וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

150 מחבלים חוסלו בבית החולים שיפא; מאות חשודים נעצרו

עודכן לאחרונה: 22.3.2024 / 8:55

דובר צה"ל הודיע כי באזור בית החולים אותרו אמצעי לחימה ותשתיות טרור. עוד צוין בהודעה כי הכוחות הרבים הנמצאים בשטח פועלים תוך הימנעות מפגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. כוחות חיל האוויר תקפו כ-40 מטרות הכוללות פירי שיגור ומבנים צבאיים

תקיפת תשתית טרור בשטח רצועת עזה/דובר צה"ל

כוחות הביטחון ממשיכים לפעול באזור בית החולים שיפא, ועל פי הודעת דובר צה"ל הבוקר (שישי) חיסלו עד כה כ-150 מחבלים באזור בית החולים, עצרו מאות חשודים ואיתרו אמצעי לחימה ותשתיות טרור. עוד צוין בהודעה כי הכוחות הרבים הנמצאים בשטח פועלים תוך הימנעות מפגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי.

בנוסף, דיווחו כי אמש זוהה שיגור מאזור מחנות המרכז ברצועת עזה לעבר קיבוץ בארי, השיגור יורט. בתגובה לשיגור, מטוסי קרב תקפו פיר מבצעי ומבנה צבאי באזור. במהלך היום, כוחות חיל האוויר תקפו כ-40 מטרות. בין המטרות הותקפו פירי שיגור ומבנים צבאיים.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, 22 במרץ 2024. דובר צה"ל
פועלים תוך הימנעות מפגיעה באזרחים. כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, 22 במרץ 2024. דובר צה"ל
כוחות שיריון השמידו מבנים ממולכדים ותשתיות טרור. כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

בצפון חאן יונס, כוחות שיריון תוקפים באזור אל קרארה שבצפון העיר. ביחד עם חיל האוויר, הושמדו תשתיות טרור בניהן שני מבנים, פירי מנהרות ושני מבנים ממולכדים. בנוסף הלוחמים בשטח חיסלו כמה מחבלים בירי מטווח קצר. בנוסף, בחטיבת גבעתי זיהו חמישה מחבלים שהיוו איום על כוחותינו וחיסלו אותם בירי מטווח קצר.

חטיבת הנח"ל ממשיכה לפעול במרכז הרצועה וחיסל כמה מחבלים לאורך היממה האחרונה. באחת התקיפות, הכוחות זיהו שני מחבלים בקרבתם וחיסלו אותם באמצעות ירי צלפים. בתקיפה נוספת, הכוחות בשטח זיהו מחבל ששיגר פצמ"ר לעבר הלוחמים, והגיב בירי טילים לנקודת השיגור.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, 22 במרץ 2024. דובר צה"ל
כוחות הנח"ל זיהו שני מחבלים וחיסלו אותם באמצעות ירי צלפים. כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, 22 במרץ 2024. דובר צה"ל
חטיבת גבעתי זיהו חמישה מחבלים - וחיסלו אותם בירי מטווח קצר. כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר אמש כי הכוחות הנלחמים בבית החולים שיפא בעזה הצליחו לעצור מחבלים בכירים, שאת זהותם טרם ניתן לחשוף בשל מודיעין משמעותי שברשותם. לדבריו, המבצע בבית החולים הוא המבצע בו ריכוז המחבלים שנעצרו במהלכו הוא הגדול ביותר מתחילת המלחמה. עוד ציין כי הוא צפוי להימשך עוד כמה ימים.

הגרי ציין כי צה"ל פעל בהפתעה כשהשתלט שנית על בית החולים. "השתמשנו בתחבולה במבצע הזה, בזכותה לכדנו כל כך הרבה מחבלים". הוא הזכיר כי מחבלי הג'יהאד האסלאמי עדיין מתבצרים בחדר המיון של המוסד הרפואי, ומסר שצה"ל מספק לאזרחים מתחם חלופי עם תשתיות מתאימות.

"גם בשעות האלה לוחמינו ממשיכים. הלוחמים אמרו לנו דבר חשוב, שהם יעשו כל מה שצריך לשחרור החטופים, זה הדבר החשוב להם ביותר. אנחנו לא שוכחים אותם, נעשה הכל במבצעי ובמודעיני על מנת להחזיר אותם הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully