח על לא עוול בכפיו, והתרשמתי שהמתלונן נפגע מן המעשים במישור הרגשי".

הפגנת חרדים בירושלים נגד חוק הגיוס 06 במרץ 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"אינני מקלה ראש במעשיהם - אך העבירות בהן הורשעו אינן מאפיינות התנהלותם״. ארכיון/פלאש 90, יונתן זינדל

עם זאת, הוסיפה השופטת לארי בבלי: "שמעתי את העדים במסגרת הראיות לעונש ועיינתי במכתבי ההמלצה והתעודות שהוגשו והתרשמתי שמדובר בשוטרים שהעבירות בהן הורשעו אינן מאפיינות את התנהלותם. מדובר בשני שוטרים מעוטרים אשר עליהם גמרו מפקדיהם את ההלל, הן בעל פה והן בכתב. הנאשמים עצמם הביעו חרטה כנה על מעשיהם, והתרשמתי שאכן הם מאד מצטערים על המעשים. הנאשמים התנצלו בפני המתלונן, וטוב שכך".

לפיכך, הסבירה את החלטתה: "שני הנאשמים העידו על הנזק האישי שנגרם להם כתוצאה מן ההליך הפלילי. תוצאת הרשעתם של הנאשמים משמעותה, בסבירות גבוהה סיום העסקתם במשטרת ישראל. אינני סבורה שתוצאה זו היא מידתית בנסיבות העניין".

"לעניין זה אבהיר שהעובדה שהנאשמים לא פוטרו או הושעו עד כה, איננה משום בטוחה שלא יפוטרו ככל שההרשעה תיוותר בעינה. גם העובדה שמפקדיהם מעוניינים בהמשך העסקתם איננה מהווה אינדיקציה להמשך העסקתם שכן אין מדובר בהחלטה של מפקדיהם. המדובר בהחלטה מערכתית. עם זאת, העובדה שמפקדיהם מעוניינים בהמשך עבודתם מחזקת את מסקנתי שמדובר בשוטרים ראויים שמעדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully