וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחדל ממשיך ליהודה ושומרון? עשרות פרצות בגדר - פלסטינים חודרים לישראל ללא הפרעה

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 9:23

בצה"ל נמצאים בכוננות שיא לקראת יום שישי השני של הרמאדן. הדרג המדיני החליט להטיל עוצר מלא על יהודה ושומרון ולמנוע מפלסטינים לעבוד בישראל. קצינים בכירים מתריעים מפני התלקחות משמעותית באזור: "המצב מוגדר טיילת, מתחת לאף של צה"ל עד שיהיה פיגוע"

כוחות צה"ל ושב"כ ממשיכים בלחימה ממוקדת בבית החולים שיפאא'/דובר צה"ל

בצה"ל דרוכים ונמצאים בכוננות שיא לקראת יום שישי השני של הרמאדן. קצינים במילואים בגזרת יהודה ושומרון מתריעים מפני נפיצות באזור ומזהירים: "הפלסטינים הצליחו בחודש האחרון להשחית את הגדר החכמה שאמורה להתריע על חדירות - יש עשרות פרצות בגדר".

לפי הקצינים צה"ל לא רוצה או יכול לתקן את הפרצות הקיימות. "הקשב שלו במקום אחר", הם אומרים. "המצב מוגדר כטיילת. פלסטינים חודרים לישראל ללא הפרעה, מתחת לאף של צה"ל עד שיהיה פיגוע". לדברי הקצינים בשבועות האחרונים הביאו תגבור לשטח אבל זה לא הספיק והבעיות הכלכליות של הפלסטינים בשילוב הסגר חזקים יותר מהמוטיבציה של צה"ל לעצור את החדירות.

פרצות בגדר הפרדה באזור השרון. ערן אבידור, אתר רשמי
"מחכים שיהיה פיגוע"?. פרצות בגדר הפרדה באזור השרון/אתר רשמי, ערן אבידור

ברקע טבח 7 באוקטובר, החליט הדרג המדיני להטיל עוצר מלא על שטחי יהודה ושומרון ולמנוע מפלסטינים לעבוד בישראל. גורמי ביטחון התריעו כי הלחץ על הרחוב הפלסטיני ומצוקה הכלכלית שתתגבר תוביל לעלייה חדה בהיקף השוהים הבלתי חוקיים שיעברו לישראל לחפש אחר עבודה.

צה"ל עיבה בשנה האחרונה את היקף הכוחות במרחב קו התפר בדגש על אזור החטיבה מרחבית אפרים, ומנשה כדי לבלום את המגמות השליליות תוך חיזוק הגדר ומרכיבי ההגנה השונים. עם זאת, בגזרת יהודה - דרום הר חברון, הקשב הוא מוגבל והיקף הכוחות שמאבטחים את קו התפר שקרוב ליישובים נמוך בהרבה מגזרות אחרות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פרצות בגדר ההפרדה באזור דרום הר חברון, 30 מרץ 2022. אמיר בוחבוט, אתר רשמי
"המצב מוגדר טיילת". ארכיון/אתר רשמי, אמיר בוחבוט

גורם צבאי רשמי ומוסמך, חשף נתון קיצוני שמצביע על הלחץ הכלכלי שמצויה בו איו"ש והפוטנציאל לפיגועים. "בשנת 2023, צה"ל תפס יותר מ-11 אלף מסתננים על גדר התפר באוגדת יהודה ושומרון", הסביר.

מצה"ל נמסר בתגובה: "כוחות צה"ל פועלים וימשיכו לפעול למניעת חציית מסתננים בלתי חוקיים, ולשמירה על גדר התפר וביטחון התושבים ברחבי יהודה ושומרון. כאשר נמצאות פרצות חדשות בגדר התפר, הן נאטמות על ידי הכוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully