וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לאחר הפיגוע בבנימין - שני חשודים נעצרו באזור חמושים בקלצ'ניקוב

עודכן לאחרונה: 23.3.2024 / 15:14

שני החמושים נתפסו אמש בהתנחלות פצאל, ולדבריו מערכת הביטחון הם נעצרו ללא התנגדות ונלקחו לחקירה. הבוקר, ביתו של מג'אהד מנצור בן ה-32, שחוסל לאחר שפתח בירי לעבר מיניבוס ופצע שישה אנשים בבנימין, מופה בדרום השומרון על ידי לוחמי צה"ל

המצוד אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי בבנימין/דוברות בנימין

שעות לאחר פיגוע הירי בבנימין, במהלכו פתח מחבל בירי לעבר מיניבוס והוביל לפציעתם של שישה אנשים - שני חשודים נתפסו אמש (שישי) בהתנחלות פצאל כשהם חמושים ברובי קלצ'ניקוב. לדברי מערכת הביטחון, הם נעצרו ללא התנגדות והועברו לחקירה.

המחבל שביצע את הפיגוע, מג'אהד מנצור בן ה-32, חוסל על ידי כוחות צה"ל, שניהלו איתו חילופי אש ממושכים בתום מצוד שארך 5 שעות. הוא כלוא לשעבר מפת"ח, ובשנת 2013 התפטר ממשמר הנשיאות. מאז עבד כרצף, והיה נשוי עם ילדים. הבוקר, צה"ל אותי כי מיפה את ביתו שבדרום השומרון - לקראת הריסתו.

בעקבות הפיגוע, בית החולים בילינסון דיווח כי פונו לחדר הטראומה בבית החולים 3 פצועים, ומצבו של אחד הפצועים מוגדר קשה. האחרים במצב בינוני וקל. לבית החולים שיבא בתל השומר הובאו שלושה פצועים מהפיגוע במצב יציב.

כוחות צה"ל השתמשו בירי מקלעים כבד, והמחבל הצליח לברוח. לאחר מכן הוא הסתתר בסבך ליד הכביש, כשעל פי הערכות הוא פעל לבדו. מסוק קרב ביצע ירי של שני טילים מדוייקים לעבר המחבל, וכעת הישובים דולב וטלמונים הסמוכים לזירת הפיגוע נסגרו למשך שעות ארוכות ויציאת תושבים הוגבלה מחשש לפגיעה בצירים המובילים.

שני חשודים נתפסו עם קלאצ'ניקוב בבקעת הירדן. 23 במרץ 2024. דובר צה"ל
שני חשודים נתפסו עם קלאצ'ניקוב בבקעת הירדן. 23 במרץ 2024/דובר צה"ל
כוחות צה"ל במצוד אחר המחבל בצומת הפרסה, 22 במרץ 2023. דוברות בנימין, אתר רשמי
כוחות צה"ל במצוד אחר המחבל בצומת הפרסה, 22 במרץ 2023/אתר רשמי, דוברות בנימין

מסוק קרב הוקפץ למקום, כשלמקום הגיעו כוחות רבים ואמצעים מיוחדים ששומשו כדי ללכוד אותו בהקדם. מפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף יקי דולף ומח"ט אפרים אלוף משנה נתנאל שמכה ניהלו את הסריקות אחר המחבל. כמה כלים אוויריים עלו לאוויר לסריקה ולתקיפה, יחד עם כוחות רבים.

נהג ההסעות במיניבוס כתב לאחר הירי בקבוצה של תושבי דולב: "ירו עליי הבוקר, נס גדול. פגיעות ברכב נזילת מים ופיצצו לי חלון". ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר בזירה כי "עדיין מתנהל כאן קרב יריות עם המחבלים. מאז תחילת המלחמה אנחנו מתריעים בדיוק על המקום הזה. גם להגברת האבטחה ובעיקר לעלייה למתקפה מוחצת נגד הכפרים באזור. אין שום הבדל בין עזה לכאן. צריך לתקוף את המחבלים בתוך העיירות והכפרים שלהם. כוחות הבטחון הצבאיים והאזרחיים כאן נלחמים כתף אל כתף".

תושבי בנימין חושפים כי בצומת הפרסה, בה התרחש הפיגוע, היו זריקות אבנים חוזרות ונשנות בשבועות האחרונים, כמעט מדי יום. התושבים טוענים כי התריעו שוב ושוב ומחו על חוסר התגובה של הצבא. מפורום שומרים על הבית של תושבי בנימין נמסר: "לצערינו לא הייתה תגובה מספקת של הצבא. לא ייתכן שלא יצליחו להשיג ביטחון בקטע כביש קצר באזור של שליטה בטחונית ישראלית מלאה". עוד הוסיפו בפורום: "לא ייתכן שברמאדן מתאמצים לפתוח כבישים לערבים ולסכן אותנו, כדי לשמור להם על שגרת החיים, לא חוסמים את הכניסות לכפרים ומאפשרים להם חופש תנועה שאת תוצאותיו ראינו הבוקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully