וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיר פלילי טוען שהורעו תנאי כליאתו: "נאלץ להסתדר בתנאי הישרדות"

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 22:11

לטענת האסיר, מאז שהוא הועבר ממתקן הכליאה שבו שהה עד לאחרונה לזה הנוכחי, הורעו תנאיו והוא שוהה בתא קטן עם מספר רב של אסירים. עוד נטען כי נשללו ממנו ביקורים של קרובי משפחה

עתירה שהוגשה לפתחו של בית משפט נגד שב"ס, עוסקת בטענות אסיר פלילי המרצה עונש מאסר בבית כלא במרכז הארץ, ובו טענות על תנאי מחיה ירודים בתאו בכלא, כמו גם מחסור באוכל.

מצוקת הכליאה בשירות בתי הסוהר מפרוץ המלחמה, עם יותר מ-21 אלף כלואים, משפיעה על כלל המערכים של שב"ס, בו קיימת צפיפות בכל מתקני הכליאה, הפליליים והביטחוניים. זאת בנוסף לכוח אדם מוגבל, שלא השתנה באופן דרמטי למרות הסיטואציה המורכבת.

לטענת האסיר, מאז שהוא הועבר ממתקן הכליאה שבו שהה עד לאחרונה לזה הנוכחי, הורעו תנאי כליאתו, במסגרתם הוא שוהה בתא קטן עם מספר רב של אסירים. בשיחות שניהל סנגורו עם האסירים בתא טענו האחרונים כי הם אינם מקבלים אוכל מספק עבור מספר הכלואים בתא, כשכל 4 אסירים מקבלים מגש אוכל בלבד, והם נאלצים להסתדר בתנאי "הישרדות". עוד נטען כי נשללו ממנו ביקורים של קרובי משפחה.

תא כלא. ShutterStock
תא כלא/ShutterStock

עוד נטען בעתירה כי קצינת המודיעין של בית הסוהר התבטאה בגזענות כלפי אסירים ישראלים יוצאי אתיופיה, ואסירים מהמגזר הערבי השוהים בתא. לפי העתירה, הקצינה אמרה כי "הינם חיות" ובהתאם לכך הם זוכים ליחס שכזה. בקשות שהפנה האסיר לקבל דפים לצורך הגשת תלונה נגד הסגל על האמירות הגזעניות ואלימות שהופנתה כלפי האסירים "נפלו על אוזניים ערלות" לפי לשון העתירה.

משירות בתי הסוהר נמסר: "מדובר בעצור עד תום ההליכים בגין עבירות נשק וסמים שבימים האחרונים, בעת הובלתו לדיון בבית המשפט, נתפס בבגדיו דוקרן מאולתר. באשר לטענותיו של העצור - שב"ס ולוחמי הכליאה פועלים בהתאם לדין. עתירתו טרם התקבלה לעיוננו, וככל שתתקבל היא תיבחן, כמקובל, בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully