וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקון עוול: ועדת העבודה והרווחה אישרה וכ-1,700 גמלאי צה"ל יוכלו לקבל קצבה מלאה

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 9:27

הוועדה אישרה תקנות של משרד הביטחון שיאפשרו לגמלאי צה"ל שהיוונו בעבר את קצבתם במסלול "היוון לכל החיים" - לשוב ולקבל קצבה מלאה. זאת, בתנאי שהשיבו את מלוא כספי ההיוון ועברו את גיל 70. עלות התיקון - 15 מיליון שקלים השנה, ובשנת 2028 תגיע לכ-40 מיליון שקלים

ישראל אייכלר בביקורת/מעריב

ועדת העבודה והרווחה, בראשות ח"כ ישראל אייכלר, אישרה אתמול (חמישי) תקנות של משרד הביטחון שיאפשרו לגמלאי צה"ל שהיוונו בעבר את קצבתם במסלול "היוון לכל החיים" - לשוב ולקבל את קצבתם המלאה, לאחר שהשיבו, לאורך 20 שנה לפחות, את מלוא כספי ההיוון ועברו את גיל 70. התיקון צפוי להשפיע על קבוצה של כ-1,700 גמלאים.

ערן יוסף, סגן בכיר ליועמ"ש משרד הביטחון הסביר: "היוון היא עסקה כלכלית המאפשרת לפורש לקבל חלק מסכום הקצבה שלו במועד הפרישה וזה מתקזז מהתשלומים העתידיים שלו, מעין הלוואה על חשבון הגמלאות העתידיות. לדור הוותיק ולקבוצות נוספות מתאפשר להפסיק את קיזוז הכספים לאחר 20 שנה של החזרים, בכפוף להגעת הגמלאי לגיל 70 ואחרי שהחזיר את גובה אותה הלוואה בתוספת הצמדה של 5%".

יוסף הוסיף: "לקבוצה של כ-1,700 גמלאים מדור מעבר שהחליטו להוון סכום גדול התקנות לא מגדירות מנגנון כזה וקיזוז גמלת הפנסיה שלהם ממשיך לכל החיים, גם אחרי שסכום ההיוון הוחזר. כעת אנחנו מבקשים להשוות את תנאי הקבוצה הזו לקבוצות האחרות ולאפשר את הפסקת הניכוי מהגמלה".

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
״אנשים צריכים להחזיר את מה שלקחו בהצמדה המתאימה ולא שקל מעבר". אייכלר/ראובן קסטרו

אמיר שוצמן, אל"מ במילואים, יו"ר ארגון גמלאי צה"ל הוסיף: "כשהגדירו את המסלול של היוון לכל החיים תחולת החיים הייתה נמוכה יותר. אנשים חיים היום יותר וזה עוול נוראי. הגיעו אליי אנשים שבמשך שנים משלמים אלפי שקלים שמצטברים לסכומי עתק, הרבה מעבר לכספים שהם משכו מהקרן. חלקם חולים, עם בעיות וחרדות כלכליות קשות. זה חייב להיפסק".

גמלאי צה"ל נוסף העיד בדיון: "לקחתי היוון של 330,000 ₪. אני מחזיר מעל 3,000 ₪ בכל חודש המקוזזים מקצבת הפנסיה שלי. במצטבר החזרתי כבר מעל מיליון שקלים". יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר אמר: "מדובר בהטבה לפורשים ולא בעסקה כלכלית. אנשים צריכים להחזיר את מה שלקחו בהצמדה המתאימה ולא שקל מעבר".

נציגת משרד האוצר ציינה כי עלות התיקון תמומן מתקציב משרד הביטחון. לדבריה, עלות התיקון מוערכת על פי תוחלת החיים הממוצעת בכ-15 מיליון שקלים בשנה הנוכחית, כ- 21 מיליון שקלים בשנה הבאה ובשנת 2028 תגיע לכ-40 מיליון שקלים בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully