וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך כלובים: משפחות חטופים מפגינות ליד הקריה

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 14:38

מאות בני אדם מפגינים יחד עם המשפחות בדרך בגין. חלק ממשפחות החטופים נכנסו לתוך כלובים: "החטופים גוססים בכלובים כאלה". בהמשך, נחסם גם איילון דרום ו-4 מפגינים נעצרו בעקבות הפרות סדר. שניים מהעצורים - אחיינים של החטוף אברהם מונדר

בוידאו:מאות בני אדם מפגינים בשעה זו יחד עם בני משפחות חטופים חוסמים את דרך בגין מחוץ לבסיס הקרייה בתל אביב.26 במרץ 2023/צילום:ארז הראל

מאות בני אדם מפגינים הערב (שלישי) יחד עם בני משפחות חטופים וחוסמים את דרך בגין מחוץ לבסיס הקריה בתל אביב, כשהם בתוך כלובים. המפגינים צועקים בין היתר: "כל העם דורש עכשיו - כל חטוף הביתה שב" ו-"כל העם להתייצב - החזירו לנו את הלב". 4 מפגינים שחסמו את הכביש נעצרו על ידי המשטרה, כששניים מהעצורים הם אחיינים של החטוף אברהם מונדר.

גיל דיקמן, שקרובותיו נחטפו לעזה, צעק בתוך הכלוב: "בנימין נתניהו תסתכל עלי ותגיד לי אם ככה נראה ניצחון? אנחנו יודעים שזה בידיים שלך לתת לצוות המשא ומתן את מה שהוא צריך כדי להגיע לעסקה. החטופים גוססים עכשיו בעזה בכלובים כאלה, הם עוברים שם גיהנום. המדינה בוערת כי אין ברירה אחרת".

בנ משפחות החטופים חוסמים את הכביש בעודם בכלובים. ארז הראל
בני משפחות החטופים בתוך כלובים ליד הקריה, הערב/ארז הראל
יהודה, אבא של נמרוד כהן בהפגנת משפחות חטופים בדרישה לקיום עסקה,  דרך בגין תל אביב, 26 במרץ 2023. ארז הראל
"מה שחשוב לביבי זה חוק ההשתמטות ועסקאות מסריחות". יהודה, אביו של רב"ט נדב כהן, שנחטף לעזה/ארז הראל

בהמשך, חסמו משפחות החטופים ביחד עם פעילות מחאת הנשים למען החטופות והחטופים את איילון דרום, ובהמשך המשטרה הצליחה לפנות את המפגינים מהכביש והוא נפתח מחדש לתנועה. המשטרה החלה להתעמת עם חלק מהמפגינים ועצרה ארבעה מהם.

על רקע החזרת המשלחת הישראלית מקטאר ועדויות על פגיעות מיניות בשבי ורצח של חטופים נוספים, קראו המפגינות לממשלה לקחת אחריות על חיי החטופים ולא לפוצץ את המשא ומתן מול חמאס.

ממחאת הנשים נמסר: "הבטיחו לנו שישראל היא מעצמה כל יכולה - אז איך היא נותנת לחמאס להחזיק אותה קצר כל כך ולנהל את המו"מ? התשובה ברורה - לממשלה חשוב יותר לשמור על הכיסאות מאשר לשמור על חיי החטופים! אין לנו ציפיות מחמאס, הקריאה שלנו חזקה וברורה לממשלת ישראל- עצרו את הלחימה, הוציאו את בן גביר וסמוטריץ שמטרפדים עסקה, הפסיקו את הקמפיין נגד משפחות החטופים, ומעל הכל - יצרו את התנאים להחזרתם הביתה מיד".

בוידאו: מפגינים ומשפחות חטופים חוסמים את איילון דרום/צילום: ארז הראל
הפגנת משפחות חטופים בדרישה לקיום עסקה,  חוסמים את נתיבי איילון , 26 במרץ 2023. ארז הראל
המפגינים חוסמים את איילון/ארז הראל
הפגנת משפחות חטופים בדרישה לקיום עסקה,  חוסמים את נתיבי איילון , 26 במרץ 2023. ארז הראל
הפגנת משפחות חטופים בדרישה לקיום עסקה, חוסמים את נתיבי איילון , 26 במרץ 2023/ארז הראל
הפגנת משפחות חטופים בדרישה לקיום עסקה,  דרך בגין תל אביב, 26 במרץ 2023. גיא נמש, אתר רשמי
הפגנת משפחות חטופים בדרישה לקיום עסקה, דרך בגין תל אביב, 26 במרץ 2023/אתר רשמי, גיא נמש
הפגנת משפחות חטופים בדרישה לקיום עסקה,  דרך בגין תל אביב, 26 במרץ 2023. גיא נמש, אתר רשמי
משפחות החטופים בתוך כלובים, הערב/אתר רשמי, גיא נמש

"הממשלה הפקירה את הבן שלי והממשלה מפקירה את כל החטופים שבעזה", שיתף בתסכול יהודה כהן, אביו של החייל רב"ט נמרוד כהן, שנחטף מהטנק הבוער ב-7 באוקטובר. "הממשלה לא נתנה לבן שלי אמצעים נורמליים להגן על הגבול ולהגן על עצמו ואזרחים. נראה שמה שחשוב לביבי זה רק חוק ההשתמטות ועסקאות מסריחות. במקום לעשות עסקה לשחרור החטופים, הוא עסוק בהישרדות כראש ממשלה וכאדם חופשי. הבן שלי התגייס ונחטף והם מתעסקים בלקדם השתמטות של הבנים שלהם. אנחנו עומדים פה במצב בלתי אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully