וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר לשנייה ושלישית: חובת ייצוג הולם של 5% לאנשים עם מוגבלות בחברות ממשלתיות

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 0:52

הצעת החוק אושרה בוועדת העבודה והרווחה ותחול גם על חברות בת ממשלתיות - בתנאי שמעסיקות יותר מ-100 עובדים. עם אישורו בכנסת, יחול החוק על 31 חברות. נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות: "נוכח המלחמה - יתווספו יותר מ-80,000 אנשים עם מוגבלות שיכנסו לשוק העבודה"

השירותים שמספקות הרשויות המקומיות לאנשים עם מוגבלות/משרד מבקר המדינה

ועדת העבודה והרווחה, בראשות ח"כ ישראל אייכלר, אישרה אתמול (שלישי), לקריאה שניה ושלישית, את הצעת החוק הממשלתית שתחיל חובת ייצוג הולם לאנשים עם מוגבלות משמעותית - העומדת על 5% מהעובדים לפחות, על חברות ממשלתיות וחברות בת ממשלתיות המעסיקות 100 עובדים ויותר.

בכפוף לאישור הצעת החוק בכנסת, החובה החדשה תחול על 31 חברות ממשלתיות - זאת בתום תקופת היערכות של שנה מיום פרסומו. בשנה הראשונה לתחולה יחויבו החברות בייצוג של 3.5% ורק החל מהשנה שלאחר מכן היעד יהיה 5%, בדומה ליעד שחל על כלל המגזר הציבורי.

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר אמר כי חשיבות התיקון גדולה וכי "יש לוודא כי גם העובדים וגם המעסיקים מקבלים את הליווי והסיוע הנדרש בכדי שכל עובד ייקלט בהצלחה לעשייה ותרומה משמעותית לחברה. כך כל הצדדים יצאו נשכרים מההסדר".

איש גבר כיסא גלגלים. ShutterStock
״נוכח המלחמה - הולכים להתווסף מעל 80,000 אנשים עם מוגבלות שיכנסו לשוק העבודה״/ShutterStock

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, דן רשל, הוסיף לאחר האישור: "מדובר במשהו שהיה נכון לעשותו כבר לפני שנים. נוכח המלחמה שנפלה עלינו הולכים להתווסף מעל 80,000 אנשים עם מוגבלות שיכנסו מתישהו לשוק העבודה ולכן כעת המהלך נכון ומתבקש עוד יותר. בדקנו את הנושא וגיבשנו את ההסדר עם כל השותפים הפוטנציאליים ובכוונתנו לשים את קידום הנושא בעדיפות עליונה".

לישי משעלי קין, מנהלת המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות במשרד העבודה, ציינה כי המשרד הקים מענים גם לפרט וגם ליווי למעסיקים כדי לבנות את התכנית השנתית לעמידה בייעדי ההעסקה וכן ללוות ולקלוט עובד עם מוגבלות.

גיא שמחי, הממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות בהסתדרות ציין לטובה את הליווי שמעניק המשרד ואמר: "החוק שמחייב בייצוג הולם יצר מהפכה שבה יש התכווננות מוסדרת של שוק העבודה לקבלת אנשים עם מוגבלות לתעסוקה, לרבות הצבת יעדים ומינוי ממונה. מדהים לראות את הידע שיש היום למעסיקים, מדובר בשינוי חברתי עמוק. ההכנסה, הלמידה מי אנחנו, מה אנחנו צריכים ואיך אנחנו יכולים להיות חלק. בתחילת החוק העמידה ביעדים עמדה על פחות מ-60% מהגופים המחויבים וכיום אנחנו על 68%. זו מגמת עלייה נהדרת והחקיקה היום תקדם אותנו צעד נוסף קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully