וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר אמון חריף: המילואימניקים לא סומכים על צה"ל - ולוקחים ציוד יקר ערך לביתם

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 11:20

אחרי המחסור החמור שהיה בתחילת המלחמה, המילואימניקים לא סומכים על הצבא שיחמש אותם בהסלמה הבאה. "הם לוקחים מדים טקטים, ווסטים קרביים ומחסניות", סיפר אחד הקצינים. "ימי הגיוס היו טראומה - היו חוסרים עצומים וכולם חששו להיכנס לעזה בלי ציוד מתאים"

כוחות צה"ל ושב"כ ממשיכים בלחימה ממוקדת בבית החולים שיפאא'/דובר צה"ל

אחרי המחסור בציוד שאירע בתחילת המלחמה וההתבססות על תרומות מהעולם, המילואימניקים לא סומכים על צה''ל והתחילו לקחת ציוד הביתה - כך נודע היום (חמישי) לוואלה!. קצינים בכירים מתריעים כי קיים משבר אמון חמור בין כוחות המילואים לזרוע היבשה. "המשבר בא לידי ביטוי בכך שחיילים לקחו עם סיום שירות המילואים ציוד יקר ערך לביתם לקראת התעסוקות המבצעיות הבאות או אם תפרוץ מלחמה בצפון", אמרו.

קצין באוגדה 36 סיפר כי לוחמים, קצינים ונגדים לא סומכים על צה"ל שינפק להם באירוע הבא את הציוד. "ימי הגיוס היו טראומה - היו חוסרים עצומים", אמר. "כולם חששו להיכנס לעזה ללא הציוד המתאים והתחילו לגייס תרומות ענקיות. אפילו פנסים, רחפנים, אמצעי ראיית לילה, אבזור לנשק לא היו. יש כאלה שלקחו הביתה ציוד כמו: בירכיות (מגני ברכיים א.ב), מדים טקטיים, ציוד חם, משקפי מגן, רצועות לנשק, אפודי מגן, ווסטים קרביים, מחסניות, כדורים, קסדות וציוד רב שנתרם ליחידות".

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועה, היום/דובר צה"ל

"אין באמת סדר וארגון ברוב יחידות המילואים", הצטרף לדברים קצין נוסף מאוגדה 162. "חלק גדול מאוד מהציוד הגיע מתרומות ובגלל שלא הייתה עליו בקרה ולא רישום מצד היחידה הוא נלקח על ידי החיילים הביתה. אין באמת הנחיה לשפוט חיילים על חוסרים אלא במקרים חריגים ואז נוצר מצב שבו חלק מהימ"חים ריקים. בספירות המלאי שעושים עכשיו יש חוסרים משמעותיים. מה אפשר להגיד לחיילים שהיו ארבעה וחמישה חודשים בשירות?".

נגדי מילואים מאוגדה 252 טוענים, כי מרוב שפעולות הגיוס נעשו בחיפזון בימים הראשונים, בלא מעט רישומים רואים עודף של נשקים ולא יודעים למי זה שייך. לחילופין נגלה גם מצב הפוך - חוסרים בעיקר במשק כלי רכב. בתחקירי הסיכום של המלחמה מפקדים העלו את החשש שמא לקראת האימונים או התעסוקה המבצעית הבאה אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה לא יצליח להדביק את הפערים בציוד. עם זאת, הפיקוד הבכיר אמר שצה"ל הקצה שני מיליארד שקלים להשוות בין הציוד של כוחות הסדיר לכוחות המילואים.

טרם התקבלה תגובת דובר צה"ל לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully