וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה פגעה בסכר הגדול ביותר באוקראינה, כמה מחוזות נותקו מחשמל

עודכן לאחרונה: 22.3.2024 / 15:00

קייב אמרה כי המתקפה הלילית של מוסקבה על תשתיות האנרגיה הייתה הגדולה ביותר מאז פרוץ המלחמה, ובמהלכה שוגרו 88 טילים ו-63 כטב"מים - שרובם לא יורטו. זלנסקי: "העולם רואה בבירור מהן המטרות של הטרוריסטים הרוסים"

הסכר הגדול ביותר באוקראינה נפגע בהתקפה רוסית/טלגרם

הסכר הגדול ביותר באוקראינה נפגע הלילה (שישי) בתקיפה רוסית, שהותירה יותר ממיליון איש מנותקים מחשמל בכמה מחוזות, אך אין חשש לקריסתו - כך אמרו גורמים רשמיים בקייב.

הפגיעה בסכר דנייפרו בעיר זפוריז'יה שבדרום המדינה, הייתה חלק ממה שאוקראינה תיארה כמתקפה הגדולה ביותר על תשתיות האנרגיה שלה מאז פרוץ המלחמה לפני יותר משנתיים. לפחות חמישה בני אדם נהרגו.

המלחמה באוקראינה | כל העדכונים

לפי חיל האוויר האוקראיני, רוסיה שיגרה הלילה לא פחות מ-88 טילים ו-63 כטב"מים כשרק 37 ו-55 מהם הופלו בהתאמה. זהו שיעור יירוט נמוך במיוחד בהשוואה להתקפות קודמות, שככל הנראה נבע משימוש נרחב בטילים היפר-סוניים ובליסטיים הקשים יותר להפלה, וכן בסמיכותם לשטחים שבשליטת הכוחות הרוסיים.

בחרקוב, העיר השנייה בגודלה במדינה, דווח על הפסקת פעילות הרמזורים בשל התקיפות הרוסיות. כ-700 אלף תושבים בעיר המזרחית נותרו ללא חשמל.

סכר על נהר הדנייפר שנפגע בהתקפה רוסית על אוקראינה, 22 במרץ 2024. טוויטר, צילום מסך
סכר דנייפרו אחרי התקיפה הלילה/צילום מסך, טוויטר

הנשיא וולודימיר זלנסקי, המפציר במדינות המערב להגביר את אספקת מערכות ההגנה האווירית לארצו, גינה את ההתקפה ואמר כי העבודות לתיקון אספקת החשמל בעיצומן.

"רוסיה נמצאת במלחמה נגד חיי היומיום של האזרחים. תנחומיי למשפחות וליקיריהם של אלו שנהרגו בטרור הזה", כתב זלנסקי בחשבון הטלגרם שלו. "העולם רואה בבירור ככל שאפשר את המטרות של הטרוריסטים הרוסים: תחנות חשמל וקווי אספקת אנרגיה, סכר הידרו-אלקטרי, מבני מגורים רגילים ואפילו אוטובוסים".

רוסיה אמרה כי התקיפות הלילה היו בתגובה לחדירות של מיליציה רוסית פרו-אוקראינית לכמה מחוזות גבול בימים האחרונים, במהלך הבחירות לנשיאות רוסיה.

מוסקבה טוענת שתשתיות האנרגיה של קייב הן מטרות צבאיות לגיטימיות שנועדו להחליש את כוחותיה. היא מכחישה שהיא פוגעת במכוון באזרחים על אף מותם של עשרות אלפים מהם מאז תחילת הפלישה המלאה בפברואר 2022.

"המטרה היא לא רק להסב נזקים, אלא לנסות שוב, כמו בשנה שעברה, לגרום לכשל בקנה מידה גדול במערכת האנרגיה של המדינה", כתב שר האנרגיה של אוקראינה, גרמן גלושצ'נקו, בפייסבוק על מה שתיאר בתור ההתקפה הגדולה ביותר על תשתיות האנרגיה מתחילת המלחמה.

ובסימן לכך שהלחימה רחוקה מסיום, הקרמלין כינה היום לראשונה את הסכסוך באוקראינה מלחמה ולא "מבצע צבאי מיוחד", כפי שתואר עד כה. זאת, לטענת דוברו של הנשיא ולדימיר פוטין, בשל "מעורבות המערב" במלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully