וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע ברוסיה: צרפת העלתה את הכוננות לרמתה הגבוהה ביותר

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 9:05

ההחלטה התקבלה בתום דיון חירום ביטחוני בראשות מקרון, בעקבות הטבח של דאעש באולם באזור מוסקבה. "לוקחים בחשבון את האיומים הנשקפים לארצנו", אמר ראש ממשלת צרפת, שחוותה מתקפות טרור קטלניות של דאעש לאורך השנים

בווידאו: פיגוע ירי באולם קונצרטים ליד מוסקבה/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

ממשלת צרפת העלתה אמש (ראשון) את הכוננות הביטחונית לרמתה הגבוהה ביותר לאחר הפיגוע הקטלני באולם קונצרטים ברוסיה, וקבלת האחריות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

ראש ממשלת צרפת, גבריאל אטאל, הודיע על ההחלטה בפוסט ב-X, ואמר כי הרשויות "לוקחות בחשבון את קבלת האחריות של 'המדינה האסלאמית' על המתקפה (במוסקבה) ואת האיומים הנשקפים לארצנו".

ההודעה הגיעה לאחר שהנשיא עמנואל מקרון כינס ישיבת חירום ביטחונית בעקבות המתקפה ביום שישי בפרבר של מוסקבה, שבה נהרגו יותר מ-130 בני אדם. הפיגוע בוצע על ידי שלוחה של ארגון "המדינה האסלאמית".

אולם ההופעות שהועלה באש על ידי מחבלי דאעש באזור מוסקבה, רוסיה, 24 במרץ 2024. רויטרס
כבאים בזירת הפיגוע באולם הקונצרטים באזור מוסקבה אחרי הפיגוע של דאעש/רויטרס

צרפת חוותה שורת פיגועים קטלניים של "המדינה האיסלאמית", כולל הטבח בתיאטרון בטקלן ב-2015, שבו מחבלים ריססו צופים והחזיקו בני ערובה במשך שעות. כוחות צרפתיים נלחמו גם נגד קיצונים אסלאמיסטייים במזרח התיכון ובאפריקה.

צרפת כבר הייתה בכוננות ביטחונית גבוהה לקראת אולימפיאדת פריז והמשחקים הפראלימפיים השנה, שצפויים למשוך מיליוני מבקרים למדינה. החששות הביטחוניים גבוהים במיוחד לקראת טקס הפתיחה יוצא הדופן ב-26 ביולי, שיכלול סירות שישוטו לאורך נהר הסיין וקהל עצום שיצפה מגדותיו.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully