וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תיקון עוול היסטורי": לוחמי אש וסוהרים ייקברו בקבורה צבאית

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 16:53

על פי החוק, שעבר במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית, לוחמי אש וסוהרים שנפלו בעת מילוי תפקידם יקברו בבית עלמין צבאי, בדומה לשאר כוחות הביטחון. "מוסרים את נפשם לשם הצלת חיי אדם, ועומדים בקו ראשון מול גורמים עוינים. ראויים לקבורה צבאית כמו השאר"

לוחמי אש פורצים את דלת האחסנה של מוצרי החשמל בחדרה, 23 בפברואר 2024/דוברות כב"ה

הצעת חוק לקבורה צבאית ללוחמי האש וסוהרים אושרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית על ידי מליאת הכנסת. לפי הצעת החוק, לוחמי אש שנהרגו בעת מילוי תפקידם וסוהרים שנהרגו בעת שירותם יזכו לקבורה בבית קברות צבאי. "לוחמי האש מוסרים את נפשם לשם הצלת חיי אדם, ועומדים בחזית לצד שוטרים וגורמי ביטחון אחרים. הסוהרים עומדים אף הם בקו ראשון מול אלו המבקשים לפגוע בביטחון אזרחי מדינת ישראל, קרי מחבלים כלואים, ועובדים בתנאי מתח קשים בין הסורגים אל מול גורמים עוינים", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. החוק, ביוזמתו של ח"כ צביקה פוגל וח"כ מירב ארי עבר במליאה כאשר שמונה חברי כנסת הצביעו בעד ואיש לא התנגד.

לקראת טקס יום הזיכרון בבית העלמין הצבאי נחלת יצחק גבעתיים , 13 באפריל 2021. ראובן קסטרו
"אני עושה צדק עם לוחמי האש, הסוהרים ובני משפחותיהם". בית עלמין צבאי/ראובן קסטרו

"זהו חוק חשוב מאין כמוהו שעושה תיקון עוול של עשרות שנים עם הכבאים והסוהרים שמחרפים את נפשם כל הזמן", אמר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "הכבאים והסוהרים ראויים קבורה צבאית כמו שאר הגופים הביטחוניים ואני שמח ומברך את חבר סיעתי, צביקה פוגל שהעביר את החוק".

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ח"כ צביקה פוגל הוסיף: "אני לא מחפש צדק, אני עושה צדק עם לוחמי האש, הסוהרים ובני משפחותיהם. תודה רבה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על השותפות בהעברת החוק, נמשיך לעשות יחד למען עם ישראל".

ח"כ מירב בן ארי סיכמה, "החוק שעבר היום מסיים תהליך שהתחלתי כיו"ר הועדה לבטחון פנים בכנסת הקודמת. אין סיבה שסוהרי שב"ס והכבאים שנלחמים עבור בטחון אזרחי ישראל לא יזכו לאותם תנאי קבורה המגיעים לשאר משרתי כוחות הביטחון. אמשיך לפעול עבור ארגוני הבטחון של מדינת ישראל ולהפוך את כב"ה לגוף בטחוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully