וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסימיות ואי-אמון בממשלה: משפחות החטופים חוששות להתאכזב שוב מהמו"מ לעסקה

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 12:12

המשפחות שיקיריהם עדיין בעזה לא חדלות ממאבקן לשחרורם, אך מטילות ספק בעסקה המתגבשת בקטאר. "יש תמיד תקווה, אבל לא בגלל הדיווחים, אי אפשר לסמוך עליהם", אומרת בתו של החטוף אוהד בן עמי. אביו של החייל השבוי נמרוד כהן: "הממשלה צריכה לצאת מהמחשבה על תמונת ניצחון"

בווידאו: משפחות החטופים חוסמים את דרך בגין דרום בסמוך לשער הקרייה/צילום: ארז הראל

על רקע הדיווחים ההולכים ומתגברים על המגעים לעסקה לשחרור החטופים שמתקיימים בימים אלו בקטאר, בני משפחות החטופים ממשיכים להיאבק ולהפעיל לחץ על חברי הממשלה לפעול לטובת עסקה חדשה שתחזיר את יקיריהם לביתם.

"אני תמיד עם תקווה ומאוד אופטימית אבל לאו דווקא בגלל הדיווחים, אני די חסינה אליהם כבר, כי אני מבינה שזה לא משהו שאפשר לסמוך עליו עד הסוף", שיתפה אלה, בתו של אוהד בן עמי מקיבוץ בארי, שנחטף על ידי מחבלי חמאס לרצועת עזה. "מאוד קשה לי עם זה שאנחנו צריכים לפעמים לעמוד מול הקבינט ולהתחנן אליהם שיגידו לנו מה קורה בפנים. אני לא רוצה לפגוע בביטחון מידע ובאבא שלי, אבל אני חושבת שיכולים להביא לנו יותר מידע ואני חושבת שזה הכרחי לעשות פגישה משותפת של חברי הקבינט עם המשפחות".

עוד הוסיפה: "אני בטוחה שמאה אחוז מכל חברי הממשלה רוצים להחזיר את החטופים לביתם, ושאין מה לעשות הם צריכים לשלם את מה שצריך כדי להחזיר אותם. אני יכולה להגיד באופן אישי שאני מרגישה שהלחץ הצבאי מאוד פחת, ושכבר נראה שמשא ומתן זה המוצא האחרון. שצריך לגשת לשם כמה שיותר מהר כדי שלא נתבשר על עוד חטופים שיחזרו חס וחלילה כנרצחים".

אלה בתו של החטוף אוהד בן עמי זועקת את כאבו בקור יחפה בבגדים קצרים. מטה המשפחות, אתר רשמי
"אי אפשר לסמוך על הדיווחים". משפחתו של אוהד בן עמי שבשבי חמאס, בכיכר החטופים בת"א/אתר רשמי, מטה המשפחות

רז בן עמי, אמה של אלה, שוחררה במסגרת העסקה לשחרור חטופים שהתרחשה לפני ארבעה חודשים. אלה סיפרה שמצבה של אמה ללא בעלה קשה מאוד גם לאחר שחזרה מהשבי. "היא חזרה אחרי 54 יום בשבי, והיא במצב נפשי ובריאותי קשה בגלל שאבא לא נמצא", סיפרה בן עמי. "היא מרגישה כל הזמן שהיא יודעת מה הם עוברים שם ושזה עכשיו הרבה יותר גרוע, אז היא מרגישה מאוד אשמה כל הזמן. אני מלווה אותה.

"אני מתגעגעת לאבא שלי בכל הדברים הקטנים", שיתפה עוד. "אני צריכה להתייעץ איתו ויש כל כך הרבה דברים שאני רוצה לספר לו ולחלוק איתו, והוא לא פה. אני כל הזמן דואגת שאני מפספסת את ההזדמנות להחזיר אותו בחיים. אני מפחדת שהתמונה האחרונה שלי שאני אזכור זו התמונה שחטפו אותו ב-7 באוקטובר. אני כל הזמן חוששת מזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משפחתו של נמרוד כהן שבשבי חמאס, בכיכר החטופים בת"א. באדיבות המצולמים
"הממשלה צריכה לצאת מהמחשבה על תמונת ניצחון". משפחתו של נמרוד כהן שבשבי חמאס/באדיבות המצולמים

יהודה, אביו של לוחם השריון רב"ט נמרוד כהן, בן 19 מרחובות, שיתף שהוא כבר מתקשה להישאר אופטימי בימים אלה. "אני לא אופטימי ואני לא רואה שום התקדמות", סיפר בכאב. "הבן שלי הוא חייל. הוא נמצא בסוף הרשימה אז התחושה שלי שבקצב הזה, אם תהיה עסקה הומניטרית, עד שיגיעו לבן שלי זה ייקח עוד הרבה זמן. הממשלה צריכה לבלוע את הגלולה המרה ולצאת מהמחשבה על תמונת ניצחון. הם צריכים ללכת על עסקה כוללת שתשחרר את כל החטופים: חיילים, נשים, גברים, זקנים, ילדים, חיים ומתים - עסקה כוללת שבתמורה ישלמו את מה שצריך".

כהן סיפר שאינו מאמין ששחרור החטופים נמצא בראש סדר העדיפויות של חברי הממשלה, אלא רק אינטרסים פוליטיים צרים. "התחושה שלי היא שהממשלה מתעניינת רק בהישרדותה", אמר. "כולם יודעים שרה"מ בנימין נתניהו עסוק בשרידותו כרה"מ וכאדם חופשי, וזה מה שבראש מעייניו. לכן אנחנו מאוד לא אופטימיים, כי התחושה היא שאין מישהו בממשלה שבאמת רתום לשחרור החטופים. צריך עסקה כוללת כמה שיותר מהר. בני נמק שם במנהרות וכל יום שהוא שם וכל שעה שהוא שם - זה סבל. אני מילא, אתגבר על זה. אני רק דואג ומנסה לקדם שחרור שלו. אבל הוא שם יושב בעצמו וסובל".

הוא הוסיף: "נראה שצה"ל לא מצליח בעצם להביא שום לחץ על חמאס לעבר עסקה והתקדמות. למרות הדיבורים שלחץ צבאי יביא לעסקה ושחרור החטופים, הכיוון הזה די קפוא. אולי זה קרה בסיבוב הקודם, ביום ה-50 עם הנשים והילדים, אבל עברו מאז יום מ-100 ימים ולא הייתה שום התקדמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully