וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיון במתווה הגיוס: הממשלה תדון בהקמת גדוד חרדי חדש לקראת גיוס אוגוסט

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 15:53

לפי ההחלטה שתובא לאישור הממשלה, על ראש הממשלה ושר הביטחון לקדם מתווה ממשלתי בנושא השירות שיכלול שילוב תלמידי הישיבות בצה"ל. יעדי גיוס שנתיים יקבעו על ידי הממשלה, שתבחן גם את הגדלת המסלול של שירות לאומי-אזרחי. הסעיף שעורר סערה נעדר לחלוטין מההחלטה

שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה על חוק הגיוס/דוברות משרד הביטחון | צילום: אלעד מלכה

ישיבת הממשלה על מתווה הגיוס תתקיים מחר בשעה 12:00 במשרד ראש הממשלה בירושלים. לפי ההחלטה שתובא מחר (שלישי) לאישור הממשלה, על ראש הממשלה ושר הביטחון לקדם מתווה ממשלתי בנושא השירות הצבאי שיכלול את שילובם של תלמידי ישיבות ובוגרי מוסדות חינוך חרדים בצה"ל, ובמסגרת זאת ייקבעו יעדי גיוס שנתיים על ידי הממשלה, ייקבעו תמריצים כספיים חיובים וסנקציות כלכליות. בנוסף, הממשלה תבחן את האפשרות לשלב במתווה הסדרה שעניינה פתיחת מסלולים חדשים מותאמים לציבור החרדי, לרבות הקמת גדוד חרדי חדש, לקראת מחזור גיוס אוגוסט 2024.

הממשלה תבחן, כמו כן, את האפשרות לפיתוח והגדלה של מסלול השירות הלאומי-אזרחי. הממשלה גם תקבל החלטה לגבי לו"ז החקיקה הצפוי סביב חוק הגיוס שבמסגרתו יאושר החוק עד ה-30 ביוני 2024, מועד שגם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הציב כ"דד ליין".

במסגרת זאת, כל חרדי ש"תורתו אומנותו" יוכל להמשיך ללמוד בישיבה, עד גיל 26, הגיל שבו מקבלים פטור אוטומטי מגיוס לצה"ל. בהצעת ההחלטה של הממשלה נכתב כי "לא רלוונטי" ההשפעה על משק המדינה והתקציב. הסעיף שסביבו התעוררה סערה על העלאת גיל הפטור ל-35 לא מופיע כלל בהחלטת הממשלה.

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ סייר היום (ב׳) בגבול הצפון/ללא

בתוך כך, יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ סייר היום בגבול הצפון, ביקר באוגדות 146 ו-91 ופגש תושבים בקיבוץ כפר בלום שבגליל העליון ואת עובדי מפעל פרי גליל בחצור הגלילית. בסיום הביקור, התייחס גנץ בהצהרה שנתן לתקשורת למתווה הגיוס ואמר כי "לא יתכן שדווקא בזמן שהחברה כולה מגויסת ומקיימת מאמץ למען הבית, הממשלה תקדם חוק שמפורר את יסודותיו".

השר גנץ סיפר: "פגשתי בסיור חיילים ומפקדים אמיצים, אנשי מילואים שמשרתים מה-7 באוקטובר או כאלו שחזרו אחרי הפוגה קצרה לעוד תקופה ארוכה שלפניהם, והכל כדי להגן על הבית. אנחנו במחנה הממלכתי רואים חשיבות לשימור המסורת ולימוד התורה, ולצד חשיבות זו הנחנו מתווה ברור של שירות שכולל הקמת מנהלת, מכסות, יעדים, סנקציות כלכליות, בצד תמריצי שירות".

לדבריו, "אנחנו רוצים בהסכמות - אבל כאלו שיביאו פתרון הוגן לגיוס לשירות לכולם. אנחנו רוצים פתרון לגיוס, ולא פטור מגיוס. אני חוזר ואומר - קידום וחקיקת חוק כמו שהממשלה מתכוונת להעביר יפגע באחדות ויפגעו בביטחון ולכן זהו קו אדום. חבריי ואני לא נוכל להיות חלק מממשלה שמעבירה חוק כזה בכלל, ובזמן מלחמה בפרט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יאיר לפיד יושב ראש "יש עתיד". ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
יאיר לפיד יושב ראש "יש עתיד"/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

גם יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, התייחס למתווה: "הצעת המחליטים שתעלה מחר לממשלה היא הונאת הציבור. חרדי אחד לא יתגייס בזכותה. אין בה יעדים, אין מכסות, אין סנקציות. כל המשתמטים ובעלי הפטורים ימשיכו לקבל את הכסף שלהם".

"החוק הזה הוא עלבון לצה"ל וללוחמיו. כל מי ששותף לממשלה הזו הוא שותף לכתם המוסרי הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully