וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר העדלאידע בירושלים נפתר: העירייה ומשפחות החטופים הגיעו להסכמות

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 18:09

במסגרת ההסכמות בין הצדדים, תהלוכת הפורים בעיר תתקיים במסלולה המתוכנן, אולם ברוח התקופה תיקרא "פורים מאוחדים" ולא עדלאידע. כמו כן, הצדדים הגיעו להסכמות גם על התוכן מוסיקלי בפגישה. "תהלוכת פורים נועדה לשמור על החוסן הנפשי של ילדי ישראל ולתת להם מקום לשמוח

בווידאו: חג לא שמח: משפחות החטופים הביאו לח"כים "משלוח מנות" של רבע פיתה/אורי סלע

עשן לבן יצא הערב (חמישי) מבניין עיריית ירושלים, לאחר שבין נציגי משפחות החטופים וראש העירייה, משה ליאון, הושגה הסכמה בדבר קיום תהלוכת פורים בעיר - העדלאידע. בימים האחרונים גברה המחאה סביב קיום האירוע בירושלים בשעה שמוחזקים חטופים רבים בעזה. במסגרת ההסכמות: התהלוכה תצעד במסלולה המתוכנן, ברוח התקופה ועם תוכן מוסיקלי שהוסכם בפגישה.

"לפני שעה קלה הסתיימה בעיריית ירושלים, פגישה בין ראש העיר משה ליאון למשפחות ומטה החטופים, שבה עלו בקשותיהם לשנות את שם האירוע המתוכנן בפורים מעדלאידע לתהלוכת "פורים מאוחדים" ולצמצם את עוצמת המוסיקה באירוע. ראש העיר נענה לבקשת המשפחות", מסרו בהודעת העירייה.

בעירייה הסבירו את נחיצות האירוע בשעה קשה זו: "תהלוכת פורים שתתקיים ביום שני הקרוב, שושן פורים, ברחובות הבירה, נועדה לשמור על החוסן הנפשי של ילדי ישראל ולתת להם מקום לשמוח גם במציאות המורכבת בה אנו חיים, תיערך עם מוסיקה שתוכנה ועוצמתה נקבעה יחד עם משפחות החטופים".


עדלאידע בירושלים. 8 במרץ 2023. אסף שקד, אתר רשמי
"התהלוכה נועדה לשמור על החוסן הנפשי של ילדי ישראל"/אתר רשמי, אסף שקד

על הפגישה שהתקיימה סיפרו: "ראש העיר, משה ליאון, פתח את הפגישה בהיכרות אישית עם כלל המשתתפים, הסביר על התהליך שהביא את עיריית ירושלים ומוסדות התרבות לקיום תהלוכת פורים בירושלים, היה קשוב לכל טיעוני המשפחות, והדגיש את הזדהות הגורל של כולנו עם הצער, הכאב והתפילה העזה להחזרת כל החטופים הביתה במהרה ולשלום".

כמו כן הוסיפו כי בהמשך הפגישה אמר ראש העיר בהתרגשות "שירושלים היא בירת ישראל של כלל אזרחיה ותושביה ומשמשת כמגדלור המכווין את האור במאבק להשבת החטופים, ושהוא, כמו כל בית ישראל, מחבק את המשפחות, עומד לצדן, ויעשה הכל כדי לסייע להשבת היקירים והיקירות הביתה, מהר ככל הניתן. בסיום דבריו אמר כי כולו תקווה שכל עם ישראל יגיע לירושלים, ישתתף בתהלוכה אותה יוביל מיצג החטופים ומיצגים הקוראים להשבתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משה ליאון, ראש עיריית ירושלים. ראובן קפוצ׳ינסקי, אתר רשמי
הזמין את משפחות החטופים לקחת חלק ולצעוד. ראש העיר משה ליאון/אתר רשמי, ראובן קפוצ׳ינסקי

בעקבות המשבר, גופים רבים בירושלים שהיו אמורים לקחת חלק באירוע שקלו שנית את הצטרפותם במתכונת המתוכננת, ויש מי שביקש לשנות את אופייה ולוותר על הצעדה - בהם גם מוזיאון ישראל: "מוזיאון ישראל מצטרף למוסדות תרבות נוספים בירושלים בקריאה לשנות את אופי אירועי העדלאידע, ובמקום תהלוכה להציב את המיצגים השונים שהוכנו לפורים, במקום מרכזי בעיר, כך שמי שיבחר יוכל להגיע ולראותם. מוזיאון ישראל מחזק את משפחות הנופלים והפצועים ומקווה להשבת החטופים במהרה".

מנגד, פורום מוסדות התרבות בירושלים הוציאו מכתב תמיכה בעדלאידע, וטענו כי יש מקום לקיימו דווקא השנה: "קיום האירוע מבטא את ניצחון הרוח והשפיות, ומאפשר לילדי העיר ולילדי הצפון והדרום רגע של הפוגה, מפגש והתעלות מעל לשגרת החיים הכואבת של חיינו בזמן האחרון. רגע קצר שלאחריו נשוב כולנו להיאבק יחד למען השבתם של כולם הביתה. לא יהיה זה נכון להשתיק ולדומם את עולם התרבות והיצירה. להיפך - יהיה זה ניצחונם של אויבנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully