וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ קבע: זוגות נשים יירשמו כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 11:22

שופטי העליון הגיבו פה אחד לעתירה שהגישו תשעה זוגות של נשים לסביות, שהביאו ילדים לעולם באמצעות תרומת זרע אנונימית. מ"מ נשיא העליון, פוגלמן, דחה את עמדת רשות הואכלוסין שטענה כי תעודת הלידה נועדה לשקף הורות ביולוגית בלבד וקבע כי זו עלול לפגוע בטובת הילד

בג"ץ קבע היום (חמישי) פה אחד כי זוגות נשים יירשמו כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן. השופטים הגיבו לעתירה שהוגשה על ידי תשעה זוגות של נשים לסביות, שהביאו ילדים לעולם באמצעות תרומת זרע אנונימית.

הרכב השופטים, בראשות מ"מ נשיא העליון עוזי פוגלמן דחה את עמדת רשות האוכלוסין שטענה כי תעודת הלידה נועדה לשקף הורות ביולוגית בלבד. השופטים, פוגלמן, אלכס שטיין ורות רונן, קבעו כי עמדת רשות האוכלוסין עלולה לפגוע בטובת הילד.

מצעד הגאווה, תל אביב, 10 ביוני 2022. ראובן קסטרו
מצעד הגאווה/ראובן קסטרו

פוגלמן הדגיש שככל שמצב הדברים המשפטי הוא שבזמן הלידה היו לתינוק שני הורים, הדרת ההורה הלא ביולוגי מתעודת הלידה, משמעותה העדפת מעמדה של ההורות הביולוגית, על פני הורות ש"כוננה משפטית".

בהחלטה צוין כי לאחר הסדרת המעמד ההורי, הורותם של שני ההורים - ההורה הביולוגי וההורה הלא ביולוגי - היא הורות שווה, שכוללת את אותו סל זכויות וחובות הוריות. לפיכך, נקבע שאין מקום להבחין בין ההורים במישור הרישום, כאשר במישור הדין המהותי יש שוויון בין ההורים. צוין כי לכך עשוי להתלוות מסר פוגעני שלפיו מדובר בקשרים שונים בטיבם ובמהותם, וכי בעוד הורות ביולוגית היא הורות "אמיתית", הורות לא ביולוגית היא הורות נחותה וחשודה, מעין הורות "על-תנאי". ממלא מקום הנשיא קבע כי אין לקבל מסר מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully