וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת העדלאידע בירושלים: זה הפתרון שסוכם עם מטה משפחות החטופים - וכבר הספיק לעורר זעם

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 22:14

לאחר ההסכמה שהתקבלה עם עיריית ירושלים על תהלוכה "שהותאמה לרוח התקופה" - נראה כי חלק ממשפחות החטופים עוד זועמות על עצם קיום האירוע. בינתיים, במטה המשפחות בירכו את ראש העירייה ליאון והודיעו שהושלמו ההכנות לתהלוכה - שבראשה יצעדו חלק ממשפחות החטופים

מחאת משפחות החטופים יחד עם מחאת הנשים חוסמות את נתיבי איילון דרום, 14 במרץ 2024/דנור אהרון Danor Aharon

מטה משפחות החטופים הודיע הערב (ראשון) כי הושלמו ההכנות לקראת תהלוכת "פורים מאוחדים" בירושלים, כשהמשפחות צפויות להוביל את התהלוכה. עשרות אלפי אנשים צפויים להשתתף מחר (שני) בתהלוכה בבירה.

במטה המשפחות סיפרו כי תהלוכת "פורים מאוחדים" הותאמה לרוח התקופה והמתווה הסופי שלה גובש לאחר שיח עם עיריית ירושלים באשר לאופי האירוע, שמה של התהלוכה והתוכן המוסיקלי. התוכן בבמות נבחר ואושר על ידי המשפחות ובין היתר ינוגנו הפלייליסטים של החטופים.

תחילה, במטה המשפחות התנגדו ליוזמה של עיריית ירושלים לקיים עדלאידע בבירה - בצל המלחמה בעזה. משפחות החטופים טענו כי החידוש של התהלוכה השנה מצטייר כצעד מקומם במיוחד - הן בגלל המלחמה ומשבר החטופים, והן לנוכח העובדה שזה יותר מ-40 שנה לא התקיימה בבירה חגיגה כה גרנדיוזית. המשפחות אף פרסמו עצומה, ובה קראו לדחות את התהלוכה לנוכח הנסיבות.

עינב מוזס, כלתם של החטוף גדי מוזס ושל מרגלית מוזס שורדת השבי. מהעצרת למען שחרור החטופים, 16 במרץ 2024. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
למרות ההסכמה שהתקבלה עם מטה המשפחות - חלק ממשפחות החטופים זועמות/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

"בעוד בחולון ותל אביב בוטלו מצעדי העדלאידע, דווקא בירושלים, בירת ישראל, החליטו לחדש מסורת שפסקה ב-1982. מצעד ראווה מלהיב, מושקע ויקר במיוחד - בשעת מלחמה וחורבן שכמותו לא ידענו מיום הקמת המדינה", כתבו המשפחות והוסיפו: "טיעוני ה'בשביל זה אנחנו נלחמים', 'רק כך ראוי לחיות' ו'אנחנו מביאים תקווה לילדינו' הם מיסוך של חוסר רגישות וחוסר סולידריות מול מציאות שהשתבשה מן היסוד", מסרו.

אולם לאחר שיח שקיימו עם ראש העירייה, משה ליאון, נמצא פתרון יצירתי בשם "פורים מאוחדים". בנוסח שונה מהעדלאידע המסורתית, שבה התהלוכה תצעד אמנם במסלולה המתוכנן - אך תתקיים ברוח התקופה, בהובלת משפחות החטופים ועם תוכן מוזיקלי שאושר מראש על ידי המשפחות. כעת נראה כי לא כל משפחות החטופים התרצו מהפתרון שסוכם, וחלקן עדיין זועמות על קיום האירוע.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

נעם דן, ששלושה מקרוביה נחטפו לעזה, הבהירה" הדעה שלי כחלק ממשפחת חטופים לא חשובה יותר מכל אזרחית אחרת במדינה". לדבריה, "זו לא סוגיה אישית אלא לאומית. יש כאן ניסיון להכשיר את הקרנבל ולכפות על אזרחי המדינה את העמדה של חלק ממשפחות החטופים. אבל מאבק על דמותה של המדינה לא עובר רק דרך מעמדן המקודש של משפחות שכול ומשפחות חטופים. יש לכל אחד ואחת זכות [וחובה] להשמיע קול. מעגלי החורבן רחבים הרבה יותר".

עוד הוסיפה דן: "נציגי המשפחות אינם מכריעים לגבי מדינת ישראל ואינם משקפים את הגישה של מעל 8,700 איש ואישה שחתמו על העצומה. יש לנו אחריות על חינוך ילדינו, על הסולידריות הבסיסית ועל ערכינו האנושיים. וזה בלי לחשוב על מה ירגישו החטופים שיראו צעדה בראש חוצות מעזה. ובלי להתחשב באנטישמיות כשיעמידו תמונות של ילדים צוהלים בבירת ישראל אל מול ילדים מורעבים בעזה".

"כולי תקווה שהעירייה תתאפס ותשאיר את המיצגים באופן נייח, בגן סאקר או ברחובות עצמם. יש לה תוכנית מגירה כזו במילא. היא פשוט מתעקשת להסב כאב ונזק למדינה באצטלה של עקרונות אומנותיים".

ראש העיר ירושלים משה ליאון. יונתן זינדל, פלאש 90
"התהלוכה בבירה הותאמה לרוח התקופה, ומטרתה לאחד את העם". ראש העיר ליאון/פלאש 90, יונתן זינדל

ובכל זאת, במטה משפחות החטופים הודיעו בשלב זה שהושלמו ההכנות לאירוע. את התהלוכה צפויות להוביל משפחותיהם של ליאור רודאיף, רומי גונן, כרמל גת, איציק אלגרט, עופר קלדרון, עומר שם טוב, אוריאל ברוך וטל שהם.

ממשפחות החטופים נמסר: "אנו מודים לעיריית ירושלים ולראש העירייה, משה ליאון, על ההקשבה והנכונות להתאים את אירועי פורים בעיר לרוח התקופה. אנו רואים בעיר הבירה של מדינת ישראל כמגדלור המכווין את המדינה כולה בדרך הראויה והאחראית במשימה החשובה להשבת כלל בניה ובנותיה לארץ ישראל, החיים לשיקום, והחללים לקבורה. אין מצווה גדולה יותר ממצוות פדיון שבויים".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון מסר: "ירושלים מציינת השנה את חג הפורים עם משפחות וילדי ירושלים והמדינה כולה. לצד זאת, איננו שוכחים לרגע את כאבן של משפחות החטופים, החללים והפצועים. התהלוכה שתתקיים מחר בבירה הותאמה לרוח התקופה, ומטרתה לאחד את העם, לבטא תקווה, ניצחון רוח, עמידה איתנה וחוסן. ירושלים שמחה לארח את כל בית ישראל, בתפילה לחזרת החטופים, לעתיד מבטיח, שלווה ואחדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully