וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשר בארה"ב קרס מפגיעת ספינה, שישה פועלים נהרגו

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 9:49

הגשר בעיר בולטימור, באורך 2.5 קילומטרים, קרס חלקית אחרי שספינת מכולות שסבלה מכשל חשמלי פגעה בו. בזכות ההתרעה שהעבירה, נסגר הגשר לתנועה ונמנע אסון כבד יותר. "כמו סצינה מסרט אקשן"

גשר בבולטימור קורס אחרי פגיעת ספינה/רשתות חברתיות

גשר בעיר בולטימור קרס הלילה (שלישי) אחרי שנפגע מספינת מטען, ושישה פועלים שעבדו בו ככל הנראה נהרגו.

ספינת המכולות "דאלי", שאורכה 300 מטר, שטה תחת דגל סינגפור והייתה בדרכה לסרי לנקה. לא ברור מה גרם לה להתנגש באחד מעמודי התווך של גשר "פרנסיס סקוט קי ברידג'", שאורכו 2.57 קילומטרים ושחלק גדול ממנו קרס לנהר פאטאפסקו.

התאונה הובילה לסגירתו של נמל בולטימור, מהעמוסים ביותר בחוף המזרחי. זה אסון הגשר הקטלני ביותר בארצות הברית מאז 2007, אז קרס גשר במיניאפוליס לנהר המיסיסיפי. 13 בני אדם נהרגו.

משמר החופים ומשטרת מרילנד הודיעו על הפסקת מבצע החיפושים וההצלה עם רדת החשיכה, כ-18 שעות אחרי התאונה, ולפי ההערכות כל ששת הפועלים הנעדרים אינם בין החיים.

כל 22 אנשי הצוות של הספינה, שהייתה מעורבת בתקרית בנמל אנטוורפ בבלגיה ב-2016, לא נפגעו.

גשר בעיר בולטימור קורס בעקבות פגיעת ספינה, 26 במרץ 2024. רשתות חברתיות, צילום מסך
קריסת הגשר בבולטימור, אתמול/צילום מסך, רשתות חברתיות

בכיר משמר החופים אדמירל שאנון גילרת' אמר כי אין תקווה למצוא את הפועלים הנעדרים בחיים בשל המים הקפואים ומשך הזמן שחלף מאז התאונה. בכיר המשטרה רולנד באטלר אמר כי הרשויות מקוות שהצוללנים ישובו למים עם הזריחה במטרה לאתר את גופותיהם.

"הגשר הלך, אלוהים אדירים", אמר עד ראייה בשם בובי גאטוס, שתיעד את קריסת הגשר. צוותי החילוץ הצילו שני אנשים מהנהר, ואחד מהם פונה לבית חולים. הם היו חלק מצוות עבודה שתיקן מהמורות בכביש של הגשר.

הרשויות אמרו כי נמנע אסון כבד בהרבה, בזכות העבודה שהספינה דיווחה על כשל חשמלי לפני פגיעתה בגשר והתנועה נעצרה קודם לכן.

"בזכות יכולתם למנוע ממכוניות להגיע לגשר, האנשים האלו גיבורים. הם הצילו חיים בלילה שעבר", אמר מושל מרילנד, ווס מור, בתדרוך לכתבים. לדבריו, הגשר עמד בכל תקני הבטיחות ולא היו ידועות בעיות מבניות בו.

גורמים רשמיים הבהירו כי אין חשד שהפגיעה בגשר הייתה מכוונת. ראש העיר, ברנדון סקוט, אמר כי הייתה זו סצינה שנדמה שנקלחה מ"סרט אקשן", "משהו שמעולם לא חשבת שתראה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

שר התחבורה של ארצות הברית, פיט בוטיג'ג', אמר כי סגירת אחד הנמלים העמוסים ביותר במדינה תוביל להשלכות משמעותיות וממושכות על שרשראות האספקה. לפי נתונים רשמיים, נמל בולטימור קולט יותר מטעני רכב מכל נמל אחר בארצות הברית - יותמר מ-750 אלף ב-2022.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי משמר החופים הגיב במהירות לקריאת החירום של הפינה, וציין לשבח את פעולתם המהירה של גורמי התחבורה במרילנד שסגרו את הגשר לפני שנפגע.

ספינה שפגעה בגשר בעיר בולטימור, ארצות הברית, 26 במרץ 2024. רויטרס
פגיעת הספינה בגשר צפויה להוביל לשיבושים משמעותיים בשרשראות האספקה/רויטרס

הנשיא הבטיח לבקר בבולטימור בהקדם האפשרי ואמר שהוא רוצה שהממשל הפדרלי יממן את שיקום הגשר.

"אני מנחה את הצוות שלי לעשות הכול כדי לפתוח מחדש את הנמל ולבנות מחדש את הגשר בהקדם האפשרי", אמר ביידן. הגשר, שנקרא על שם מחבר ההמנון האמריקני, נפתח בשנת 1977.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully