וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שניצל מניסיון חיסול: תושב חיפה נעצר בחשד להעלמות הכנסות ב-150 מיליון שקלים

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 10:15

יצחק אביתר בן ה-54 נעצר יחד עם 4 מבני משפחתו בחשד שהשמיטו דיווח על הכנסות מצ'יינג' שבבעלותם. בדצמבר האחרון נפצע אביתר באורח קשה מפיצוץ מטען שהוטמן במכוניתו סמוך לביתו

בני משפחה מחיפה נעצרו היום (שלישי) בחשד להעלמת הכנסות בסך 150 מיליון שקלים. האב שנעצר ניצל לפני שלושה חודשים מניסיון חיסול, כשנפצע קשה מפיצוץ מטען רב עוצמה שהוטמן במכוניתו סמוך לביתו בשכונת נאות פרס בעיר. הוא נפצע אז קשה בגפיים התחתונות, טופל בשטח על ידי אנשי הצלה ומד"א, והועבר על ידי מד"א לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם טופל ואושפז. האב, יצחק אביתר בן ה-54, ובת זוגו דקלה אביתר בת ה-40 נעצרו היום יחד עם תרצה אביתר בת ה-56 וילדיהם נדב אביתר בן ה-24 ואופיר אביתר בן ה-28 מקרית אתא.

החמישה חשודים בהשמטת ההכנסות מהצ'יינג, ניהול עסק ללא רישיון לפי חוק נותני שירותים פיננסים ועבירות הלבנת הון. בהסכמה בין אילן הירשברג ועמית קרן מרשות המיסים, יוסי יקירי מימ"ר חוף, והסנגורים, עורכי הדין תומר נווה, תמיר קלדרון, רמי זועבי, ואלי סרור, בית משפט השלום בחיפה שחרר אותם בתנאים מגבילים. החקירה התנהלה אצל פקיד שומה חקירות חיפה והצפון בשיתוף משטרת ישראל - ימ"ר חוף.

כלי הרכב היוקרתיים של משפחת אביתר שנתפסו בפשיטת המשטרה. דוברות משטרת ישראל
כלי הרכב היוקרתיים של משפחת אביתר שנתפסו בפשיטת המשטרה/דוברות משטרת ישראל

חוקרי רשות המיסים טוענים כי יצחק אביתר, שעוסק בניכיון צ'קים ומתן הלוואות, הסתיר את עיסוקו מפקיד השומה, תוך שימוש בבני משפחתו, ולא דיווח על הכנסותיו כחוק. כמפורט בבקשה, פעל החשוד באמצעות נותני שירותים פיננסיים שונים, תוך שהשתמש בבני משפחתו ופתח על שמם כרטיסי לקוחות, הפקיד צ'קים על שמם ופעל בחשבונות בנק שנוהלו של שמם. מהחקירה עולה כי גם רכש רכבי יוקרה ונדל"ן, על שמם של בני המשפחה חסרי מקורות ההכנסה.

ברשות המיסים טוענים כי כך לדוגמה, בחשבונות הבנק של זוגתו, גרושתו וילדיו נמצאו הפקדות מזומן, צ'קים והעברות בנקאיות בסכום כולל של כ-12.8 מיליון שקלים שמקור מרביתם מצ'יינג'ים כאלה בהם פעל. כמו כן, עלה כי נוהלו על שמם של גרושתו ובנו כרטיסים בהיקף כולל של 34.6 מיליון שקלים, וכי זוגתו וגרושתו קנו ומכרו רכבי יוקרה, בהם מרצדס בסכום של 650 אלף שקל. בנוסף, עלה כי דקלה אביתר רכשה בית בעתלית בסכום של 4.8 מיליון שקלים, כל זאת בזמן שעל פי הידוע לרשויות המס, בני המשפחה חסרי מקורות הכנסה.

כלי הרכב היוקרתיים של משפחת אביתר שנתפסו בפשיטת המשטרה. דוברות משטרת ישראל
כלי הרכב היוקרתיים של משפחת אביתר שנתפסו בפשיטת המשטרה/דוברות משטרת ישראל

מטעם עורכי הדין תמיר קלדרון ורמי זועבי ממשרד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות', המייצגים יחד עם עו"ד תומר נוה את החשוד ובת זוגו, נמסר בתגובה: "מרשנו מכחיש מכל וכל את החשדות כנגדו ועצם שחרורו ללא מעצר יכול להעיד על חולשת הטענות כנגדו. למעשה, כבר בתחילת חקירתו הצביע מרשנו על הטעויות הבסיסיות של החוקרים בקריאתם את המציאות. מרשנו משוכנע כי החקירה תסתיים במהרה וללא כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully