וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבל היהודי" ג'ק טייטל עתר לביטול סיווגו כאסיר בעל סיווג גבוה לבריחה

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 22:26

עם כניסתו לכלא לפני 14 שנים איים טייטל בפני הסוהרים כי בכוונתו לברוח, ומאז נקבע לו הסיווג, שמגביל אותו מאוד בבית הסוהר, בין היתר מצמצם את חופש התנועה שלו וביקורים של משפחה. בעתירה כתב: "הוגדרתי בסיווג זה רק בגלל סיפור שסיפרתי, לא היתה לי שום כוונה לברוח"

בווידאו:לוחמי כליאה איתרו ותפסו טלפון סלולארי אשר הוחבא ברגלו התותבת של אסיר ביטחוני/דוברות שב"ס

14 שנים אחרי ש"המחבל היהודי" ג'ק טייטל החל לרצות את עונש מאסר עולם בכלא, האסיר הביטחוני עתר לבית משפט לפני ימים אחדים בדרישה לבטל את סיווגו כאסיר בעל סיכון גבוה לבריחה (סג"ב). סיווג זה נקבע בעניינו כבר בתחילת כליאתו ב-2010, זאת לאחר שאיים בבריחה בפני סוהרים.

על אסירי סג"ב מוטלות שורה של מגבלות כדי להקטין את המסוכנות הנשקפת מהם לבריחה, בין היתר, צמצום חופש התנועה שלהם בכלא ומחוצה לו, כדוגמת ביטול חופשות וכבילה מקסימלית ביציאתם מהמתקן. תגבור השמירה סביבם והעברתם לאגפים שמורים יותר וניודם מעת לעת מצא לתא. מגבלה נוספת המוטלת על אסירי סג"ב נוגעת לביקורי משפחה ומקורבים, צמצום הביקורים ובדיקה קפדנית קודם להגעתם.

"מ-2011 אני אסיר בעל סיכון גבוה לבריחה ולא ניסיתי לברוח מהכלא אף פעם", טוען טייטל בעתירה שהגיש, "הוגדרתי כסג"ב רק בגלל סיפור שסיפרתי לסוהרים לפני 14 שנים, להוכיח שאני לא מפלצת כמו שהתקשורת מציירת אותי בסיפור הזה, הגזמתי ואמרתי שהיתה לי אפשרות לברוח עם נשק ולברוח אבל לא יכולתי לעשות את זה", מבהיר טייטל, "בגלל שהמצפון שלי לא נתן לי לפגוע בהם", ומדגיש, "לא היתה לי שום כוונה לברוח, לא אז ולא עכשיו".

טיעונים נוספים שבמשפטו של ג'ק טייטל , פברואר 2013.. טלי מאייר
ג'ק טייטל/טלי מאייר

בנוסף דורש טייטל משירות בתי הסוהר להציג את פרטי איום הבריחה וניסיון תקיפת הסוהרים המיוחס לו כמו גם תיעוד האירוע.

משירות בתי הסוהר נמסר: "מהטעמים המובנים איננו דנים בחוות דעת הנוגעות לאסירים במקומות שאינם מיועדים לכך. עתירתו של האסיר טרם התקבלה לעיוננו, וככל שתתקבל היא תיבחן, כמקובל, בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully