וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: המפגינים בקיסריה מתכננים לכבוש את בית ראש הממשלה

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 15:32

המשטרה מסרה, בעודה מודה שהיא מנטרת קבוצות וואטסאפ של מפגינים, כי מצאה מפות ובהן "ממש מבצע צבאי של איך כובשים את בית ראש הממשלה". שני חשודים נעצרו בחשד שסיפקו צמיגים להבערה במחאה. עורך דינם שאל את החוקרים: "בדקתם מה העמדות הפוליטיות שלהם?"

בווידאו: מעצרה של המפגינה יולנדה יבור בקיסריה 21.03.24/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במחוז חוף של המשטרה משוכנעים כי זה רק עניין של זמן עד שהמפגינים ינסו לכבוש את מעונה של משפחת נתניהו בקיסריה. כל אמירה של המפגינים על עלית מדרגה מחזקת עוד יותר במשטרה את החשש מפני התרחיש. זה כבר לא סוד, את החשש הזה, שעד כה הביעו קצינים בכירים במחוז בשיחות פרטיות, הביאה המשטרה בסוף השבוע בפני בית משפט השלום בחיפה.

"אנחנו נמצאים בעיצומן של הפגנות הולכות ומתעצמות", טענה המשטרה בבית המשפט ביום שישי, כשהביאה בפני השופט שלמה בנג'ו את בעל המשאית מרמלה ואת הנהג שלו. השניים נעצרו בקיסריה של אותו היום בשעה 02:00 לפנות בוקר, בעת שלטענת המשטרה פרקו חביות וצמיגים בסמוך לבית ראש הממשלה.

מפת תכנית "בית תחת בית" של מפגיני קיסריה שמדאיגה את המשטרה. מוקד קיסריה, אתר רשמי
מפת תכנית "בית תחת בית" של מפגיני קיסריה שמדאיגה את המשטרה/אתר רשמי, מוקד קיסריה

המשטרה טענה כי מדובר בהפגנה בעקבות הפרסומים על החטופים, וכי ישנה תוכנית להפגנה רחבה יותר, "המשך לכל האירועים שקדמו לה", מסרה המשטרה. עוד הודתה המשטרה בבית המשפט כי היא מנטרת את קבוצות הווטסאפ של המפגינים.

"תוכנן ממש מבצע צבאי", תיארו רס"ב רועי מסורי ורפ"ק דוד אטיאס, "הצגתי בפני בית המשפט את המפה שהצלחנו להוציא מהקבוצות, ממש מבצע צבאי של איך כובשים את בית ראש הממשלה, מאיפה מגיעים". עוד טענו בדיון בנוגע לשני החשודים כי "עילת המסוכנות שדיברנו עליה זועקת לשמיים. אנו נמצאים בסוג של אובדן דרך ולבית המשפט יש תפקיד משמעותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנה מול בית ראש הממשלה, קיסריה, 23 במרץ 2024. יואב איתיאל
משטרת ישראל טענה שמצאה "מפה של איך כובשים את בית ראש הממשלה". מפגינים בקיסריה/יואב איתיאל

הנהג, שמעון בוהדנה בן ה-49 ובעל המשאית גבריאל אביטבול בן ה31, שניהם מרמלה, מכחישים את המיוחס להם. "בדקתם מה העמדות הפוליטיות של החשודים שיושבים פה?" ביקש לדעת סנגורם עו"ד עדי שלף. אולם החוקר טען כי אין הדבר רלוונטי, "אני נמנע מלהיכנס לעמדות פוליטיות", מסר.

החוקר ביקר להאריך את מעצרם של שני החשודים בשישה ימים. "הם סיפקו את הצמיגים לצורך הצתה, זה סיכון חיי אדם, סיוע, הפרת סדר ציבורי, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה", מסר, "במקרה הזה תפסנו את הצמיגים וחסכנו הרבה עוגמת נפש, בטח לקהל שרוצה להסתובב שם במקום תיירותי ובטח למפגינים שמפגינים כאקט לגיטימי". לבסוף, האריך השופט שלמה בנג'ו את מעצרם של השניים ביממה בלבד. "אנחנו נוהגים במשנה זהירות, הגם שהמארגנים לא מגיעים ולא מגישים בקשה להפגנה ולא מקיימים את התנאים", אמרה המשטרה.

הפגנות נגד הממשלה, קיסריה. 17 בפברואר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"כולנו ביחד באים אותך לקחת". מפגינים מול בית ראש הממשלה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המחאה הלגיטימית נגד ראש הממשלה מנתה במוצאי שבת כאלפיים בני אדם, שיצאו בקריאות אתה הראש - אתה אשם". אחרי נאומו של אלוף במיל' יאיר גולן, כמה מאות צעדו דרך החולות אל בית נתניהו, שם היה כבר ערוך, מאחורי מחסומים שהוכנו מראש, כוח לא גדול אבל נחוש של שוטרים. הם הדליקו מדורה, ואחרי כשעה התפזרו. היה זה סיום אנמי-מה לשלושת ימי סוף השבוע שהעסיקו את מפקד המחוז, ניצב דני לוי, קציניו ושוטריו, מאז יום חמישי.

השוטרים היו דרוכים במהלך כל הערב, תוך שכמה עשרות מטרים מהבית, ומול זרקורי משטרה מסנוורים, צעקו המפגינים: "הם רוצים לדעת שההמון אינו עולה עליהם אבל אנחנו ממש-ממש קרובים", "כולנו ביחד באים אותך לקחת", ועוד. בשעות אחר הצהריים שוב נעצרו מול הבית המפגינה ד"ר יולנדה יבור ומפגין נוסף, גבר בן 33. הם הועברו לחקירה בתחנת חדרה, שם עו"ד אושרת קירמה ממערך עצורי המחאה הביאה לשחרורם ללא תנאי.

הפגנה מול בית ראש הממשלה, קיסריה, 23 במרץ 2024. יואב איתיאל
הפגנות מול בית ראש הממשלה בקיסריה/יואב איתיאל

ממוקד קיסריה נמסר כי "המאבק להדחת האשם הוא מאבק אזרחי ונחוש של אזרחים שומרי חוק במדינה דמוקרטית. הזעם של המפגינים הוא תגובה לאסון הגדול בתולדות המדינה שאליו הביא אותנו האשם מקיסריה".

"בניגוד להאשמות השווא המופרכות של גורמים במשטרה, בשום שלב לא שקלנו להפר את החוק או לנקוט אלימות מכל סוג. אף שנציגי משטרה מסוימים מנסים להתסיס את האווירה, נמשיך לפעול בדרכים דמוקרטיות ולגנות כל סוג של אלימות. כל ניסיון להציג את המוקד אחרת, הוא ניסיון מגוחך שמשמיץ עשרות אלפי ישראלים שמגיעים להפגנות ודורשים את הדבר הבסיסי - האשם במחדל צריך ללכת", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully