וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום: אחראי הרישום במכללה עקץ סטודנטים בחצי מיליון שקלים

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 21:15

כתב אישום של 28 עמודים בגין המירמות הוגש כנגד ניסן-נסים אלגרבי בן ה-44 מקרית אתא שעבד כיועץ לימודים וסוכן מכירות במכללת תלתן בחיפה. "הוא פעל בשליחות בעל המכללה וכל פעולה שהוא עשה הייתה בידיעתו", טוען סנגורו עורך הדין שלומי שרון

חצי מיליון שקלים של מכללת תילתן התאדו אבל אחראי רישום הסטודנטים המואשם במעילה מכחיש את המיוחס לו. בבית משפט השלום בחיפה הוגש היום (שני) כתב אישום כנגד יועץ לימודים וסוכן מכירות לשעבר של מכללת תלתן, המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית, בגין הונאת סטודנטים בכחצי מיליון שקלים.

הפרשה נחשפה לפני כשנתיים ונחקרה בתחנת חיפה של המשטרה שם נגבו עשרות תלונות כנגדו. האיש, ניסים אלגרבלי בן ה-44 מקרית אתא, שעבד במכללה כשנתיים וחצי בין היתר כאחראי על רישום תלמידים וגביית שכר הלימוד מהם, נהג להעביר לסטודנטים מספר חשבון בנק כדי להעביר את התשלום. אלא, שעל פי כתב האישום, במקרים רבים היה זה חשבון הבנק שלו ולא חשבון מכללת תלתן או קרן המלגות כפי שסיפר לסטודנטים שנעקצו על ידו במרמה הזו. מכתב האישום עולה כי כחלק מהתרמית הוא נהג להציג לסטודנטים הודעות דואר אלקטרוני מזויפות לפיהן הם זכאים למלגת שכר לימוד.

נסים אלגרבלי (מוכר גם בשם ניסן אלגרבלי). ללא, אתר רשמי
נסים אלגרבלי (מוכר גם בשם ניסן אלגרבלי)/אתר רשמי, ללא

הפרקליטות טוענת כנגדו כי הפיק לסטודנטים קבלות על שם המכללה וכן רשם במסמכי החשבון האישי של הסטודנטים כי שילמו למכללה את שכר הלימוד. על פי כתב האישום בסך הכול גבה בדרך זו 387,626 שקלים מהסטודנטים וכן עוד 46,000 שקלים מסטודנט אחד לו סיפר בכזב כי המכללה עתידה לפתח משחק וגייס אותו להשקיע בפרויקט.

כעולה מכתב האישום כל זאת, תוך שהוא יודע כי מכללת תלתן אינה מבצעת את הפרויקט. על פי כתב האישום, בסך הכול הונה כך את הסטודנט המדובר ביותר מ-97 אלף שקלים וסטודנטים אחרים הוא הונה בסכומים שנעו בין 3,233 שקלים ל-42,000 שקלים.

אלגרבלי נעצר במרץ 2022, שוחרר בבית משפט השלום בחיפה אחרי כמה ימים ואז שוב נעצר, בחשד שחזר לסורו ושוב הונה כך סטודנטים תוך שהוא מתחזה לאחר. הוא שוב שוחרר בבית המשפט, אבל החקירה המשיכה. נסים אלגרבלי מואשם בעבירות של קבלת דבר מרמה בנסיבות מחמירות מ-16 סטודנטים, גניבה בידי עובד, רישומים כוזבים, מרמה והפרת אמונים, זיוף ושימוש במסמכים מזויפים.

אלגרבלי מכחיש את המיוחס לו מכל וכל. "הוא פעל בשליחות בעל המכללה וכל פעולה שהוא עשה הייתה בידיעתו ועל פי דרישתו", אמר לוואלה! עורך הדין שלומי שרון המייצג את נסים אלגרבלי, "כך הוא טען בחקירתו וכך הוא טוען גם עכשיו. הוא מתכוון להיאבק על חפותו בבית המשפט".

ארז ישכרוב, בעלים ומנכ"ל של תילתן אמר לוואלה!: "עשבים שוטים גדלים גם בגינות הכי יפות. מדובר במי שמעל באמוננו, אחד מערכי העל של המכללה ופגע בנו באופן אישי ותדמיתי. מהרגע שגילינו את המעילה, פעלנו במהירות ודאגנו שאף סטודנט שלנו לא ייפגע וספגנו את כל הנזקים הכספיים שהעובד גרם. אנו כמכללה שהיא משפחה אחת גדולה היינו ונשאר אוזן קשבת לקהל הסטודנטיות והסטודנטים שלנו ובכל בעיה אנו לרשותם. המכללה מודה למערכות האכיפה והחוק על פעילות מאומצת ויעילה שהביאה לכדי כתב אישום חריג בחומרתו. אני סומך על בית המשפט שהצדק ייצא לאור ונוכל כבר להניח את הפרשה הזו מאחורינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully