וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצטרפים לליברמן: גנץ, לפיד וסער קוראים לביטול פגרת החורף

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 20:40

בסיעות הודיעו שיתמכו ביוזמה של יו"ר ישראל ביתנו. "לא ייתכן שהכנסת תצא לחופשת פגרה של כמעט חודשיים בזמן שהמדינה בוערת", אמר ליברמן. במחנה הממלכתי התנו את המהלך בכך שהמליאה והוועדות של הכנסת ידונו בתקופה זו אך ורק בנושאים הנוגעים למלחמה ובהסכמה

מפגינים חוסמים את הכנסת/אורי קורן

סיעות המחנה הממלכתי, יש עתיד והימין הממלכתי הודיעו היום (רביעי) שיתמכו בביטול פגרת החורף של הכנסת שיזם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

פגרת כנס החורף מיועדת להתחיל ב-7 באפריל ולהימשך כשישה שבועות עד פתיחת כנס הקיץ אחרי יום העצמאות ב-19 במאי, שיימשך עד סוף יולי. יש לציין כי בזמן הפגרה מתקיימים דיונים והצבעות בתדירות נמוכה יותר, אך הכנסת לא יוצאת לחופש מוחלט.

סיעת יש עתיד החלה היום לאסוף חתימות מחברי הכנסת מכל סיעות הבית על מנת לבטל את פגרת הפסח הקרובה."ישראל נמצאת במלחמה ואין זה נכון שכנסת ישראל תבחר לצאת לפגרה תוך השבתת פעילותה ולא תבצע את עבודתה עבור האזרחים", נכתב. "במיוחד בימים קשים אלו, עלינו נבחרי הציבור לסייע כמה שניתן בכל תחומי העיסוק של הכנסת, כולל פיקוח ובקרה באמצעות הוועדות השונות על עבודות הממשלה ומתן מענה לבעיות שעולות על ידי האזרחים הנושאים אלינו את עיניהם".

יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ יואב סגלוביץ, אמר כי "מתחייב מהיותינו נבחרי ציבור מהבחינה המעשית שכנסת ישראל תמשיך לפעול. מהלך זה מתבקש עבור משפחות החטופים, לוחמי צה"ל, חיילי המילואים והעקורים מביתם בצפון ובעוטף עזה". יו"ר סיעת המחנה הממלכתי ח"כ פנינה תמנו שטה הודיעה ליו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כ"ץ כי בכוונת המחנה הממלכתי לתמוך ביוזמה לא לצאת לפגרת כנס החורף, ובלבד שהמליאה והוועדות של הכנסת ידונו בתקופה זו אך ורק בנושאים הנוגעים למלחמה ובהסכמה.

ישיבה לציון 75 שנים לכינון הכנסת ט"ו בשבט, מליאת הכנסת, 24 בינואר 2024. נועם מושקוביץ/דני שם טוב, דוברות הכנסת
פגרת כנס החורף מיועדת להתחיל ב-7 באפריל ולהימשך כשישה שבועות. אולם הכנסת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ/דני שם טוב

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן היה הראשון להציע לבטל את הפגרה. הוא חזר על ההצעה כמה וגם ליו"ר הכנסת. לפני כמה ימים, ליברמן פרסם בשבת ציוץ בחשבון ה-X שלו (טווויטר לשעבר), ובו קרא למפלגות הכנסת לפעול לביטול פגרת הפסח הקרבה: "לא ייתכן שהכנסת תצא לחופשת פגרה של כמעט חודשיים בזמן שהמדינה בוערת. בעוד הירי נמשך לעבר ערי הצפון והדרום, 134 חטופים נמצאים בשבי חמאס, עשרות אלפי מפונים הפכו לפליטים בארצם, החיילים שלנו עדיין נלחמים בעזה, וישנה מחלוקת קשה בנושא חוק הגיוס".

"למישהו זה נראה הגיוני לצאת לחופשה עכשיו?", הוא שאל. "אני קורא לכל חברי הכנסת להצטרף לסיעת ישראל ביתנו ולפעול לביטול החופשה של הכנסת. כנבחרי ציבור, מוטלת עלינו החובה להבין את גודל השעה ולפעול ללא לאות בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully