וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסר של שר ההגנה האמריקני לגלנט: תבוא עם פתרונות למשבר ההומניטרי בעזה

עודכן לאחרונה: 22.3.2024 / 2:33

במהלך שיחת טלפון אתמול הסביר אוסטין למקבילו הישראלי את הלחץ על הממשל בכל הנוגע לתמיכה בישראל. "אתה חייב להבין את האווירה כאן". גלנט שיגיע לוושינגטון בשבוע הבא יביא איתו רשימת קניות ארוכה של נשק אמריקני

יואב גלנט ולויד אוסטין/אלעד מלכה

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר לשר הביטחון גלנט במהלך שיחת הטלפון ביניהם ביום רביעי כי לאור הלחץ הגובר על הממשל בנוגע למלחמה בעזה עליו להגיע לביקורו בוושינגטון בשבוע הבא עם הצעות ומדיניות חדשה בנוגע לטיפול במשבר ההומניטרי ברצועה, כך לפי בכירים ישראלים ואמריקנים.

מסיבת העיתונאים של שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
לדברי הבכירים האמריקנים, הדבר העיקרי שישראל יכולה לעשות בקלות יחסית כדי לשנות את המצב הוא לבצע צעדים בשטח שיגדילו משמעותית את היקף הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה. שר הביטחון יואב גלנט ושר ההגנה האמריקני לויד אוסטין/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

למה זה חשוב

  • בכירים אמריקנים אמרו כי ממשל ביידן נמצא תחת ביקורת הולכת וגוברת מצד הדמוקרטים בקונגרס ודעת הקהל בכל הנוגע לתמיכה בישראל כולל בסוגיית אספקת הנשק, ולעובדה שממשל ביידן לא קורא להפסקת אש מיידית.
  • לדברי הבכירים האמריקנים, הדבר העיקרי שישראל יכולה לעשות בקלות יחסית כדי לשנות את המצב הוא לבצע צעדים בשטח שיגדילו משמעותית את היקף הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מסיבת העיתונאים של שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט ושר ההגנה האמריקני לויד אוסטין/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

במוקד החדשות

גלנט יצא ביום ראשון לביקורו הראשון בוושינגטון מאז כניסתו לתפקיד. הוא ייפגש עם אוסטין, עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן ועם בכירים נוספים בממשל ובקונגרס.

שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. 16 ביוני 2023. אלעד מלכה, אתר רשמי
בכירים ישראלים ואמריקנים ציינו כי במהלך שיחת הטלפון בין אוסטין לגלנט ביום רביעי שיתף שר ההגנה האמריקני בלחצים שמופעלים על הממשל בכל הנוגע למלחמה בעזה./אתר רשמי, אלעד מלכה

מאחורי הקלעים

  • בכירים ישראלים ואמריקנים ציינו כי במהלך שיחת הטלפון בין אוסטין לגלנט ביום רביעי שיתף שר ההגנה האמריקני בלחצים שמופעלים על הממשל בכל הנוגע למלחמה בעזה.
  • "אתה צריך להבין את האווירה כאן. כשאתה מגיע בשבוע הבא אתה צריך להביא איתך משהו חדש בעניין ההומניטרי כדי להראות שאתם משנים כיוון ושאתם מסירים את המכשולים בפני כניסת סיוע לעזה", אמר אוסטין לגלנט.
  • גלנט עידכן את אוסטין על המעבר החדש דרכו ישראל התחילה לאחרונה להעביר סיוע לעזה וכן על המזרח הזמני שצבא ארה"ב יקים מול חופי עזה. גלנט אמר לאוסטין שצה"ל הוא זה שיאבטח את השטח בחוף אליו יזרמו משאיות הסיוע מהמזח הזמני.
  • שר הביטחון גם הציג למקבילו האמריקני את רעיונותיו לגבי היום שאחרי המלחמה וכיצד ניתן לגבש אלטרנטיבה שלטונית לחמאס ברצועה.
מסיבת העיתונאים של שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גלנט עידכן את אוסטין על המעבר החדש דרכו ישראל התחילה לאחרונה להעביר סיוע לעזה וכן על המזרח הזמני שצבא ארה"ב יקים מול חופי עזה. גלנט אמר לאוסטין שצה"ל הוא זה שיאבטח את השטח בחוף אליו יזרמו משאיות הסיוע מהמזח הזמני. שר ההגנה לויד אוסטין ושר הביטחון גלנט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

תמונת המצב

  • גלנט אמר לאוסטין כי הוא יגיע לפגישות בוושינגטון עם רשימה של נשק שישראל זקוקה לו - גם בטווח המיידי אבל יותר מכך בטווח הארוך - ושיש צורך בהאצת האספקה שלו ככל האפשר, כך אמרו בכירים ישראלים ואמריקנים.
  • בכיר ישראלי ציין כי רשימת הבקשות הישראלית כוללת בין השאר רכש של טייסות נוספות של מטוסי קרב מדגם F35 ו-F15 שאותם ישראל מעוניינת לקבל בהקדם האפשרי.
  • גלנט אמר לאוסטין כי הוא מביא עמו לביקור את מנכ"ל משרד הביטחון איל זמיר וביקש שבכירי הפנטגון שאחראים על אספקת נשק יקיימו עם זמיר דיוני צד כדי לקדם את הנושא.
  • מאז ה-7 באוקטובר, צה"ל הפך תלוי עוד יותר באספקת הנשק האמריקני - לא רק עבור המלחמה בעזה אלא גם לצורך היערכות להסלמה שעלולה להביא למלחמה כוללת נגד חיזבאללה בצפון.
  • אספקת הנשק האמריקנית לישראל ניצבת מול ביקורת מתגברת בתוך ארה"ב וגורמים במפלגה הדמוקרטים קוראים לממשל להטיל הגבלות על השימוש שישראל יכולה לעשות בנשק מתוצרת ארה"ב.
שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין עם משלוח החימוש האמריקני לצה"ל, 13 באוקטובר 2023. אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון, אתר רשמי
גלנט אמר לאוסטין כי הוא יגיע לפגישות בוושינגטון עם רשימה של נשק שישראל זקוקה לו. שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין עם משלוח החימוש האמריקני לצה"ל/אתר רשמי, אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

בין השורות

  • בכירים ישראלים מודאגים מכך שבשל הלחץ הפוליטי בארה"ב, הממשל יאט את קצב אספקת הנשק לישראל או אפילו יעצור חלקית את המשלוחים.
  • בכיר אמריקני אמר כי בשלב זה אין כל החלטה להאט את קצב משלוחי הנשק לישראל, והעובדה שחלק מהנשק מגיע בקצב איטי מבעבר נובעת מכך שחלק מהמלאים התרוקנו ויש צורך במימון נוסף של הקונגרס כדי לחדש אותם.
שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין במסיבת עיתונאים בקרייה בתל אביב, 18 בדצמבר 2023. רויטרס
בשבוע שעבר חתם גלנט על מכתב התחייבות לממשל האמריקני לפיו ישראל תשתמש בנשק אמריקני רק בהתאם לחוק הבינלאומי. לויד אוסטין/רויטרס

למה לשים לב

  • בשבוע שעבר חתם גלנט על מכתב התחייבות לממשל האמריקני לפיו ישראל תשתמש בנשק אמריקני רק בהתאם לחוק הבינלאומי, ולא תחסום העברת סיוע הומניטרי אמריקני או כזה שזוכה לתמיכת ארה"ב.
  • מכתב ההתחייבות היה נחוץ לאור מדיניות חדשה של הבית הלבן שפורסמה בלחץ של חברי קונגרס דמוקרטים. במידה וישראל לא היתה מספקת את מכתב ההתחייבות, אספקת הנשק הייתה עלולה להיות מושהית.
  • שגריר ארה"ב בישראל, ג'ק לו, שלח השבוע מברק לבית הלבן, לפנטגון ולמשרד החוץ בוושינגטון ובו הצהיר כי ההתחייבות הכתובה שישראל סיפקה מהימנה ועונה על הבקשה האמריקנית.
  • שר החוץ בלינקן אמור להודיע גם הוא עד תחילת שבוע הבא האם ההתחייבות שנתנה ישראל אמינה בעיניו. בחודש מאי יהיה בלינקן צריך למסור דיווח לקונגרס ולעדכן האם ישראל עמדה בהתחייבויות שלה, כתנאי להמשך אספקת הנשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully