וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: לא נוכל להיות חברים בממשלת החירום אם חוק הגיוס יעבור

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 19:46

יו"ר המחנה הממלכתי אמר על טיוטת החוק כי הינה "כשל ערכי חמור שיביא לקרע עמוק", והוסיף כי העברת החוק כמו שהוא הוא "קו אדום בשגרה, ובעת מלחמה כמו מתנוסס מעליה דגל שחור". לדבריו, מפלגתו פועלת כדי שהחוק לא יעבור במתכונתו הנוכחית

בני גנץ על המצב הביטחוני/(צילום: דוברות השר)

יו"ר המחנה הממלכתי והשר בני גנץ איים היום (ראשון) כי מפלגתו תפרוש מהממשלה אם חוק הגיוס יעבור במתכונתו הנוכחית. "חוק הגיוס כפי שמגבשת הממשלה, הוא כשל ערכי חמור שיביא לקרע עמוק בתוכנו, בשעה שאנו צריכים להילחם ביחד מול אויבינו", אמר. "חבריי ואני לא נוכל להיות חברים בממשלת החירום אם חקיקה כזו תעבור בכנסת ותיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל".

"העברת חוק כזה היא קו אדום בשגרה, ובעת מלחמה כמו מתנוסס מעליה דגל שחור", הוסיף. הוא קרא לשרי הליכוד וחברי הכנסת להתנגד לחוק, ופנה גם למנהיגי המפלגות החרדיות: "אל תנסו להעביר חוק לא נכון, שהעם כולו לא יכול לשאת".  

"אפשר להביא חוק נכון והוגן שייתן מענה לצרכים המבצעיים של צה"ל כאן ועכשיו. אפשר להביא מתווה שירות שיחזק אותנו מול אויבינו ויאחד אותנו למען עתידנו המשותף", טען.

בני גנץ נואם בועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה. יונתן זינדל, פלאש 90
איים לפרוש אם החוק יקודם. גנץ/פלאש 90, יונתן זינדל

גנץ מאיים לעזוב את הממשלה רק אם חוק הגיוס יעבור, ולא בתגובה להחלטת הממשלה על המשך דחיית הפטור מגיוס, שאמורה לעבור בשלישי. לדבריו, במפלגתו פועלים כדי לשנות את מתכונת החוק.
האמירה של גנץ דוחה את הדרמה בעניין חוק הגיוס בכמה חודשים. זאת, מפני שהוא לא מאיים לצאת מהממשלה בעקבות העברת החלטה שמאריכה את המשך הפטור מגיוס - אלא רק מאיים לעזוב את הממשלה אם חוק גיוס יעבור במתכונת שאינה מקובלת אליו, כולל העלאת גיל הפטור ל-35.

לפי הצעת המחליטים שתובא לממשלה ביום שלישי, לוחות הזמנים לאישור חוק גיוס חדש בקריאה ראשונה נמשכים עד סוף יוני - כך שההצהרה שלו מותירה עוד זמן לממשלת החירום. במחנה הממלכתי מאבדים סבלנות מול התנהלות נתניהו, הליכוד והשותפות כבר מספר שבועות, אך לפי ההערכה במערכת הפוליטית, במפלגה יעדיפו למצות את המגעים להשבת החטופים מעזה לפני שיפרשו מממשלת החירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully