וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר סופית: המוסד לביטוח לאומי יפעיל בהר הרצל היכל הנצחה לזכר חללי פעולות האיבה

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 8:46

הצעת החוק אושרה במליאת הכנסת, עם רוב של 16 חברי כנסת שתמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים. במסגרת ההצעה, המוסד יפעיל וינהל את היכל ההנצחה - ובתמורה משרד האוצר ישפה אותו על כך. "חללי ונפגעי פעולות איבה הם חלק ממחיר תקומתה ועצמאותה של מדינת ישראל"

מחלקה 9 – אזור א', בית העלמין הצבאי בהר הרצל/אבי אוחיון, לע"מ

מליאת הכנסת אישרה אתמול (רביעי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה - עם 16 חברי כנסת שתמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים. במסגרת ההצעה, המוסד לביטוח לאומי יהיה אחראי לניהולו, להפעלתו ולאחזקתו של היכל הנצחה לזכר חללי פעולות האיבה בהר הרצל.

עוד נקבע בחוק כי משרד האוצר ישפה את המוסד לביטוח לאומי בשל כך בסכום שלא יפחת ממיליון שקלים חדשים לשנה, זאת החל בשנת 2026 או בשנת הקמת ההיכל, לפי המאוחר.

טקס בר מצווה לילדים נפגעי פעולות האיבה. עומר מירון
טקס בר מצווה לילדים נפגעי פעולות האיבה/עומר מירון

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חללי ונפגעי פעולות איבה הם חלק ממחיר תקומתה ועצמאותה של מדינת ישראל. בהחלטת הממשלה מס' 4558 מיום 22 באפריל 2012, החליטה הממשלה על הקמת היכל הזיכרון לחללי מערכות ישראל בשטח בית הקברות הצבאי בהר הרצל".

עוד נוסף, כי "בהחלטת ממשלה מס' 628 מיום 14 בנובמבר 2021 החליטה הממשלה כי לצורך הנצחת חללי פעולות האיבה יוקם היכל הנצחה בשטח הר הרצל, והטילה על שר הרווחה והביטחון החברתי להקים את היכל ההנצחה. עוד נקבע בהחלטה 628 כי השר יפעל לתיקון חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, באופן שתקבע בו אחריותו של המוסד לביטוח לאומי להפעלה ולתפעול של היכל ההנצחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully