וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק המגביל את חזרתם של מורשעים בטרור לסביבת נפגעי העבירה אושר לקריאה שנייה ושלישית

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 19:34

מטרת ההצעה היא למנוע נזק נפשי שעלול להיגרם לנפגעים מעבירת טרור במקרים בהם יפגשו בפעיל הטרור שביצע את העבירה. הוועדה לביטחון לאומי אישרה את מיזוג הצעות החוק של ח"הכ סון הר-מלך ואתי עטייה אל הצעותיהם של ח"הכ קלנר ועודד פורר. ההצעה תועבר למליאת הכנסת

הוועדה לביטחון לאומי אישרה היום (רביעי) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מגבלות על חזרתו של מורשע בעבירת טרור לסביבת נפגע העבירה. בדיוניה אישרה הוועדה את מיזוג הצעות החוק של חברות הכנסת לימור סון הר-מלך ואתי עטייה אל הצעותיהם של חברי הכנסת אריאל קלנר, עודד פורר וקבוצת חברי כנסת.

מטרת ההצעה היא למנוע נזק נפשי שעלול להיגרם לנפגעים מעבירת טרור במקרים בהם יפגשו בפעיל הטרור שביצע את העבירה. הצעת החוק קובעת זכאות לנפגע עבירה, ולקרוב משפחתו בגין עבירות מסוימות, להגיש בקשה לבית המשפט להטלת מגבלות על מקום המגורים, העבודה או מוסד הלימודים של עבריין הטרור.

בנוסף, הצעת החוק קובעת רשימת עבירות בגינן יהיה ניתן להגיש בקשה לבית המשפט, כל עוד נקבע כי אלו הן גם מעשה טרור. בהצעת החוק נקבעו מנגנונים שנועדו לאזן בין הנזק הנפשי שעלול להיגרם לנפגע העבירה לבין זכויותיו של פעיל הטרור לאחר ששוחרר ממאסר. עוד הוצע שההצעה תחול גם על פעיל טרור ששוחרר ממאסרו בתקופה שמיום 7 באוקטובר 2023 ועד לכניסת החוק לתוקף.

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל. דני שם טוב, דוברות הכנסת
יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל/דוברות הכנסת, דני שם טוב

ח"כ לימור סון הר מלך, אמרה כי "החוק הזה הוא פלסטר. אם היה חוק המתיר שלילת תושבות של מחבלים לא היינו צריכים את החוק הזה". ח"כ אתי עטייה, בין יוזמי החוק ציינה כי "אולי החוק הזה לא מושלם ויש פערים ולקונות שנצטרך לאחר שנעביר אותו. נלמד לתקן במידה ויהיה צורך".

ח"כ אריאל קלנר: "מטרתנו הלאומית לא לתת לטרור לנצח. והאמירה שלנו היום שהטרור לא ינצח. לטעמי אני חושב שהאנשים הללו לא יישארו במדינת ישראל אבל המינימום שהקורבנות לא ישלמו את המחיר". ח"כ מירב בן ארי, אמרה כי ההחלטה להעביר לבית המשפט את הסמכות היא נכונה והעירה כי יש עוד מחלות בחברה וצריך להתגייס אליהן. " יש כאן נשים נרצחות ופשיעה גואה וכל היום מתעסקים רק בזה".

יו"ר הוועדה, ח"כ צביקה פוגל, אמר "בכל המקומות מדברים על צדק והוועדה הזו עושה הרבה מאוד צדק, בייחוד באישור הצעת החוק החשובה הזו". לאחר הצבעה על דחיית ההסתייגויות, הצעת החוק אושרה לקריאה שנייה ושלישית ותועבר למליאת הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully