וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בעבודה: ברק צריך לפנות את מקומו לפרס

7.1.2001 / 7:11

אווירה קשה פוקדת את המפלגה בשל מצבו הקשה של ראש הממשלה בסקרים; באירוע פנימי של המפלגה קראו הח"כים יוסי כץ ואבי יחזקאל להחלפתו; אך ברק מתעקש: אני מתמודד עד הסוף

ח"כים במפלגת העבודה קוראים לראש הממשלה, אהוד ברק, לפרוש בתפקידו כמועמד המפלגה לראשות הממשלה ולהריץ במקומו את השר שמעון פרס. סקרי סוף השבוע שהראו גם הפעם על יתרון גדול למועמד הליכוד אריאל שרון, גרמו לאווירה קשה בקרב אנשי מפלגת העבודה.

אתמול, בחגיגת יום ההולדת של גזבר מפלגת העבודה, משה כהן, נכחו רבים מבכירי המפלגה, בהם מתנגדי ברק הבולטים. רבים מהנוכחים דיברו על ההפסד הצפוי בבחירות ועל הצורך ליזום מהלך דרמטי להחלפתו של ברק. בראש החברים שקראו לפעול באופן מיידי להחלפתו עמד ח"כ אבי יחזקאל, שטען כי
"רבים במפלגה חוששים לומר לברק את האמת ומדברים בלשון כפולה, אבל אני לא אחד מהם. אני מצפה שאנשי המפלגה יגלו אחריות ויצילו את תהליך השלום ואת המפלגה עצמה". לדבריו הצטרף גם ח"כ יוסי כץ, שתמך לפני מספר שבועות בהתמודדותו של פרס לראשות הממשלה. לדבריו, יש חשש במפלגה שברק יסכן את הסכמי השלום ולכן מדברים על החלפתו. "אם תהליך השלום יקר לברק, עליו להתעלות על עצמו ולקבל את ההחלטות הנכונות", אמר.

בכירים נוספים במפלגה, שאינם קוראים להחלפת ברק, מפגינים ייאוש מהסקרים. "ברק לא יצליח לתקן את הטעויות הגדולות שעשה, צריך להיות מטורף כדי להאמין שברק ינצח את הבחירות האלו, הציבור נגד ברק וקשה לשנות את זה", הם חלק מהדברים שהשמיעו אתמול שרים בכירים.

במפלגה נשמעה אתמול ביקורת קשה גם על הראיון בערוץ הראשון ביום שישי, שבו ניסה ברק להציג אותו ואת פרס כ"צמד מנצח", ממש כמו פרס ורבין בזמנו. "הראיון היה נוראי. ברק נראה כמו ילד שהביא את אבא שלו לאולפן הטלוויזיה. מה שהיה חסר שם זה שפרס ייתן לראש הממשלה את המוצץ", אמרו אתמול בכירים במפלגה. "אחרי היריבות הקשה בין השניים, הניסיון להציג חזית משותפת נראה כמו מציאות מבויימת ולא אמיתית".

ראש הממשלה מצידו שולל את האפשרות כי יפרוש מהמירוץ לטובת פרס. למרות הביקורת הקשה מבית ומצבו הקשה בסקרים הכריז ברק "אני מתמודד עד הסוף". בלשכת ברק דחו את הביקורת על שיתוף הפעולה עם פרס ואמרו כי "ברק החליט לעשות מאמץ אמיתי לשתף את פרס. כשהבנו כי בשלו התנאים לראיון טלוויזיוני משותף, הצענו אותו לשניהם והם הסכימו".

יוני קורן: אין סיכוי שברק יפנה את מקומו לפרס

מקורבו של ברק, יוני קורן, אמר אתמול כי אין כל סיכוי שראש הממשלה יפרוש מהמירוץ וייתן לשמעון פרס לרוץ כמועמד מפלגת העבודה לראשות הממשלה. קורן, מראשי מטה הבחירות של ברק, אמר כי "פרס יקבל בממשלתו העתידית של ברק, אם ייבחר, תיק בכיר יותר מאשר התיק הנוכחי - השר לפיתוח אזורי".

החוק לבחירה ישירה של ראש הממשלה מאפשר למפלגת העבודה להחליף את מועמדה לראשות הממשלה עד ארבעה ימים לפני הבחירות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully