וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע "קריאת שמע" הגדול בתולדות העם היהודי: נפתחה עצרת התפילה של משפחות החטופים בכותל

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 17:46

עצרת התפילה, שמועברת בשידור חי לרבבות בארץ ובעולם, נועדה לייצר זעקה קולקטיבית של העם היהודי בישראל ובתפוצות. "מה-7 באוקטובר אנחנו נמצאים בלב סערה מתמשכת", מסרו במטה, "'קריאת שמע' היא אחד הסממנים המובהקים של היהדות והיא שורש זכות קיומנו כאן"

בווידאו: קריאת שמע ההמונית ושופרות 21.03.24/ינון שלום יתח

מטה משפחות החטופים מקיים בשעה זו (חמישי) עצרת תפילה המונית בכותל המערבי להחזרת בני משפחתם וקרוביהם שמוחזקים בשבי חמאס בעזה כבר 167 ימים. בעצרת, שמוביל רב הכותל, מקיימים המשתתפים את אירוע "קריאת שמע" הגדול ביותר בתולדות העם היהודי, ולוקחים בו חלק, כאמור, גם נציגי משפחות החטופים בעצמם.

במטה המשפחות קבעו כי מטרת האירוע היא יצירת זעקה קולקטיבית של כלל עם ישראל ויהדות התפוצות למען החטופים, הנעדרים והחיילים - וקראו לציבור להגיע לקחת חלק.

"מה-7 באוקטובר אנחנו נמצאים בלב סערה מתמשכת. החטופים והחטופות נמצאים כבר למעלה מ-150 ימים בלב עזה מסיבה אחת ויחידה - כי הם ישראלים. 'קריאת שמע' היא אחד הסממנים המובהקים של היהדות, בה אנחנו גאים ומתגאים והיא שורש זכות קיומנו כאן", מסרו במטה המשפחות.

שרה נתניהו עם בני משפחות החטופים, הכותל. ינון שלום יתח
רעיית ראש הממשלה ברחבת הכותל/ינון שלום יתח

לצד ההמונים שמגיעים בשעה זו לרחבת הכותל, הגיעה גם רעיית ראש הממשלה, הגב' שרה נתניהו. מטעמה נמסר כי "נתניהו שוחחה עם בני המשפחות ולקחה חלק בתפילה המשותפת ששודרה בשידור חי למיליוני יהודים ברחבי העולם".

עצרת התפילה מועברת בשידור ישיר לרבבות בארץ ובעולם ובשיתוף הקהילות היהודיות ברחבי העולם, שישתתפו גם הם בקריאת "שמע ישראל", בעשרות מוקדים שונים, במקביל לתפילה ברחבת הכותל. זאת לטענת המארגנים "בכדי שכל יהודי באשר הוא יוכל להצטרף ולהשתתף בה בכל מקום בו הוא נמצא".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הכותל המערבי בירושלים. חיים גולדברג, פלאש 90
"'קריאת שמע' היא אחד הסממנים המובהקים של היהדות"/פלאש 90, חיים גולדברג

עוד הוסיפו: "אנו קוראים לכל עם ישראל, מכל קצוות הקשת, לשים את כל המחלוקות בצד ולרגע להתאחד סביב המכנה המשותף הקיים בכולנו והוא היותנו יהודים. למען החזרת החטופים והנעדרים, לשלום החיילים ובריאות הפצועים". עצרת התפילה החלה בשעה 17:15, קריאת השמע תחל בשעה 17:30.

בחודש שעבר, רבבות השתתפו בעצרת תפילה מיוחדת לשלום כוחות הביטחון ושחרור החטופים ברחבת הכותל המערבי. התפילה מתקיימת לאור קריאת גדולי הרבנים החרדים, הרבנים הראשיים לישראל, חברי מועצת גדולי התורה וחברי מועצת חכמי התורה לכלל הציבור להתאחד בתפילה בעת הזאת. מדובר בפעם הראשונה מאז מלחמת המפרץ שהציבור החרדי כולו מתאחד בתפילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully