וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ זימן את סגן השגריר הטורקי לשיחת נזיפה: "ארדואן תומך בפשעי חמאס"

עודכן לאחרונה: 22.3.2024 / 11:59

ישראל כ"ץ הורה לזמן את סגן שגריר טורקיה בישראל ל"שיחת נזיפה חמורה", והסביר כי המהלך מגיע "על רקע השתלחותו של ארדואן בנתניהו "ואיומיו לשלוח אותו לאללה". כ"ץ לארדואן: "אתה, שתומך בפושעי החמאס, האחרון שיכול לדבר על אלוהים. תשתוק ותתבייש"

ישראל כ"ץ בהצהרה לתקשורת אחרי שנזף בשגריר ברזיל/גל גביש

שר החוץ ישראל כ"ץ הורה היום (שישי) לזמן את סגן שגריר טורקיה בישראל לשיחת נזיפה חמורה בעקבות אמירותיו של נשיא הטורקיה ארדואן."הוריתי לזמן את סגן השגריר הטורקי בישראל לשיחת נזיפה חמורה, על רקע השתלחותו של ארדואן בראש הממשלה בנימין נתניהו ואיומיו לשלוח את נתניהו לאללה, ולהעביר לארדואן מסר ברור: אתה, שתומך בשורפי תינוקות, רוצחים, אנסים ומחללי הגופות של פושעי החמאס, האחרון שיכול לדבר על אלוהים. אין אלוהים שיקשיב למי שתומך בזוועות ובפשעים נגד האנושות שביצעו חבריך הברברים מהחמאס. תשתוק ותתבייש".

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אחרי הצבעתו בקלפי בבחירות לנשיאות באיסטנבול, 28 במאי 2023. רויטרס
נשיא טורקיה ארדואן/רויטרס

לפנ כשבועיים אמר ארדואן כי אנקרה אינה יכולה עוד לתקשר עם נתניהו בעקבות המלחמה נגד חמאס ברצועת עזה. "נתניהו הוא כבר לא מישהו שאפשר לדבר איתו, מחקנו אותו", אמר לכתבים בטיסתו בחזרה מקזחסטן לטורקיה. הוא הוסיף כי אין בכוונתו לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. במקביל, משרד החוץ הטורקי הודיע על החזרת השגריר בתל אביב להתייעצויות באנקרה.

"נתניהו איבד את תמיכת אזרחי ישראל, הוא רוצה לגייס תמיכה במעשי טבח באמצעות רטוריקה דתית", אמר. ארדואן, שמאשים את ישראל לאורך המלחמה בביצוע פשעי מלחמה בעזה ומתאר את חמאס כארגון שחרור, אמר כי "טורקיה תעשה כל שביכולתה כדי להביא את הפרת זכויות האדם ופשעי המלחמה של ישראל לבית הדין הפלילי הבינלאומי".

נשיא טורקיה הוסיף כי הוא ישתתף בהמשך החודש בפסגת ארגון המדינות המוסלמיות בערב הסעודית, שבה הוא ידחוף להפסקת אש בעזה. לדבריו, המלחמה חייבת להסתיים בהקמת מדינה פלסטינית. הוא אף הציע שטורקיה תשמש כמדינה ערבה לכל הסדר בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully