וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג"ד ננזף לאחר שאמר כי "צריך לבנות יישובים בעזה"

עודכן לאחרונה: 22.3.2024 / 13:54

מג"ד 82 סא"ל אופיר כספי זומן לבירור אצל מפקד החטיבה ומפקד האוגדה וננזף פיקודית על "אמירותיו החריגות שאינן תואמת את פקודות צה"ל ואת המצופה ממפקד". בראיונות לתקשורת, המג"ד אמר כי "הפתרון הוא להקים יישובים". מצה"ל נמסר כי הקצין חזר בו מדבריו והביע חרטה

בווידאו: מתן וילנאי: צה"ל מותקף מצד הדרג המדיני, אין מעשה בגידה גדול מזה 21.03.24/ללא

מג"ד 82 סא"ל אופיר כספי, זומן היום (שישי) לבירור וננזף לאחר שאמר לתקשורת כי "צריך לבנות יישובים בעזה". הקצין זומן לבירור אצל מפקד החטיבה ומפקד האוגדה וננזף פיקודית על "אמירותיו החריגות שאינן תואמת את פקודות צה"ל ואת המצופה ממפקד בצה"ל".

בראיונות לתקשורת, המג"ד אמר כי "צה"ל יצטרך להחזיק בשטח. מבחינתי, הפתרון הוא להקים יישובים, אבל זה עניין פוליטי בכלל. איך נשים לחמאס אצבע בעין? אם נבנה יישובים". מדוברות צה"ל נמסר כי הקצין חזר בו מדבריו והביע חרטה. "הקצין מצוי גם בשעה זו בלחימה בחאן יונס. התבטאותו נאמרה בתוך שיחה ארוכה ותיאור הקרבות והמלחמה. הקצין הבין את החריגה מהנורמה ומהממלכתיות המצופה ממנו כקצין לובש מדים".

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, 22 במרץ 2024. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, 22 במרץ 2024/דובר צה"ל

לפני יותר משבוע צה"ל עסק בסוגיה דומה, כשמפקד אוגדה 98 תא"ל דן גולדפוס, נשא הצהרה ושיגר מסר לממשלה: "אני מבקש בהזדמנות הזו לפנות למנהיגים שלנו. מכל הצדדים. ואני מקווה שיוכלו למצוא זמן להקשיב לליבו של לוחם. לליבו של לוחם שנלחם מה-7 באוקטובר ביום שבת הארור ומאז לא הפסקתי להילחם. מאז לא הפסקתי לשלוח לוחמים וללכת איתם לעבר האש. אנחנו נלחמים. אנחנו לא מתעייפים. אנחנו נחושים לנצח".

בצה"ל הגדירו את הנאום של תא"ל גולדפוס כ"פעולה לא תקינה" למרות שהדגיש כי דיבר מהלב. החשש בצה"ל שיהיו לכך ניסיונות חיקוי על ידי קצינים וחיילים היה מוצדק, למרות כי תא"ל גולדפוס זומן לשיחת בירור אצל הרמטכ"ל הלוי, בה נזף בחומרה במפקד האוגדה, על כך שפעל בניגוד למצופה ממפקד בכיר בצה"ל. הרמטכ"ל ציין בפני תת-אלוף גולדפוס שהוא עשה שימוש באמון שניתן בו באופן שפגע בממלכתיות של צה"ל, ובגבולות שבין הדרג המדיני לדרג הצבאי במדינה דמוקרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully