וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים מחו בדרך בגין בת"א; מפגינים נגד הממשלה חסמו לסירוגין את כבישי איילון

עודכן לאחרונה: 23.3.2024 / 23:34

בצל המו"מ בקאטר, מטה משפחות החטופים קיים הערב הפגנה בסימן "לא חוזרים בלי עסקה". עדינה משה, ששוחררה משבי חמאס בנאום נוקב: "הדגל הזה לא שלי". במקביל, התקיימה מחאה נגד הממשלה בקפלן. המשטרה עצרה רבים - ביניהם שניים ממובילי מחאת "אחים לנשק"

העצרת למען החטופים: עימותים בין שוטרים למוחים בהפגנה בדרך בגין/ניב אהרונסון

בעיצומן של שיחות המו"מ על עסקת חטופים שנערכות בקטאר, הפגנת מטה המשפחות התקיימה הערב (שבת) בכיכר החטופים שבתל אביב - ובמקביל, הפגנות נגד הממשלה ולמען קביעת מועד לבחירות לכנסת.

המפגינים למען הקדמת הבחירות ירדו וחסמו את נתיבי איילון ודרך בגין, ותוך מספר דקות פונו על ידי שוטרים. השוטרים ביצעו במקום מעצרים רבים ודחפו את המפגינים במעלי המחלף, בניסיון לפנותם מהכביש. בין העצורים - שניים ממובילי אחים לנשק, סא"ל במיל' דרור ארז מסיירת מטכ"ל, ורס"ן יובל הרצל מפלס"ר 7.

"חג הפורים השנה מתקיים בעת בה עדיין מוחזקים 134 חטופים וחטופות בשבי החמאס. נציין את החג בעצרת המרכזית ובקריאת המגילה", מסרו במטה משפחות החטופים בהזמנה לאירוע. "משפחות החטופים והמוני הישראלים שיגיעו לכיכר החטופים, יעבירו מסר למשלחת המו"מ הישראלית: "לא חוזרים בלי עסקה! כי אין מצווה גדולה יותר מפדיון שבויים".

מעצרים בהפגנה להקדמת הבחירות. ארז הראל, מערכת וואלה!
מעצרים בהפגנה נגד הממשלה/מערכת וואלה!, ארז הראל

בעצרת נאם חבר הכנסת לשעבר יזהר שי, שבנו נפל ב-7 באוקטובר ובשבוע שעבר קרא לשחור מחבלים תמורת השבת חטופים. "שחררו את הרוצחים המתועבים והביאו את החטופים הביתה. קחו את מי שלקח ממני את הבן שלי וגם את החיים שלי על הדרך, הביאו הביתה את האנשים שלנו" כתב אז באומץ ב-X.

לצידו, נשאה דברים גם תמר צוהר, סבתו של החטוף עומר נאוטרה, ונדב רודאיף, בנו של החטוף ליאור רודאיף. כמו כן, הרב דוד סתיו, יו''ר ארגון צהר, נשא תפילה לשלום החיילים ושחרור החטופים, והרב יוני לביא מוביל את קריאת מגילת אסתר על בימת העצרת.

מפגינים למען הקדמת הבחירות חוסמים את איילון/ארז הראל
הכנות לקראת הפגנה בדרישה לקיום בחירות עכשיו, קפלן ת"א, 23 במרץ 2024. ניב אהרונסון
הכנות לקראת הפגנה בדרישה לקיום בחירות עכשיו, קפלן ת"א, 23 במרץ 2024/ניב אהרונסון

השר לשעבר יזהר שי, שבנו סמ"ר ירון אורי שי, נפל במתקפת ה-7 באוקטובר אמר בנאומו בעצרת: "אין ניצחון יש רק הפסד אחד גדול כל עוד לא חזרו כל החטופות, כל החטופים, כולם". שי פנה לבנו המנוח: "אתה אינך איתנו נוני שלי, אבל התקווה שלנו של כולנו היא לראות את החטופות והחטופים שבים הביתה כי אז נדע אנחנו אמא ואבא וכל המשפחה האוהבת שלך נוני, אז נדע כל המשפחות של מאות הגיבורים שמסרו את נפשם שלא מתו לשווא, שלא רק הצלתם חיים, אלא גם תצילו את התקווה של כולנו לחזרתם הביתה של החטופות והחטופים".

עוד הוסיף האב: "בשמך נוני שלי, אהוב נפשי, גיבור של אמא ושל אבא, בשמך ובשם כל המשפחה שלנו שכל כך מתגעגעת אלייך, אני ניצב כאן היום כדי לחזק את ידי ראש הממשלה וקבינט המלחמה בבואם לקבל החלטות קשות מנשוא. יש לך את הזכות המוסרית והחובה המנהיגותית לשלם את המחיר הנדרש כדי להביא את כולם הביתה עכשיו".

הפגנה מול בית ראש הממשלה, קיסריה, 23 במרץ 2024. יואב איתיאל
הפגנה מול בית ראש הממשלה, קיסריה, 23 במרץ 2024/יואב איתיאל

תמר צוהר, סבתו של החטוף עומר נאוטרה, שעלה מארה"ב התגייס לצה"ל ונחטף על ידי מחבלי חמאס, אמרה בעצרת: "עומר החליט בגיל 18 שבמקום להמשיך את הלימודים באוניברסיטה שהתקבל אליה כמו המון צעירים בני גילו, הוא החליט לבוא לארץ ולהתנדב. עומר כמו עומר הולך על הכי גבוה שאפשר. הוא לא ילך לשום כיוון חוץ מאשר לשירות קרבי ועומר משרת בשריון. אולי אנשים ביניכם בקהל ראו בשבת את הכתבה על הטנק של עומר ואנשי הצוות שלו".

"מה אני אגיד לכם? אנחנו עוברים ימים לא קלים ואנחנו מחכים לאות ולסימן מעומר ומכל שאר החטופים שיחזרו אלינו כמה שיותר מהר", שיתפה הסבתא, "אני קוראת מכאן למקבלי ההחלטות לקבל החלטות אמיצות כדי שנראה פה כמה שיותר מהר את כל החטופות והחטופים. כמה שיותר מהר. עומר הוא נכד לניצולי שואה משני הכיוונים. אין ספק שרק אנחנו בדרישה חד משמעית מכל מקבלי ההחלטות שיקבלו החלטות אמיצות וידאגו להביא את כולם אלינו כמה שיותר מהר".

מדורה שהדליקו בני משפחות חטופים בהפגנה למען שחרורם, דרך בגין ת"א, 23 במרץ 2024. ניב אהרונסון
מדורה שהדליקו בני משפחות חטופים בהפגנה למען שחרורם, דרך בגין ת"א, 23 במרץ 2024/ניב אהרונסון
עדינה משה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"זה לא הדגל שלי". עדינה משה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עדינה משה, שורדת שבי חמאס ששוחררה אחרי 49 ימים בעסקת החטופים נאמה גם כן הערב. "אני פונה אל ראש הממשלה שהוא עדיין שלי, אתה ממשיך לזנוח אותנו, התנהגות שלא מקובלת לא ביהדות שלנו ולא בשום מקום אחר. זה לא יתכן שהמדינה שלי ממשיכה להתעלם מהשבויים. זה הדבר הכי נורא שאי פעם חשבתי שיכול לקרות כאן. זה לא יכול להיות".

עדינה הוסיפה: "לא אכפת לי מי המושל, לא אכפת לי, הם כבר לא שלי אף אחד. אף אחד מהם לא שלי והדגל הזה הוא לא שלי".

הרש גולדברג-פולין שנחטף לרצועת עזה. באדיבות המשפחה
הרש גולדברג-פולין שנחטף לרצועת עזה/באדיבות המשפחה

הפגנה נוספת למען שחרור החטופים התקיימה בירושלים. מפגינים צעדו הערב מבית הנשיא לעבר כיכר פריז שבבירה, סמוך למאהל משפחות החטופים בבלפור, בדרישה לחתימת הסכם מיידי להחזרתם.

ג'ון גולדברג פולין, אביו של הירש, שנחטף ממסיבת הנובה בעודו פצוע, נאם ואמר: "פורים מהווה עבורנו נקודת מפנה בהיסטוריה היהודית - רגע של 'ונהפוך הוא' בו יצאנו מאפלה לאורה, אני עומד כאן עם תקווה שגם אנחנו עוד נוכל להפוך את הפור שנפל ולראות את החטופים בבית. "אני מבקש לשלוח את המסרים של מרדכי: אל תדמו בנפשכם להימלט מחדר המשא ומתן, כי מי יודע האם לעת כזאת הגעתם למלכות!" הוסיף.

בשבוע שעבר, נפגשו נציגי משפחות החטופים עם ראש הממשלה ורעייתו, זאת חודש וחצי לאחר הפגישה האחרונה ביניהם. כעשרים משפחות הוזמנו לפגישה. בפגישה חזרו והדגישו משפחות החטופים בפני ראש הממשלה את חשיבות הפגישות עמו ועם חברי קבינט המלחמה, וביקשו שהפגישות אלה יתקיימו באופן קבוע. עוד הוסיפו כי "העיתוי לשחרור החטופים הוא קריטי, ואסור לו לפספס את ההזדמנות הקיימת על השולחן. זו אחריותו ומחויבותו לשחרר את כלל החטופים, החיים והנרצחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully