וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תענית אסתר 2024: למה צמים, זמני כניסת ויציאת הצום - ולמה הוא חשוב?

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 11:31

השנה תחול התענית בי"א באדר ב', מכיוון שחג הפורים חל ביום ראשון. התענית מציינת את היום שבו פנתה אסתר ליהודים בממלכת אחשוורוש וביקשה מהם לצום עמה לפני שפנתה למלך בבקשה לבטל את הציווי להשמדת העם היהודי. הצום נמשך מעלות השחר ועד לצאת הכוכבים

למה צמים בתענית אסתר

תענית אסתר חלה בלוח השנה העברי בערב פורים, לרוב בתאריך י"ג באדר אך השנה מקדימים אותה לתאריך י"א באדר (21 במרץ) היות וחג פורים חל ביום ראשון, וזאת על מנת שלא לקיים את הצום ביום שבת. התענית מציינת את היום בו אסתר המלכה פנתה ליהודים בממלכת אחשוורוש וביקשה מהם לצום עמה במשך שלושה ימים, לפני שפנתה על פי בקשת מרדכי היהודי למלך, בניסיון לבטל את השמדת העם היהודי על ידי המן.

נהוג היה כי מי שפונה למלך ללא הזמנה מצד המלך עצמו, דינו מוות, אלא אם המלך מחליט לחוס על חייו. לכן, בעצם פנייתה סיכנה אסתר את חייה ובשל כך, ביקשה לקיים תענית קודם לכן. צום תענית אסתר פחות מחמיר מימי צום אחרים ביהדות, שכן הוא קרוב יותר למנהג מאשר למצווה. הצום נמשך מעלות השחר ועד לצאת הכוכבים ואחריו מתחילים בקריאת מגילת אסתר, אחת מחמש מגילות. עם זאת, השנה יקראו במגילה במוצאי שבת וביום ראשון בבוקר ובערי ירושלים ביום ראשון בלילה וביום שני בבוקר.

הכותל המערבי בירושלים. שמעון פרלשטיין, תמונות גולשים
הכותל המערבי/תמונות גולשים, שמעון פרלשטיין

כניסת הצום:
ירושלים - 4:29
תל אביב - 4:31
חיפה - 4:30
באר שבע - 4:31
אילת - 4:30

-----

צאת הצום:
ירושלים - 18:15
תל אביב - 18:13
חיפה - 18:14
באר שבע - 18:15
אילת - 18:11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully