וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ומה אם 7 באוקטובר היה קורה בימי בנט-לפיד?

בני כהן

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 3:33

לו היתה מתרחשת בתקופת הממשלה הקודמת, השבת השחורה היתה גורמת לאסון דומה בעוצמתו, אך התוצאות הפוליטיות היו שונות והרות גורל. בקיצור נמרץ: אולי צריך לברך שהכל אירע דווקא תחת שלטון נתניהו

בווידאו: נתניהו על מבצע ברפיח, אחרי שיחתו עם ביידן ייקח קצת זמן להיערך לזה/אתר רשמי

אני לא בן אדם דתי, ולא אדם מאמין - אבל נדמה כי בימינו אלה הצילה ההשגחה העליונה את מדינת ישראל והחלום הציוני בכך שזימנה את אסון ה-7 באוקטובר לימים אלה, ימי כהונת נתניהו וממשלתו.

אסון ה-7.10 היה ככתובת על הקיר - אסון צפוי מראש. כולם ידעו שישראל "מגלגלת חובות" בכך שהיא קונה שקט בחזית הפלסטינית על ידי תמיכה בחמאס (ולא באש"ף), זאת מתוך מטרה למנוע דיון והחלטות בפתרון קבע לשאלה הקיומית הקשה שעומדת בפני ישראל - שתי מדינות לשני עמים או מדינה אחת. כך נוצרה הקונספציה של הפתרון השלישי, לנהל את הסכסוך הבלתי פתיר ו"לשמר את המצב הקיים" תוך מתן תגובה נקודתית להתפרצויות מעת לעת ותמיכה נקודתית בצד אחד או אחר במשוואה הפלסטינית. לתמוך באש"ף במקום בחמאס על-ידי מבצע מתאים, או לתמוך בחמאס בנקודות אחרות. "סכסך ושלוט", דרכו הקלאסית של בנימין נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים במשרדו בירושלים
17 בפברואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"סכסך ושלוט" - דרכו הקלאסית של נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

מדוע אי אפשר היה להגיע לפתרון אחר? כי כל פתרון קבע משמעו עימות מול נאמני ארץ ישראל, המחפשים סיפוח הגדה כדי לשמר את מדינת ישראל, לשיטתם, באמצעות התרחבות טריטוריאלית על-ידי התנחלויות. התרחבות זו משמעה דחיקת הפלשתינאים עוד ועוד, הישר לפינה ואולי יותר מכך. דחיסה לפינה, דחיסה שהגדילה בכל רגע את הסבירות לפיצוץ ואת עוצמתו.

אז מה הייתה החשיבות של עיתוי הפיצוץ הבלתי נמנע? מדוע דווקא ימי נתניהו הם החשובים? תארו לכם עולם, כדברי השיר, בו הפיצוץ הבלתי נמנע הזה היה קורה בימי ראש הממשלה לשעבר בנט, או חלילה וחס, בימי ראש הממשלה לשעבר לפיד. נזכור נא ששניהם לא פעלו לפירוק הפצצה בהיותם שבויים באותה דילמה מול הימין המתנחלים, ושניהם המשיכו את דרך קודמם, נתניהו. אכן, אם אסון ה-7.10 היה קורה בימי ממשלתם, הוא היה דומה בעוצמתו; אבל תוצאותיו הפנימיות למדינת ישראל היו שונות והרות גורל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
בנט ולפיד במליאה לקראת הדיון על פיזור הכנסת 27 ביוני 2022. ראובן קסטרו
לא פעלו לפירוק הפצצה. בנט ולפיד/ראובן קסטרו

יש להניח שמכונת הרעל של נתניהו הייתה פועלת בכל כוחה להפיל את "ממשלת המחדל", ומצליחה בכך. זעמו ופחדיו של העם היושב בציון היו מוכוונים במלוא העוצמה נגד ממשלה זו , וזעם כידוע עיוור הוא. כך גם הפחד. תמונת מצב זו הייתה מעניקה, בבחירות הבלתי נמנעות, רוב משמעותי בכנסת לגוש הימין, רוב אשר יכול היה להעביר כל החלטה שיחפוץ - מרפורמה משפטית וסיפוח שטחים ועד משרד משטרה רב עוצמה ואיסור הומוסקסואליות בחוק.

קואליציה הנסמכת על כ-50 חברי כנסת מהליכוד בראשות נתניהו (והיתר ימינה מכך) מול אופוזיציה של "נכשלים" הייתה קובעת את גורלה של מדינת ישראל לדורות, ומובילה אותה בדרך פשוטה וקלה לדיקטטורה, בנוסח דיקטטורות שעלו לשלטון בעולם, בדרך דמוקרטית.

ישיבת ממשלה. דוברות ליכוד, אתר רשמי
היו יכולים להעביר כל חוק שהיו חפצים. ממשלת הימין הנוכחית/אתר רשמי, דוברות ליכוד

מכאן שההשגחה העליונה נתנה לעם ישראל עוד ארכת חסד. האסון הבלתי נמנע קרה, אבל מחולליו שנכשלו אסטרטגית ב-15 השנים האחרונות למצוא פתרון לחבית חומר הנפץ שעלתה ותפחה במרכז החדר, מחולליו הם אלה שנושאים באחריות ובאשם, בדעת הציבור. וכך נמנעה הדיקטטורה שעמדנו על סיפה. ברוך הוא וברוך שמו.

הכותב שימש יועץ התקשורת של ראש הממשלה יצחק רבין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully