וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג בפיגוע בבנימין: לוחם צה"ל רס"ל עילי דוד גרפינקל, בן 21 מסתריה

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 0:14

המחבל הצליח להערים על הכוחות כשהוא חמוש ברובה "קארבין" וחצובה לנשק. צה"ל מסר כי למחבל היה ידע רב בתפעול נשק מתקדם, וכי פתח באש כשהוא מסתתר בין עמדות שהכין מראש והסתווה בסבך. המחבל, מג'אהד מנצור, בן 32, כלוא לשעבר מפת"ח, התפטר בשנת 2013 ממשמרת הנשיאות

חיסול המחבל שביצע את פיגוע הירי בבנימין/דובר צה"ל

צה"ל התיר הערב (שבת) לפרסום כי לוחם צה"ל רס"ל עילי דוד גרפינקל, בן 21 ממושב סתריה, נהרג בפיגוע בבנימין. שבעה לוחמים נפצעו בדרגות שונות. מבית החולים בילינסון נמסר שמצבם של שלושה מהפצועים מהפיגוע בבנימין יציב ולא נשקפת סכנה לחייהם. פצוע אחד עדיין מוגדר במצב בינוני, שני הפצועים הנוספים במצב קל. הם כולם מאושפזים ומטופלים במחלקות בבית החולים בילינסון.

רותם ידלין, ראשת המועצה האזורית גזר, ספדה לרס"ל עילי דוד גרפינקל בפוסט בפייסבוק שבו נכתב: "מועצה אזורית גזר מרכינה ראש על נפילת רס"ל עילי גרפינקל ז"ל, בן מושב סתריה, לוחם דובדבן, אתמול במהלך חילופי אש מול מחבל בפיגוע בנימין. עילי בן לעומר ושירלי, אח ליהונתן, עדי, נעמה והלל, אביגיל, בניה ושירה, נכד לאברהם וסימונה. בוגר תיכון אית"ן ובית ספר גוונים ומדריך אהוב בשבט הצופים של סתריה. יהי זכרו ברוך".

בתנועת הנוער שבה היה חבר ספדו לגרפינקל. "אתמול התבשרנו בבשורה קשה וכואבת, על נפילתו של עילי, בוגר שבט סופה שלנו", נאמר בהודעה, "השבט כולו כואב כאב עמוק וצער גדול. עילי היה חלק משמעותי מהשבט, ילד יפה תואר, חכם, מוכשר, עם נשמה גדולה וטובה, מלח הארץ. בוגרי השבט וחניכיו מחבקים וכואבים בשעה קשה זו את יונתן, נעמה, עדי והלל, חניכי השבט שלנו. בנסיבות כואבות אלה, ובשיתוף עם הוועד המקומי, הוחלט על ביטול הפורימון. כולנו עם משפחת גרפינקל בשעתה הקשה ועד עולם".

רס"ל עילי דוד גרפינקל, סתריה. דובר צה"ל
רס"ל עילי דוד גרפינקל, סתריה/דובר צה"ל
הרמטכ״ל בזירת הפיגוע בצומת הפרסה/דובר צה"ל
תמונות מזירת הפיגוע בבנימין, 22 במרץ 2024. דובר צה"ל
תמונות מזירת הפיגוע בבנימין, 22 במרץ 2024/דובר צה"ל

במהלך הפיגוע, מחבל ירה לעבר כלי רכב ישראלי בסמוך לצומת הפרסה שבחטיבת אפרים, לוחמי צה"ל בליווי כלי טיס של חיל האוויר, פתחו במרדף וניהלו חילופי אש מול המחבל. לאחר 5 שעות של מצוד מסוק קרב תקף את המחבל וחיסל אותו בשטח סבוך באזור צומת הפרסה שבין ההתנחלויות דולב וטלמון שבבנימין. בצה"ל הודיעו כי יתחקרו את פיגוע הירי ותגובות הכוחות בשטח.

פאראמדיק מד"א תושב האזור, פיני גרינברג סיפר: "מיד עם קבלת הקריאה יצאנו לארוע וברגע שדווח לנו שאין פצועים מהירי לעבר רכב ההסעות, נעצרנו והמתנו סמוך למקום. בשלב מאוחר יותר דווחנו על נפגעים מכוחות הביטחון שהגיעו למרדף אחר המחבל, והתקדמנו לצומת הפרסה, כשהגענו לצומת נפתחה לעברנו אש והאמבולנס ספג מספר פגיעות מירי המחבל. בדרך נס לא נפגענו. בהמשך חברו אלינו 7 פצועים, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם לבתי החולים, חלקם במסוק וחלקם באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א".

המחבל הוא מג'אהד מנצור, בן 32, כלוא לשעבר מפת"ח. בשנת 2013 התפטר ממשמר הנשיאות, מאז עבד כרצף, והיה נשוי עם ילדים.

המחבל הצליח להערים על הכוחות כשהוא חמוש ברובה קארבין עם דורגלים, כוונת השלכה ורמה מקצועית מאוד גבוהה. הוא פתח באש והסתתר בין עמדות אותן הכין מראש והסתווה בסבך. כוחות צה"ל השתמשו בירי מקלעים כבד, והמחבל הצליח לברוח. לאחר מכן הוא הסתתר בסבך ליד הכביש, כשעל פי הערכות הוא פעל לבדו. מסוק קרב ביצע ירי של שני טילים מדוייקים לעבר המחבל, וכעת הישובים דולב וטלמונים הסמוכים לזירת הפיגוע נסגרו למשך שעות ארוכות ויציאת תושבים הוגבלה מחשש לפגיעה בצירים המובילים.

תמונות מזירת הפיגוע בבנימין, 22 במרץ 2024. דובר צה"ל
תמונות מזירת הפיגוע בבנימין, 22 במרץ 2024/דובר צה"ל
תמונות מזירת הפיגוע בבנימין, 22 במרץ 2024. דובר צה"ל
תמונות מזירת הפיגוע בבנימין, 22 במרץ 2024/דובר צה"ל

"נס גדול, פיצצו לי חלון"

תושבי בנימין חושפים כי בצומת הפרסה, בה התרחש הפיגוע, היו זריקות אבנים חוזרות ונשנות בשבועות האחרונים, כמעט מדי יום. התושבים טוענים כי התריעו שוב ושוב ומחו על חוסר התגובה של הצבא. מפורום שומרים על הבית של תושבי בנימין נמסר: "לצערינו לא הייתה תגובה מספקת של הצבא. לא ייתכן שלא יצליחו להשיג ביטחון בקטע כביש קצר באזור של שליטה בטחונית ישראלית מלאה". עוד הוסיפו בפורום: "לא ייתכן שברמאדן מתאמצים לפתוח כבישים לערבים ולסכן אותנו, כדי לשמור להם על שגרת החיים, לא חוסמים את הכניסות לכפרים ומאפשרים להם חופש תנועה שאת תוצאותיו ראינו הבוקר".

נהג ההסעות במיניבוס כתב לאחר הירי בקבוצה של תושבי דולב: "ירו עליי הבוקר, נס גדול. פגיעות ברכב נזילת מים ופיצצו לי חלון". ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר בזירה כי "עדיין מתנהל כאן קרב יריות עם המחבלים. מאז תחילת המלחמה אנחנו מתריעים בדיוק על המקום הזה. גם להגברת האבטחה ובעיקר לעלייה למתקפה מוחצת נגד הכפרים באזור. אין שום הבדל בין עזה לכאן. צריך לתקוף את המחבלים בתוך העיירות והכפרים שלהם. כוחות הבטחון הצבאיים והאזרחיים כאן נלחמים כתף אל כתף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully