וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר גלנט על טיוטת חוק הגיוס: "לא אהיה שותף להצעה שאינה מוסכמת על הקואליציה"

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 17:16

שר הביטחון התייחס עם המראתו לארצות הברית לטיוטת חוק הגיוס ואמר "קיימנו ישיבות בניסיון להגיע להסכמות בנושא מתווה הגיוס - לצערי הצדדים התבצרו בעמדותיהם". גלנט יצא בקריאה לראש הממשלה ולשר גנץ "לנצל את הזמן הנותר ולגבש הסכמה רחבה בעניין לטובת צה"ל וישראל

שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה על חוק הגיוס/דוברות משרד הביטחון | צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון, יואב גלנט, התייחס בבוקר נסיעתו (ראשון) לארצות הברית לטיוטת חוק הגיוס שפורסמה הבוקר ואמר "עמדתי לא השתנתה, לא אהיה שותף לכל הצעה שאינה מוסכמת על הקואליציה - מערכת הביטחון בראשותי לא תגיש אותה לחקיקה".

עיקרי הטיוטה שפורסמו מונים כמה סעיפים, בהם אי תכלול יעדים לגיוס, פטור החל מגיל 35, ללא סנקציות פליליות, הקמת גדוד ומסלול שירות ייעודי והרחבת מספר המשרתים בגופי הצלה ובמשרדי הממשלה.

השר גלנט יעדר מישיבת הממשלה ביום שלישי בה צפויה לאשר את הארכת הפטור הלא חוקי של צעירים חרדים, ותכלול מתווה ראשוני להמשך חקיקת חוק גיוס. "בשבועות האחרונים קיימנו ישיבות בניסיון להגיע להסכמות בנושא מתווה הגיוס - שחיוני לקיומו ולהצלחתו של צה"ל. בפגישות שהתקיימו, הצדדים סירבו להתגמש לצערי, והתבצרו בעמדותיהם הפוליטיות", אמר השר.

השר גלנט הוסיף ש"עדיין יש זמן לשבת ולגבש הצעה משותפת. אני שב וקורא לראש הממשלה ולשר בני גנץ לנצל את הזמן הנותר ולגבש הסכמה רחבה בעניין חוק הגיוס, לטובת צה"ל ולטובת ישראל".

שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה על חוק הגיוס, 24 במרץ 2024. אלעד מלכה, משרד הביטחון
"לא אהיה שותף לכל הצעה שאינה מוסכמת על הקואליציה". שר הביטחון גלנט/משרד הביטחון, אלעד מלכה

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "מתווה הגיוס שהממשלה מתכוונת להעביר ביום שלישי הוא הונאה גמורה. חרדי אחד לא יתגייס במתווה הזה. אחד! זו תהיה פגיעה אדירה בכלכלה, פגיעה בביטחון, ואפליה מבישה בין דם לדם". לדבריו של לפיד, "זה עלבון ללוחמים, לאנשי המילואים, להרוגים ולפצועים. לא יכול להיות שהחוק הזה יעבור למרות התנגדות שר הביטחון, ושני רמטכ"לים לשעבר".

עוד הוסיף ראש האופוזיציה: "בני וגדי צריכים להטיל וטו על החוק הזה. אסור לתת לזה לקרות. מה שצריך זה גיוס מידי של צעירים חרדים. מי שלא יבוא לבקו"ם, לא יקבל מהמדינה קצבאות".

גם בתנועת "אחים לנשק" הגיבו לטיוטת חוק הגיוס שפורסמה הבוקר: "נתניהו שקרע את העם ממשיך במסעו לפירוק ישראל עם חוק השתמטות שיוביל לחורבן הבית. חוק ההשתמטות המוצע הוא פגיעה אנושה באינטרסים הביטחוניים של ישראל ואות קין על כל שר שיצביע בעדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully