וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני פקיעת האולטימטום: צבא ניגריה חילץ 137 תלמידים ומורים חטופים

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 14:06

שבועיים אחרי שחמושים הסתערו על בית ספר בצפון המדינה ושבו 287 תלמידים, כוחות הביטחון אמרו שהם חילצו כמחצית מהם אחרי שהרשויות סירבו לשלם כופר של 690 אלף דולר. לא ברור מה עלה בגורל יתר החטופים

ילד אוחז בשלט במחאה נגד חטיפתם של מאות תלמידים מבית ספר בצפון ניגריה, 8 במרץ 2024. רויטרס
ילד אוחז בשלט במחאה על חטיפתם של התלמידים בקדונה, בתחילת החודש/רויטרס

צבא ניגריה אמר היום (ראשון) כי הוא חילץ תלמידים ואנשי צוות שנחטפו על ידי חמושים מבית ספר בצפון המדינה בתחילת החודש, ימים ספורים לפני פקיעת האולטימטום שהציבו החוטפים.

חטיפתם של 287 תלמידים ב-7 במרץ בעיירה קוריגה שבמדינת המחוז קדונה הייתה החטיפה ההמונית הראשונה במדינה המאוכלסת ביותר באפריקה מאז 2021, כש-150 תלמידים נחטפו מתיכון במדינת המחוז הזו.

דובר צבא ניגריה, מייג'ור-גנרל אדוארד בובה, אמר כי 137 חטופים חולצו בשעות הבוקר המוקדמות במדינת המחוז השכנה זמפרה. בין המשוחררים היו 76 חטופות ו-61 חטופים. "הצבא עם עבד הרשויות המקומיות ועם סוכנויות ממשל ברחבי המדינה במבצע חיפוש וחילוץ מתאום וחילץ את בני הערובה", מסר בהצהרה.

גורם ביטחוני אמר מוקדם יותר כי התלמידים שוחררו ביער ולוו לבירת המחוז לצורך בדיקות רפואיות בטרם יתאחדו מחדש עם משפחותיהם. לא ברור אם כוחות הביטחון חילצו את החטופים מידי שוביהם או שהיו עימותים בין הצדדים במהלך המבצע.

מושל קדונה, אובה סאני, ציין מוקדם יותר כי מספר החטופים המשוחררים היה יותר מ-200. גורמים רשמיים טרם הגיבו על הפערים בדיווחים על מספר המשוחררים.

הראשונים שהחלו לחטוף תלמידים מבתי ספר בניגריה היו חברי ארגון הטרור בוקו חראם, שנודע לשמצה כששבה 276 מערות מבית ספר בעיירה צ'יבוק לפני עשור. חלקן מעולם לא שוחררו.

כנופיות שונות, ללא שיוך אידיאולוגי, אימצו מאז את הטקטיקה של בוקו חראם. בשבוע שעבר, החמושים שחטפו את מאות התלמידים והמורים בקדונה דרשו מיליארד נאירה (690 אלף דולר) על שחרורם. הממשלה סרבה לדרישותיהם, וב-2022 עבר חוק האוסר על תשלומי כופר במקרים כאלו.

עם זאת, אלו מתרחשים כמעט באופן יומיומי, במיוחד בצפון ניגריה. החטיפות הללו קורעות משפחות וקהילות הנדרשות לשלם כופר, ולעתים הן נאלצות למכור אדמות, בקר וחיטה כדי לשחרר לחופשי את יקיריהן.

  • עוד באותו נושא:
  • ניגריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully