וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הציגה הצעת פשרה בנושא מספר האסירים הפלסטינים שישוחררו בעסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 23.3.2024 / 21:35

ראש ה-CIA ביל ברנס הציג את הצעת הגישור אודות סוגיית "המפתחות" שקובעים כמה אסירים פלסטינים ישוחררו עבור כל חטוף ישראלי. בכיר ישראלי אמר שישראל קיבלה את הצעת הפשרה האמריקנית וכעת ממתינים לתשובת חמאס: "המו"מ לא פשוט. יש חילוקי דעות משמעותיים"

נתניהו: לא נפסיק את הלחימה בשביל משא ומתן על החטופים/לע"מ

ראש ה-CIA ביל ברנס הציג היום (שבת) במהלך המו"מ בדוחא הצעת גישור אמריקנית בנושא מספר האסירים הפלסטינים שישוחררו עבור כל חטוף כחלק מהשלב הראשון של העסקה. בכיר ישראלי אמר שישראל קיבלה את הצעת הפשרה האמריקנית וכעת ממתינים לתשובת חמאס.

בשלב זה, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר והאלוף ניצן אלון ישובו הלילה לישראל מקטאר. בכיר ישראלי אמר כי שאר צוות המו"מ יישאר בדוחא בשלב הזה. לדבריו, השלושה חוזרים לארץ כיוון שתשובת חמאס להצעת הגישור האמריקנית צפויה להגיע רק בעוד 24-48 שעות.

בתוך כך, באלג'זירה דיווחו כי ישראל סירבה לדרישת חמאס לשחרר 30 אסירים ששפוטים למאסר עולם תמורת כל חיילת. אולם הסכימה לשחרר 5 אסירי עולם תמורת כל חיילת. עוד דווח כי ישראל הסכימה לאפשר ל-2000 פלסטינים ביום לשוב לצפון רצועת עזה. לפי ההצעה הישראלית, החזרה לצפון הרצועה תתחיל שבועיים לאחר תחילת הפסקת האש.

באלג'זירה הוסיפו כי ישראל דרשה שבתמורה לשחרור כל האסירים הפלסטינים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו מחדש - חמאס ישיב את גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין. בנוסף דווח כי ההצעה הישראלית כללה רצון לגרש אסירים שהיו כלואים למאסר עולם לחו"ל בלי לאפשר להם לחזור לגדה או לעזה.

ראש המוסד דדי ברנע, טקס יום השואה. ראובן קסטרו
התגלה פער משמעותי בין הצדדים לגבי מפתחות האסירים. ראש המוסד ברנע/ראובן קסטרו

למה זה חשוב:

סוגיית "המפתחות" שקובעים כמה אסירים פלסטינים ישוחררו עבור כל חטוף ישראלי בקטגוריות השונות - נשים, חיילות, גברים מבוגרים - היא הנושא המרכזי סביבו מתנהל המשא ומתן בימים האחרונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש ה-CIA וויליאם ברנס מעיד בפני ועדת המודיעין של בית הנבחרים על האיומים על גבעת הקפיטול, ארה"ב, 9 במרץ 2023. רויטרס
הציג הצעת פשרה בדוחא. ביל ברנס, ראש ה-CIA/רויטרס

מאחורי הקלעים:

  • ראש המוסד דדי ברנע, ראש השבכ רונן בר, האלוף ניצן אלון ושאר צוות המו"מ מקיימים ביממה האחרונה שיחות לא ישירות אינטנסיביות עם נציגי חמאס באמצעות המתווכים - ראש ממשלת קטאר, ראש ה-CIA וראש המודיעין המצרי.
  • בכיר ישראלי ציין כי במהלך השיחות התגלה פער משמעותי בין הצדדים לגבי מפתחות האסירים.
  • לדבריו, ארה"ב שמה על השולחן הצעת פשרה בעניין. ישראל השיבה בחיוב להצעת הפשרה האמריקנית.

מה הלאה:

"אנחנו ממתינים כעת לתשובת חמאס. המו"מ לא פשוט. יש חילוקי דעות משמעותיים אבל עושים מאמץ להגיע להסכם. ראש המוסד ושאר צוות המו"מ נשארים בשלב זה בקטאר", אמר הבכיר הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully