וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור ממגנט: 6 כדורי משחק מגנטים הוצאו מבטנו של ילד ללא נזק למעיו

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 12:39

הילד הגיע למיון כשכדורי המשחק במעיו אך אינו סובל מכאבים ותסמינים נוספים. לאחר שאלו לא התקדמו במערכת העיכול באופן טבעי, רופאיו החליטו להוציא את הכדורים בהליך קולונוסקופיה. "מגנטים אינם משחק, בבליעה הם עלולים לגרום לחורים במעיים, ונזקים לאיברים פנימיים"

קמפיין על חשיבות הגילוי המוקדם של סרטן המעי הגס/צו מניעה

משחק שנגמר באשפוז: ילד בן 9, תושב הצפון, הגיע עם הוריו למיון במרכז הרפואי העמק שבעפולה, שם סיפר לצוות הרפואי כי בלע שישה כדורים מגנטים, לא היו לו תסמינים נוספים והוא לא סבל מכאבים. רופאיו החליטו לאשפז אותו בתקווה שהכדורים יתקדמו בעצמם דרך מערכת העיכול אך אלו נתקעו במעבר בין המעי הדק למעי הגס. לבסוף, הוחלט לבצע בו פעולת קולונוסקופיה בעזרתה כל הכדורים נשלפו ממבטנו ללא נזק למעיים.

שישה כדורים מגנטים במעיו של הילד. דוברות המרכז הרפואי העמק, אתר רשמי
"לשמחתי, במקרה הזה הצלחנו להציל את המעי ולא נגרם נזק". ששת הכדורים במעיו של הילד/אתר רשמי, דוברות המרכז הרפואי העמק

"המטופל הגיע אלינו במצב טוב וסיפר שבלע מגנטים קטנים שהיו חלק ממשחק", מתאר ד"ר סאמח טאטור, רופא בכיר ביחידה לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים ונוער במרכז הרפואי העמק. "במיון בוצע צילום שבו נצפו כל המגנטים באזור המעי הדק מעבר לקיבה. בתיאום עם הרופאים מהמחלקה הכירורגית לילדים ובנוכחותם, הוחלט לבצע פעולת קולונוסקופיה תחת הרדמה מלאה במכון הגסטרו. הצלחתי לאתר את המגנטים ולשלוף אותם החוצה. ביצעתי את הפעולה יחד עם אילנית לזימי, אחות אחראית יחידת גסטרו ילדים. המטופל התאושש במהירות ושוחרר כשהוא מרגיש טוב, ללא הקאות וכאבי בטן".

"מגנטים הם לא משחק", מדגיש ד"ר סאמח. "אנו עדים להרבה בליעות של גופים זרים בקרב ילדים. למגנטים יש כוח משיכה עצום ונטייה להיצמד זה לזה וכך נוצרים חורים ונמקים במעיים. החורים עלולים לגרום לזיהום בבטן, חסימת מעיים, נזק לרקמות, פגיעה באיברים פנימיים ועוד. הרבה פעמים ילדים מגיעים כשהם צריכים ניתוח דחוף ואפילו כריתת חלקים מהמעיים. לשמחתי, במקרה הזה הצלחנו להציל את המעי ולא נגרם נזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully