וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונה על ידי הפלסטינים כי החליט להתגייר, נורה כי נחשד כמחבל: סיפורו הטראגי של דוד בן אברהם

עודכן לאחרונה: 22.3.2024 / 7:07

בן אברהם נעצר לפני 5 שנים ע"י המשטרה הפלסטינית ונכלא לאחר שהחלטתו להתגייר לא התקבלה בעין יפה. הבוקר הוא נורה למוות על ידי צה"ל. "חיכיתי שיבוא אלי והוא לא ענה", סיפר חברו חיים מחברון. גורם צבאי: "עוד לפני החקירה אפשר להגיד שזה מקרה חמור. לא ברור למה ירו"

זירת הירי בצומת אלעזר בגוש עציון, 21 במרץ 2024/לפי סעיף 27 א'

דוד בן אברהם נורה אתמול (חמישי) בשוגג לאחר שנחשד בטעות כמחבל. חיים פרג, תושב חברון שהכיר את בן אברהם סיפר כי מדובר בטעות נוראית. "חיכיתי שהוא יבוא אליי והוא לא ענה לי", שחזר. "דיברתי עם קצין המשטרה במקום וכפי שחשתתי אכן האירוע המורכב היה של דוד הגר".

בן אברהם ופרג הכירו לפני חמש שנים. הקורבן שתכנן להתגייר הגיע הבוקר לצומת אלעזר בגוש עציון, עורר את חשדם של הלוחמים במקום ואלו בתגובה שפתחו באש לעברו. "הוא תמיד חזר למשפחה שלו, עזרתי לו בכל מיני עבודות ואירחתי אותו בדירה בירושלים", סיפר פרג. "הוא היה כמו הבן שלי".

ב-2019 נעצר בן אברהם על ידי המשטרה הפלסטינית ונכלא במשך יותר מחודש. הוא עונה קשות לאחר שלא קיבלו בעין יפה את ההחלטתו להתגייר ופרג ניהל מאבק לשחרורו. "הוא עבר השפלות קשות על ידי מדינת ישראל וייסורים עד מוות על ידי הרשות הפלסטינית וחמאס", אמר.

דוד בן אברהם ההרוג בצומת אלעזר שבגוש עציון. חיים פרג, אתר רשמי
"נחשד בטעות כמחבל". דוד בן אברהם/אתר רשמי, חיים פרג

"הבוקר הוא היה בדרכו לירושלים ובתחנת האוטובוס בצומת אלעזר חיילים חשדו בו, ירו בו ופצעו אותו", אמר דובר היישוב היהודי בחברון, נעם ארנון. "בחיפוש בתיקו נמצאה סכין קטנה אותה נשא תמיד לצורך הגנה עצמית, אך לא השתמש בה. לאחר זמן קצר, הוא מת מפצעיו", הוסיף.

"הבוקר הגיעו לסיומם הטראגי חייו של דוד בן אברהם, גר הצדק שרצה בכל מאודו להצטרף לעם ישראל, אך לא הצליח לעבור את חומות האטימות של מדינת ישראל המופעלות בעיקר מול תומכי העם היהודי וידידי ישראל", הוסיף ארנון.

גורם צבאי אמר כי מדובר באירוע חריג מאוד. "טרם חקירה אפשר להגיד שזה חמור", הבהיר. "האדם הגיע במונית לתחנת האוטובוס. ירד והמתין. כוח מילואים שיצא מהיישוב ניגש אליו. לקחו ממנו את התיק. מצאו סכין. בזמן שהתיק אצל אחד הלוחמים התבצע ירי מסיבה לא ברורה. הנושא נמצא בחקירת מצ"ח. לא ברור למה ירו. לכן יש תחקיר וחקירה".

גופתו של בן אברהם הועברה למכון לרפואה משפטית אבו כביר במסגרת חקירת הירי שהוביל למותו. לפי שעה, לא ברור היכן יקבר ואם גופתו תועבר לידי משפחתו הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully