וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באופוזיציה בהודו נעצר לפני הבחירות: "רצח הדמוקרטיה"

ארווינד קג'ריוול, שעומד בראש הממשל של ניו דלהי, נעצר כחלק מחקירת מדיניות מכירת האלכוהול שלו בחשד שהיטביה עם סוחרים פרטיים. הממשל כבר ביטל את המדיניות הזו, ובאופוזיציה רואים בכך חקירה פוליטית בהובלת ראש הממשלה מודי - כמה שבועות בלבד לפני הבחירות לפרלמנט

ראש ממשלת טריטוריית הבירה ניו דלהי, ארווינד קג'ריוואל, בעצרת תמיכה בניו דלהי, הודו, 11 בפברואר 2020. רויטרס
ראש ממשלת טריטוריית הבירה ניו דלהי, ארווינד קג'ריוואל, בעצרת תמיכה בניו דלהי, הודו, 11 בפברואר 2020/רויטרס

הרשויות בהודו עצרו את ראש ממשלת הבירה ניו דלהי ובכיר האופוזיציה ארווינד קג'ריוול כחלק מחקירת חשד לשוחד במכרזים למכירת אלכוהול - כשבועיים בלבד לפני הבחירות לפרלמנט. מעצרו מגביר את החשש מפני שחיקתה של הדמוקרטיה במדינה המאוכלסת ביותר בעולם תחת שלטונו של ראש הממשלה נרנדרה מודי.

קג'ריוול נעצר ביום חמישי האחרון על ידי מנהלת האכיפה, סוכנות הפשיעה הפיננסית של הודו, והוא יישאר במעצר לפחות עד חמישי.

מעצרו, פחות מחודש לפני תחילת הבחירות שייפתחו ב-19 באפריל, מהווה מכה למפלגתו "אאם אדמי" ולברית האופוזיציה הגדולה יותר, לאור תפקידו המרכזי בקמפיין וריצתו על מצע נגד שחיתות. כל המנהיגים המרכזיים במפלגתו, שהוקמה לפני עשור, עצורים בחשד למעורבות בפרשת המשקאות האלכוהוליים.

קג'ריוול בן ה-55 אמר לערוץ "אינדיה טודיי" כי הוא לא יתפטר מתפקידו ויתמודד על המשך תפקידו, גם מהכלא.

"זאת לא פרשה או חקירה, אלא רצח של הדמוקרטיה במדינה הזו", אמרה שרת האוצר בממשל בניו דלהי, אטישי. "מפלגת העם ההודית רוצה לנצח את הבחירות האלו דרך מנהלת האכיפה", אמרה על מפלגתו של מודי.

מפלגתו של קג'ריוול קראה להפגנות והיא מתכננת לצעוד למעונו של מודי מחר. כמה מחברי הפגינו בניו דלהי ובמדינות אחרות בהודו, ועשרות נעצרו על ידי המשטרה. כמה ממנהיגי האופוזיציה שנועדו עם ועדת הבחירות של הודו ביקשו ממנה להתערב ואמרו כי המעצר פוגע בהליך השוויני של הבחירות.

החקירה מתמקדת בטענות סביב מדיניות הממשל בניו דלהי ב-2022 שלפיהן הפסקת שליטתה על מכירת אלכוהול נתנה יתרון מופרז לסוחרים פרטיים. בסופו של דבר בוטלה המדיניות הזו והממשל בניו דלהי מתעקש כי החקירה לא העלתה ראיות למעשים פסולים מצדה.

נציג מנהלת האכיפה אמר בבית המשפט כי קג'ריוול אינו משתף פעולה עם החוקרים ולא הגיע לתשאול על אף שזומן תשע פעמים. הוא תיאר אותו בתור "הבוס" ו"קושר מרכזי", שלטענתו היה מעורב ישירות בגיבוש מדיניות המשקאות ושהיה צורך לחקור אותו.

מפלגת אאם אדמי היא חלק מברית של שורה ארוכה של מפלגות המכונה גוש "הודו". רבים ממנהיגיו חשודים בשחיתות, אך הם טוענים כי מדובר ברדיפה פוליטית של מפלגת השלטון, העומדת בראש הממשל הפדרלי ושולטת במנהלת האכיפה. הממשל הפדרלי והמפלגה מכחישים זאת.

בשבוע שעבר, מפלגת הקונגרס, הגדולה ביותר באופוזיציה, האשימה את מודי בשיתוקה לקראת הבחירות הכלליות באמצעות הקפאת חשבונותיה כחלק מחקירת תיק במס הכנסה. מפלגתו של מודי דחתה את הטענות האלו.

"אאם אדמי וארווינד קג'ריוול טענו עד עכשיו שאין ראיות, שזהו תיק מפוברק", אמר המזכיר הלאומי של מפלגת העם ההודית, סינג' סירסה. "בית המשפט מבין שיש ראיות מוצקות ולכן הוא השאיר אותו במעצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully