וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות במכתב לנתניהו: "האחריות שלך לעתיד המדינה - להבטיח שוויון בנטל"

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 17:19

חוק הגיוס המתגבש בימים אלה בממשלה עורר סערה בקרב חברי הכנסת ומעבר לכך. ארנון בר דוד שיגר מתכב לראש הממשלה ולשרים בקריאה לתקן ו"להשפיע ולפעול מיידית עם השרים וחברי הכנסת מכל המפלגות, לתקן את הצעת החוק ברוח השוויון והערבות ההדדית"

בווידאו: יו"ר ההסתדרות מכריז על שביתה במשק בעקבות הדחת שר הביטחון/יותם רונן

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, כתב היום (שני) מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשרים לאור חוק הגיוס שמקודם בימים אלה בממשלה. "בידיך ובידי יתר חברי הכנסת והשרים הכוח לאחד או לפרק, הכוח להתעלות לגודל השעה או לבזות את התשתית הערכית שעליה נבנתה ישראל", כתב בראשית המכתב. "בהליכי החקיקה על הפטור מגיוס לחרדים - ייקבע העתיד של כולנו. לכל צידי המפה הפוליטית יש הזדמנות היסטורית לגלות מנהיגות ולהוכיח לעם - שאתם רואים אותו - את כולו", המשיך.

יו"ר ההסתדרות קרא לראש הממשלה "להשפיע ולפעול מיידית עם השרים וחברי הכנסת מכל המפלגות, לתקן את הצעת החוק ברוח השוויון והערבות ההדדית. "האחריות שלך לעתיד המדינה - להבטיח שוויון בנטל".

"הגיוס לצה"ל הוא לא עונש אלא זכות הכרחית לקיומנו. מדינת ישראל נבנתה על האמונה ועל עוז הרוח של כל אלו שנקראו לדגל והתייצבו לשרת את עם ישראל". לדבריו, "אנו בשעת מלחמה ואין לנו פריבילגיה להחלטות מפלגות. הממשלה אמנם נסוגה מהמתווה המקורי והסירה את הסעיף שמדבר על עליית גיל הפטור ל-35 ,אך מהות הצעת החוק נותרה בעייתית".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו. דוברות ההסתדרות, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, דוברות ההסתדרות, ראובן קסטרו

בר דוד מתח ביקורת על חוק הגיוס המתגבש שלטענתו יאפשר לחרדים להתשתמט משירות חובה "תוך העמקת הפערים ויצירת שני עמים". לדבריו "כל מי שיבחר לקדם את המתווה ללא עריכת שינויים משמעותיים - ייזכר לדיראון עולם כמי שנתן ידו להעמקת הקיטוב, לחורבן כלכלי ולהחלשה ביטחונית של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully